سارا قاسمی دوشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۰

گلهای مختلف معانی متفاوت دارند، گلهایی که برای عشق زندگیتان میخرید از هنگامی که برای دیدار دوستی چند شاخه گل میخرید باید متفاوتر باشد. در این مقاله نگاهی می اندازیم به 10 گل پر طرفدار و مناسبتهای آنها.

 

لاله

 

هر گلی یه بویی داره!

 

عکس بالا، گل لاله مانند بسیاری چیزهای دیگر از ایران ما به دنیا معرفی شده است. این گل زیبا معرف عشق حقیقی است و بنا به افسانه ای از اشک چشم یک زن عاشق در فراق یار از دست رفته بوجود آمده است.

 

گل سرخ

 

هر گلی یه بویی داره!

 

این گل زیبای 5000 ساله در حقیقت نماد گل برای بسیاری از انسانهاست اولین چیزی که با شنیدن کلمه گل به ذهن خیلی از ما می رسد رز سرخرنگ است. کل سرخ در حقیقت نماد زیبایی و عشق در بسیاری از جوامع و فرهنگهاست. معمولا گل سرخ را در دوجین (12 عدد) می فرستند اما فرستادن 9 یا 11 عدد بمعنی علاقه بسیار، 15 عدد بمعنی تقاضا برای بخشایش و 50 عدد بمعنی وعده عشق بدون مرز می باشد.

 

کوکب

 

هر گلی یه بویی داره!

 

گل کوکب که در اواخر تابستان می روید درارای شخصیتی دوگانه است در بعضی جوامع گل کوکب نمایانگر شان و منزلت و در بعضی جوامع نشانه ضعف و خیانت و عقیمی می باشد.

 

سنبل

 

هر گلی یه بویی داره!

 

بر اساس برخی از افسانه های یونانی سنبل بنفش بنشانه سمبلی برای غم بوجود آمده است. خدای بزرگ یونانی ها آپولو این گل را از خون دوست از دست رفته اش بوجود آورده است. این گل برای نشان دادن حس تاسف و همدردی و تقاضای بخشش بسیار مناسب است.

 

ارکید شب

 

هر گلی یه بویی داره!

 

ارکید شاید بهترین سمبل برای نشان داده هوس و عشق پر شور است. در چین قدیم ارکید نشانه باروری بود، یونانی های قدیم نیز با این نشانه موافق بودند. نسبتا کم بودن گل ارکید باعث شده که دریافت آن نشانه درک هدیه دهنده از منحصر بفرد بودن شما باشد!

 

نرگس

 

هر گلی یه بویی داره!

 

نرگس یا نارسیسیوس در زبان لاتین بیشتر معنی شخص محوری دارد اما همچنین نشانه وفاداری، دوستی و خوشحالی می باشد. در چین قدیم سنبل آینده درخشان می باشد، نرگس را بصورت یکی بکسی هدیه نمی دهند چون نشانه خوش یمنی نیست. اما مناسبترین گل برای هدیه به زوجهایی است که سالگرد ازدواج خود را جشن می گیرند.

 

بنفشه

 

هر گلی یه بویی داره!

 

بنفشه ها نشان مهم بودن برای هدیه دهنده دارند. این گلهای رومانتیک بهترین هدیه برای نو زوجهایی است که اولین سالگرد ازدواجشان را جشن می گیرند.

 

گل پاپی

 

هر گلی یه بویی داره!

 

یا خشخاش کمی شخصیت تیره دارند. آنها سمبل خواب و فراموشی هستند و گلهای مورد علاقه شیطان در فرهنگ چین قدیم.

 

گل جعفری

 

هر گلی یه بویی داره!

 

با رنگهای قوی و عطر دل انگیز این گلهای زیبا نشانه شجاعت، شور و هویجان، حسادت و کثرت هشتند. افسانه های قدیم می گویند که دختری که این گل را زیر بالشش بگذارد مرد زندگیش را در خواب حتما می بیند.

 

گل عطر نخود

 

هر گلی یه بویی داره!

 

این گلهای خوش عطر نشان قدردانی از زمان و زندگی است که با هم گذرانده اید. از زمان ملکه ویکتوریا در انگلستان این گل را میهمانان هنگام ترک خانه میزبان بنشانه تقدیر از پذیرایی از خود بجا می گذاشتند.



شارژ سریع موبایل