هیمن زارعی جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۰

عروس هلندی پرنده ای با نام علمی Genus Nyphicus بومی استرالیا می باشد. در زبان انگلیسی این پرنده را Cockatiel می نامند. این پرنده در سالهای ۱۸۰۰ میلادی به انگلستان آورده شده است.

 

احتمالا این پرنده توسط کسانی که به استرالیا تبعید شده بودند در بازگشت به انگلستان آورده شده است. محبوبیت این پرنده افزایش پیدا کرد و امروزه این پرنده یکی از محبوب ترین پرندگان خانگی می باشد.بیشتر محبوبیت این پرنده به سبب طبیعت ملایم و سر وتاج رنگی پرنده می باشد. همچنین این پرنده به سادگی اهلی و دست آموز می شود.عروس هلندی پرنده ای خونگرم بوده و به توجه زیادی نیاز دارد. اگر به آنها بی توجهی شود شروع به جیغ کشیدن می کند. آنها کنجکاو و شیرین هستند. یک عروس هلندی در هنگامی که مشغول تمییز کردن خانه یا تماشای تلویزیون هستید بر روی شانه تان سوار می شود. آنها کم تر از طوطی استرالیایی و طوطی های بزرگ خرابی به بار می آورند.بهترین عروس هلندی برای خرید یک عروس هلندی است که از طفولیت از مادر خود جدا شده و توسط انسان تغذیه شده است. این باعث می شود که پرنده به انسان خو گرفته و از او نترسد. این روش نیاز پرنده به توجه انسان را بیشتر می کند.

 

سن

 

طول یک عروس هلندی بالغ از سر تا دم حدودا ۳۰ تا ۳۵ سانتی متر می باشد و تقریبا ۱۵تا ۲۵ سال عمر میکند. البته اگر از آنها خوب مراقبت کنید تا ۳۰ سال هم میتوانند زنده بمانند.عروسهای هلندی وقتی که می ترسند یا هیجان زده میشوند کاکل یا تاج خود را بلند میکنند و در حالت نرمال و ریلکس روی سر خود به حالت خوابیده نگه می دارند.


حرف زدن: 

 

این پرنده می تواند حرف زدن را بیاموزد. این کار در صورتی که عروس هلندی تنها پرنده خانه باشد آسانتر است. در صورتی که پرنده دیگری اطراف پرنده باشد حیوان احساس نیازی به برقراری ارتباط با شما نمی کند.



شارژ سریع موبایل