سارا قاسمی پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۰

برای پرورش کبوتر بهتر است که بچه کبوترها را از ۴۰ روزگی به بعد خریداری کرد و در آغاز طی یک دوره ی بیست روزه آنان را به پروازهای کوتاه مدت که شامل پرواز و فرود بر بالای بام هاست ، عادت داد . سپس پروازهای دراز مدت در آسمان را آموزش داد و در خلال ۲۰ تا ۳۰ روز مسافت پرواز را به تدریج افزایش داد تا اینکه از مهارت پرواز کبوترها مطمئن گردید.


در این مرحله باید از مخلوط کردن کبوتربا کبوترهای دیگران پرهیز کنید. بعد از این مرحله پرورش دهنده می تواند به فکر صید کردن کبوترهای غریب باشد ، بدین گونه که کبوترهای خود را با کبوترهای دیگران پرواز می دهد ، سپس جهت جلب کبوترهای غریب کبوتر ماده ای را که بالهایش چیده شده بر روی پشت بام رها می کند تا کبوترهای نر غریب را مجبور به فرود کند.


کبوترهای غریب را باید پس از صید کردن به مدت ۲ – ۳ روز در کنار کبوتر ماده ای زندانی کرد تا دو کبوتر با هم آشنا شوند و جفت گیری کنند. پس از این مرحله چنان چه کبوتر نر غریب که با کبوتر های دیگر به پرواز درآمده بخواهد فرار کند مربی جفت ماده اش را که بالهایش قیچی شده دوباره بر روی پشت بام رها می کند تا کبوتر نر از بالا جفتش را ببیند و به سوی آن فرود آید.


این کبوتر را نباید از جفتش جدا کرد زیرا در این صورت به جایگاه قبلی خود باز خواهد گشت . و اگر میان دو کبوتر گفته شده جفت گیری صورت گرفته باشد و جوجه حاصل شود کبوتر نر دیگر به جایگاه قبلی خود باز نخواهد گشت زیرا که در مکان جدید صاحب بچه شده است .



شارژ سریع موبایل