سارا قاسمی چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰

شتر مرغ در ۲ – ۴ سالگی از نظر جنسی به بلوغ می رسد . تولید مثل در شتر مرغ ها وابسته به نور است و با افزایش طول روز فصل تولید مثل آغاز می شود. اندازه ی بیضه های شتر مرغ در طول فصل تولید مثل ممکن است تا ۴ برابر افزایش یابد . پرنده های نر در خارج از فصل تولید مثل اسپرم تولید نمی کنند و تولید اسپرم که تحت کنترل هورمون FSH می باشد در این فصل اتفاق می افتد.


علائم ثانویه جنسی نظیر قرمز شدن منقارها و پاها ایجاد صداهای بخصوص و نمایش های مربوط به تعیین قلمرو در جنس نر ظاهر می شود. پرنده ی نر بر روی مچ پا نشسته و بال های خود را تکان می دهد و با پس سر ضرباتی را به طور متناوب به دو طرف کمر خود وارد می کند. مجموع این علائم رقص جفت گیری نام دارد که برای جلب نظر جنس ماده انجام می گیرد. پرنده ماده بال های خود را حرکت داده سر خود را پایین نگه می دارد و منقار خود را باز و بسته می کند. پرنده ماده ای جنس نر را می پذیرد و روی زمین نشسته و سر خود را روی زمین می گذارد . پرنده نر از سمت چپ وارد شده واقدام به جفت گیری می کند.در شتر مرغ هر دو جنس نر و ماده بر روی تخم ها می خوابند . در طول شب پرنده نر و در طول روز پرنده ماده این وظیفه را بر عهده دارد.


شتر مرغ در طول ۴۸ ساعت یک تخم می گذارد. و ۲۴ ساعت قبل از تخم گذاری می توان وجود تخم را به کمک آزمایش سونوگرافی مشاهده کرد.



شارژ سریع موبایل