مریم عبدالله زاده پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۰

فعالیت ورزشی در یک محیط گروهی مانند باشگاه ورزشی روشی عالی برای افزایش انرژی، همکاری و حتی یک رقابت دوستانه است تا کمی با وارد کردن فشار بیشتر، ورزیده تر و خوش اندام تر شوید.

اما با این وجود در باشگاه ها نیز آدابی وجود دارد که گاهی اوقات به نظر می رسد ورزشکاران آن را فراموش می کنند. در اینجا چند مورد از کارهای را که نباید در جلسات تمرینی گروهی یا باشگاه انجام دهید را به شما یادآوری می کنیم.

 

پوشیدن لباس نامناسب

از پوشیدن لباس های خیلی کوتاه یا خیلی بلند به ویژه در کلاس های  یوگا که در آن کشش و خم شدن زیادی وجود دارد خودداری کنید. لباس ورزشی می تواند بیانگر حرفه ای بودن یا نبودن شما باشد. سعی کنید به نوع لباس ورزشی که انتخاب می کنید، حتما" توجه داشته باشید.

 

استفاده ی بیش از حد از آینه!

استفاده از آینه در باشگاه برای کنترل بر انجام حرکات درست است نه برای چک کردن آرایش و میکاپ و موی سر! به قول Brian Weller یکی از مربی های باشگاه بوستون، اینجا باشگاه ورزشی است نه میز توالت یا آرایشگاه!

 

استفاده از لوازم آرایشی

خانم ها بدون آرایش یک قدم از منزل دور نمی شوند! اگر می خواهید با آرایش وارد باشگاه شوید، استفاده کم از بعضی از مرطوب کننده های رنگی و ریمل مژه و ابرو یک چیز است، اما آمدن به کلاس با چهره ی پر از آرایش، چیزی دیگر! که نباید انجام داد. شاید در ۱۵ دقیقه ی اول زیبا باشید اما بعد از آن ممکن است شبیه ژوکر ها شوید! نگران نباشید، پس از تمرین، می توانید از تمامی لوازم آرایشی خود استفاده کنید.

 

ایجاد بویی نا مطبوع و بوی عرق

پیش آمده که ورزشکار بعد از تمرین لباس تمرین را که داخل کوله ورزشی اش گذاشت تا جلسه بعد سراغ آن نمی رود، جلسه بعد هم همان لباس را که بوی بدی هم دارد، می پوشد و به خیال اینکه با اسپری می تواند آن را خوش بود کند، اما می تواند موجب ایجاد بوی حتی بدتر هم  بشود. زمانی که برای اولین بار از آن ها استفاده کرده اید، مشکلی ایجاد نمی کند اما وقتی بدن خود را گرم می کنید با عرق کردن لباس و رشد باکتری ها، بوی نامطبوعی ایجاد می گردد ( لازم به ذکر است که این باکتری های دوست داشتنی  در پارچه های مرطوب رشد می کنند).

عامل ایجاد بوی نامطبوع  دیگر، بوی بد دهان به خصوص در فضاهای کوچک است. بنابراین مسواک زدن دندان ها را قبل از کلاس فراموش نکنید زیرا که تنفس بسیار سنگینی در طول تمرین خواهید داشت.

 

صحبت کردن بیش از اندازه!

برای چند دقیقه قبل و بعد از کلاس پچ پچ کردن را کنار بگذارید. این فقط بی ادبی نیست، بلکه در واقع شما باعث قطع شدن الگوهای تنفس خود و هم تمرینی هایتان و مهمتر از همه، مربی یتان می شوید. سعی کنید به جای صحبت کردن و خندیدن با صدای بلند! فقط به تمرینتان فکر کنید.

 

دستیار غیر رسمی مربی نباشید

هر چه جمعیت ورزشکار در باشگاه بالا باشد، مربی هم نمی تواند در همه جا در یک زمان حضور داشته باشد. شاید به این فکر کنید که من می توانم به او کمک کنم، اما تا زمانی که شما مدرک قانونی مربی گری نداشته باشید نباید به جای مربی رسمی به حرکات افراد به جای مربی نظارت کنید. هرگز فکر نکنید که دیگران به کمک شما نیاز دارند.

 

خودسرانه تمرین نکنید

اگر انجام دادن یک حرکت برای بدن شما خوب نیست، مربی احتمالا" آن حرکت را متوقف می کند و حرکت مناسب را به شما خواهد گفت. پس فکر اینکه می توانید یک سری از تمرینات جایگزین را به صورت خودسرانه  انجام دهید، از سرتان بیرون کنید. شما تحت نظر مربی هستید، مربی را نیز خودتان انتخاب کرده اید، پس به او اطمینان کنید.



شارژ سریع موبایل