سارا قاسمی دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰

طوطی برزیلی یا مرغ عشق واقعی یکی طوطی کوچک اجتماعی و بسیار مهربان است. ۷ گونه آن بومی قاره آفریقا می باشد در حالی که گونه ی سر خاکستری آن بومی ماداگاسکار می باشد.

نام مرغ عشق به خاطر سیستم تک همسری و اینکه یک زوج مدت زمان زیادی را با هم صرف می کنند به آن داده شده است. طوطی برزیلی در گله های کوچک زندگی می کند و علاقه ی زیادی به خوردن میوه ها ، سبزی ها ، علف ها و دانه دارد و گونه ی بال سیاه آن حشرات و انجیر را نیز می خورد.
 

طوطی برزیلی

متوسط طول عمر طوطی برزیلی ۱۰-۱۵ سال می باشد و طول بدنش حدود ۱۷ سانتی متر می باشد و وزنش حدود ۴۰-۶۰ گرم می باشد. این طوطی در میان طوطی سانان کوچکترین اندازه را دارد. نوع وحشی طوطی برزیلی اغلب بدنی سبز رنگ دارد و در ناحیه ی سر رنگ های مختلفی دیده می شود. در بسیاری از گونه ها طی پرورش جهش ایجاد شده و اکنون به رنگ های مختلف دیده می شوند.

طوطی برزیلی ابتدا لانه را می سازد و سپس جفت گیری می کند و طی ۳-۵ روز بعد اولین تخم گذاشته می شود و وقتی اولین تخم گذاشته شد هر روز یک تخم گذاشته می شود تا وقتی که کلاچ کامل است که به طور معمول ۴-۶ تخم گذاشته می شود ، گاهی اوقات نیز حتی بدون لانه طوطی برزیلی تخم می گذارد.

طوطی برزیلی وحشی در فینیکس ، آریزونا و ایالات متحده آمریکا وجود دارد.

برخی از طوطی های برزیلی صحبت می کنند اما اغلب توانایی صحبت کردن را ندارند و این کاملا شانسی است که صحبت کنند.

تعیین جنسیت در این نوع طوطی بسیار مشکل است و بسیار مورد خطاست و فقط آزمایش DNA است که یک روش مطمئن تعیین جنسیت است.

فقدان اسباب بازی ، عدم همراهی صاحب و شرایط نامساعد محیطی موجب افسردگی ، عصبانیت و خشونت در این طوطی می باشد.

 

معرفی و نحوه نگهداری طوطی برزیلی

 

انواع غذاهای طوطی برزیلی:

گروه غلات و حبوبات و غلات سبوس دار: تاج خروس، جو، کتان، پاستا، غلات جو، گندم سبوس دار، برنج وحشی.

شکوفه های خوراکی و گل پیاز، قاصدک، نیلوفرهای روز، اکالیپتوس، شکوفه های درخت میوه، شکوفه های گیاهان ، ترش، پیچ امین الدوله، امپاتیانس، یاس بنفش، گل شور ،گل رز، آفتابگردان، لاله، بنفش. توجه داشته باشید که برگهای بعضی از این گیاهان سمی هستند.

میوه (به جز آوکادو که سمی هستند): گوجه فرنگی، تمام انواع سیب (حذف تمام دانه)، موز تازه، همه انواع توت، همه انواع مرکبات، انگور، کیوی، انبه، خربزه، هلوی شیرین و ابدار، پاپایا، هلو، تمام انواع گلابی، آلو ، ستاره میوه. چاله ها و دانه ها از هر مرکبات و گونه های شفت همیشه باید دور انداخته شود به عنوان آنها مست. با این حال، دانه های کوچک از توت های کاذب و واقعی (موز، زغال اخته، بادمجان، خرمالو، انار، تمشک، توت فرنگی، گوجه فرنگی) همه مناسب است.

حبوبات: بادام، لوبیا، عدس، نخود، آجیل و سویا.

سبزیجات (به جز سیب زمینی خام، پیاز خام و همه قارچ): چغندر، کلم بروکلی، گل کلم، هویج، خیار، همه از انواع کلم، لوبیا تازه، کاهو تازه، نخود فرنگی تازه، هویج وحشی، تمام انواع فلفل، تمام انواع کدو، سیب زمینی شیرین، شلغم، زمینی هندی، کدو.



شارژ سریع موبایل