هیمن زارعی شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۰

وطن اصلی: جنوب شرقی استرالیا-گینه جدید و جزایر اطراف ان.

خصوصیات: لوری ها از جمله طوطیان رنگی می باشند.برخی انواع انها دارای رنگ امیزیجالبی بوده وگروهی دارای رنگهای خنثی و یا سیاه رنگ هستند.بسته به نوع انها طولبدنشان از ۱۲ تا۴۰ سانتی متر می باشد.

 

لوری ها بر خلاف سایر طوطیان فاقد زبانی ضخیم و عضله دار بوده و برای تطابق با خوراک عمده شان که از نیشکر و دانه تازه گیاهان و میوه جات تر تشکیل یافته…زبانی زبر و پرز داردارند.لوری ها که از میان انها ۶۱ نوع وحدود۱۶۰ زیر نوع شناخته شده اند…جانورانی اجتماعیبوده و حتی در طبیعت وحشت چندانی از آدمی ندارند.


مناسب بودن به عنوان جانور خانگی: بسیاری از انواع لوری ها بخاطر زیبایی خاص خود توسط علاقه مندان در پاسیو نگهداری می شوند.آنها به ادمی خو گرفته و ترسشان ریخته .ولی او رابه عنوان همدم بدلی به رسمیت نخواهند شناخت.
انواع مختلف لوری را بایستی مجزا از هم نگهداری کرد.همچنین نگهداری لوری ها با دیگر پرندگان نیز مناسب نیست.اغلب لوری ها خصوصا” نوع کوهستان در پاسیو سر حال بوده و بهبازی با یکدیگر می پردازند.علاوه بر آن آنان علاقه وافر به حمام کردن دارند.

 

استعداد حرف زدن: در صورتیکه لوری پالتو زرد(domicella garrula)ولوری خانمها(domicella lory)در پاسیو تماس زیادی با نگهدارنده خود داشته باشند به او خو گرفته و حرف زدن نیز خواهد اموخت.انواع دیگر لوری به ندرت استعداد حرف زدن دارند.صدای طبیعی انها را سوت ممتد تشکیل می دهد.


تغذیه: نان سوخاری اب زده یا نان تخم مرغ با عسل ویتامین غذای انها را تشکیل می دهد.پوره ی مخلوط میوه ها .میوه های شیرین.انواع توت.هویج پخته.برنج پخته و بیسکویت ازجمله دیگر خوراک این پرنده هستند.تخمه سیاه افتاب گردان کم جوانه و دانهجو جوانه زده رامی توان رفته رفته با دیگر غذاهایش مخاوط کرده.لوری ها علاقمند به خوردن غذا از زمین هستند لذا باید خوراک انها در ارتقاع منفار از سطح قفس داده شود.

 

تعیین سن طوطی های لری:لوری ها در ابتدا منقارهای کوتاهی دارند و از انجا که زیاد اهل جویدن چوب و غیره نیستند و از غذاهای نرم تغذیه می کنند پس از گذشت زمان های طولانی منقار انها بسیار بلند خواهد شد.در دوران جوجگی دارای پرهایی کدر هستند و در جوانی پرهای انها شفاف میشود.

 



شارژ سریع موبایل