معصومه حسینی کیا سه شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰

برای حفظ روند پیشرفت خود باید همیشه بهترین روش ها را به كار برد. این اقدام شامل توسعه یك سری مهارت های مدیریتی فعال درونتان می شود. آیا می خواهید بدون ضربه زدن به خود، كار مفید انجام دهید؟


1. تقسیم بندی كنید و موفق شوید.

این استراتژی سه مرحله را در بر می گیرد. با توجه به فوریت امور، اولویت هایتان را در ابتدای هفته مشخص كنید. در مرحله بعدی یك گام به جلو بردارید و اوقاتی را به انجام هر یك از امور اختصاص دهید. به این ترتیب كارهایتان را سازماندهی كرده اید.

در بهترین و مناسب ترین زمان به مقابله با چالش برانگیز ترین اولویت خود بپردازید. اگر در ساعات اولیه روز بهترین عملكرد را دارید، مشكل ترین كار را در آن زمان انجام دهید. با مشكلات سخت و آسان خود به ترتیب اولویت رو به رو شوید.


2. از وضعیت بدن خود آگاه شوید.

حتما می دانید كه چه زمانی را باید به صرف ناهار اختصاص دهید؟ خوردن یك وعده غذای سالم و بهداشتی را هر چند ساعت یك بار در برنامه خود جای دهید.

از همه مهم تر، برنامه روزانه ثابتی را در نظر بگیرید. در ادامه اطلاع از نوع وعده غذایی خود از قبل می تواند نقش موثری در صرفه جویی در وقت با ارزشتان را ایفا كند. با تداوم این روند شما میزان انرژی خود را مورد آزمایش قرار می دهید.


3. به طور مرتب ورزش كنید.

علم ثابت كرده است كه بدن قوی و ذهن انعطاف پذیر میزان بهره وری افراد را افزایش می دهد. پس ورزش را دست كم نگیرید. زمانی را به ورزش، كاهش استرس و كسب مجدد انرژی اختصاص دهید.

به این ترتیب همیشه در اوج قله آمادگی بدنی و روحی خواهید ایستاد. آیا فرصت انجام یك سری حركات ورزشی تمام عیار را ندارید؟ 30 دقیقه ورزش در طول روز دنیا را پیش چشمانتان متفاوت می كند.


4. فرصتی را به استراحت و تجدید قوا اختصاص دهید.

با ملاقات یك دوست، مطالعه یك كتاب مفید یا انجام مدیتیشن، زمانی را به استراحت و تمدید قوا اختصاص دهید. به این ترتیب آمادگی انجام یك كار سخت و دست و پنجه نرم كردن با مشكلات را به دست خواهید آورد.

علم نشان داده است كه استراحت كوتاه به حل مشكلات و ارائه یك سری ایده های جدید كمك می كند. این یك راه حل برد-برد است.



شارژ سریع موبایل