هیمن زارعی پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰

اگر كودك در خانه دارید می‌دانید كه آن‌ها به وسایل الكترونیكی دكمه‌دار علاقه خاصی دارند. وقتی این وسایل به دست آن‌ها بیافتد، احتمالا به زودی خراب خواهند شد. این به این معنی است كه شما، والدین و بزرگسالان، باید پیش‌بینی‌ها و احتیاط‌های لازم را در این زمینه انجام دهید.

 

در این مطلب نكته‌هایی را به شما می‌گوییم كه در نگهداری وسایل الكترونیكی به شما كمك می‌كند:

 

این وسایل را به آن‌ها ندهید. بدیهی است كه مطمئن‌ترین راهِ حفاظت از تلفن، تبلت و كامپیوتر شما از دست كودكان، این است كه آن‌ها را از دسترس آن‌ها خارج كنید. این وسایل را تا آن‌جا كه ممكن است از هم دور كنید. البته گفتن این حرف راحت‌تر از انجام آن است و گاهی اوقات نمی‌توان به راحتی این وسایل را از كودكان دور نگه داشت.

 

آن‌ها را كمی گول بزنید. این روزها تعداد زیادی وسیله الكترونیكی ارزان كه شبیه نوع اصلی است در بازار وجود دارد و این وسایل آن‌قدر خوب ساخته شده‌اند كه كودكان شما نمی‌توانند تفاوت آن‌ها را با نوع واقعی تشخیص دهند (البته برخی از بزرگسالان هم نمی‌توانند).

 

از محافظ‌ های فیزیكی استفاده كنید. بهتر است از محافظ‌هایی كه بر روی صفحه‌های این وسایل الكترونیكی نصب می‌شوند استفاده كنید. محافظ‌های دیگری در بازار وجود دارند كه به خوبی از بدنه وسیله نگهداری می‌كنند و حتی اگر دست كودك شما به آن‌ها برسد نمی‌تواند به راحتی این وسایل را خراب كند.

 

یك حساب كاربری جداگانه ایجاد كنید. بهتر است یك حساب كاربری محدود و جداگانه برای كودك خود ایجاد كنید. در ویندوز و مك این كار آسان است. اكثر تبلت‌های اندروید این امكان را دارند و شما می‌توانید چند حساب كاربری متفاوت و با محدودیت‌های گوناگون در نصب اپلیكیشن و یا تغییر پیش‌فرض‌ها ایجاد كنید.

 

محدودیت‌های دیگری برای استفاده كودكان ایجاد كنید. آخرین سطح از محافظت از وسایل الكترونیكی از دست كودكان، محدود كردن چیزهایی است كه ممكن است آن‌ها به آن دسترسی داشته باشند. اگر دوست دارید تمام اپلیكیشن‌های خود را یك‌جا ببینید و كسی به ایمیل شما دسترسی نداشته باشد حتما این كار را انجام دهید.

 

ویندوز: سایت Microsoft’s Family Safety نه تنها بر روی فعالیت‌ها و وب‌سایت‌هایی كه حساب كاربری موردنظراز آن استفاده می‌كند نظارت می‌كند، بلكه محدودیت‌هایی را برای دانلود می‌تواند ایجاد كند.

 

 مك: OS X نیز دارای نظارت‌هایی برای والدین است كه شما با استفاده از آن می‌توانید در زمان استفاده محدودیت ایجاد كنید، برخی از اپلیكیشن‌ها را قفل كنید، و دسترسی به برخی از وب‌سایت‌ها را ممنوع كنید.

 

اندروید: نظارت‌های مخصوص والدین در اندروید به وسیله‌ای كه از آن استفاده می‌كنید بستگی دارد. برای مثال كیندل می‌تواند خریداری اپلیكیشن از Amazon Appstore را محدود كند.

 

علاوه بر محدودیت‌هایی كه می‌توان در كارهایی مانند خرید اپلیكیشن یا پاك كردن اپلیكیشن ایجاد كرد،می‌توان از Guided Access  استفاده كرد و محدودیت‌هایی را در استفاده كودكان از برخی از اپلیكیشن‌ها اعمال كرد. مثلا می‌توان بر روی اپلیكیشن‌ها رمز گذاشت تا كودك نتواند از آن اپلیكیشن به‌خصوص استفاده كند.

 

البته این روش‌ها صددرصد نمی‌تواند تضمین كند كه كودكان نتوانند از این موانع عبور كنند، اما میزان آن‌هارا بسیار كاهش می‌دهد.



شارژ سریع موبایل