سید حمزه کاظمی دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۰

قبل از اینکه به بازار گل بروید تا برای باغچۀ خود گیاه بخرید، این سوال را از خود بپرسید که چقدر از گل‌ها می‌دانید؟

اگر وقت خرید گل و گیاه فرا رسیده است، پیش از رفتن به باغ گل لازم است که لیست مورد نظر خود را تهیه کنید. به این ترتیب هنگامی که به باغ گل مراجعه می‌کنید، چیزهایی را می‌خرید که لازم داشتید و خرید اضافه نمی‌کنید. هنگام خرید، گیاهان را با دقت بررسی کنید تا سالم، سرحال و تازه باشند. برای خرید می‌توانید به نمایشگاه‌های گل و گیاه که معمولاً در هر محله‌ای وجود دارند، مراجعه کنید.

 

نکات مهم هنگام خرید گل و گیاه

مثل خرید لباس، از قبل در نظر داشته باشید که چه می‌خواهید تا دقیقاً مطابق نیاز خود خرید کنید و از خرج کردن پول زیادی ممانعت کنید.

کمی بر روی شرایط باغچه خود تحقیق کنید تا بفهمید چه گیاهانی در باغچه‌تان بهتر رشد می‌کنند و از خرید گیاهانی که در باغچه شما به سختی رشد می‌کنند یا اصلاً امکان رشد ندارند، اجتناب کنید. با کمک گرفتن از بخش جستجوی باغبانیمی‌توانید گیاهان مناسبی را با توجه به شرایط خود پیدا کنید.

قیمت‌های مناسب یا رنگ‌های دلفریب گیاهان ممکن است شما را از هدف اصلی خود دور کنند و نا‌آگاهانه گیاهی را بخرید که در باغچه شما رشد نکند یا فضای زیادی اشغال کند، بدین منظور در خرید گل و گیاهی که مناسب باغچه شما باشند، دقت کنید.

با خرید بوته‌ها و گیاهان همیشه سبز و کوچک‌تر می‌توانید در مصرف پول خود صرفه جویی کنید، چرا که این نوع گیاهان بلافاصله بعد از کاشتن رشد می‌کنند.

قبل از خرید توجه داشته باشید که از سلامتی و تازگی گیاه اطمینان حاصل کنید.

 

معاینه کردن گیاه

به آرامی گیاه را از گلدان خارج کنید. گیاه خوب و سالم گیاهی است که ریشۀ آن خیلی متراکم نباشد، به طوری که هنگامی که آن را از گلدان بیرون می‌آورید، آنقدر متراکم نباشد که خاک دیده نشود و گیاه برای دواندن ریشه فضا داشته باشد.

اگر گیاه شما گل داشت، توجه داشته باشید که گل‌های آن همانگونه باشد که پیش‌تر دیده بودید.

به گل‌های گیاهی که می‌خواهید بخرید، دقت کنید که کاملاً سالم، سرحال و تازه باشند و هیچ اثری از رنگ پریدگی، سوراخ روی برگ‌ها و یا خوردگی کنارۀ برگ‌ها، مشاهده نشود.

هنگامی که می‌خواهید یک بوته یا درخت را از بین یک دسته انبوه انتخاب کنید، حتماً لازم نیست که در دسترس‌ترین گیاه را بردارید، بلکه خوب در بین آن دسته بگردید تا سالم‌ترین و راست‌ترین گیاه را انتخاب کنید و از خریدن گیاهی با شاخ و برگ شکسته اجتناب کنید.



شارژ سریع موبایل