سارا قاسمی چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰

شکل دادن به گیاهان و بوته های موجود در باغچه کار پر هزینه ای نیست. شما به راحتی می توانید به گیاهان خود از ابتدا شکل بدهید تا هنگامی که رشد می کنند نیز تا حدی شکل خود را حفظ نمایند.

سالها طول می کشد تا به یک گیاه شکل بدهید، اما همواره با دیدن گیاه شکل گرفته احساس رضایت خواهید نمود. چنین کاری، هنر باغچه آرایی شما را نمایش می دهد. شما با این کار از یک گیاه یا بوته ساده یک اثر هنری خلق می نمایید. همچنین خرید بوته های شکل دار آماده از بازار، بسیار هزینه بر است اما شما با این کار می توانید به راحتی یکی از این بوته ها را برای خود تهیه نمایید.

برای اینکه سریعتر نتیجه بگیرید، گیاه یا بوته خود را آماده گیاه آرایی کنید. شما می توانید شکل دلخواه خود را با سیم فلزی بسازید و روی گیاه قرار دهید و سپس شروع به آرایش گیاه کنید.

 

وسایل مورد نیاز:

*  4 یا 5 گیاه پیچک بزرگ

*  گلدان تزئینی بزرگ

*  سیم گیاه آرایی

*  خاک (شن و رس)

 

مرحله اول :

اطمینان حاصل کنید که هر گیاه پیچک، دارای مقدار زیادی از رشته های طولانی و برگ است. گیاه پیچک نباید برگ های زرد داشته باشد. لوازم زهکشی را به گلدان تزئینی بزرگ قهوه ای رنگ اضافه کنید و به آن کمپوست بیفزایید. سپس گیاهان کوچک را از گلدان ها به گلدان بزرگ منتقل کنید و در موقعیت مناسب خودشان قرار دهید.

 

روش ساخت بوته مرغی شكل

 

مرحله دوم:

قابی که برای گیاه آرایی بوته یا گیاه خود تهیه نموده اید را از بالا روی گیاه قرار دهید. این قاب می تواند هر شکلی داشته باشد، اگر شکل قاب شما یک پرنده یا حیوان ایستاده است، سعی کنید فقط یک پا در گلدان برای آن در نظر بگیرید. پایه های اصلی قاب در وسط گلدان باشد، به طوری که گویا شکل از وسط گلدان شروع شده و به اطراف کشیده شده است.

 

روش ساخت بوته مرغی شكل

 

مرحله سوم:

برای پوشش قاب از شاخه های پیچک استفاده کنید و به طور مساوی تمام بخش های قاب را با شاخ و برگ های گیاه بپوشانید. شاخه های جانبی را به دور قاب بچرخانید و آنها را داخل قاب مرتب نمایید. ساقه های طولانی پیچک را نیز داخل قاب مرتب نمایید.

 

روش ساخت بوته مرغی شكل

 

مرحله چهارم:

گیاهی که درخت آرایی نموده اید را در جای مناسبی قرار دهید. می توانید از آن عکس بگیرید و بعنوان اولین درخت آرایی که هنر دست خودتان است، نگه دارید. به گیاه بطور منظم آب بدهید و به طور منظم آن را هرس و مرتب نمایید.

 

روش ساخت بوته مرغی شكل



شارژ سریع موبایل