سارا قاسمی چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰

در این مطلب راهنمای عملی برای هرس شاخه های همیشه سرسبزتان را مطالعه خواهید نمود. گیاهان همیشه سبز مانند Choisya ternata، privet گیاهانی هستند که در تمام فصول سال سرسبز هستند و باید با هرس مناسب شاخ و برگ های آن، به مرتب دیده شدن گیاه کمک نماییم. ساقه های این گیاهان چوبی بوده و بصورت توده های متراکم می باشند که به راحتی قابل هرس و شکل دادن هستند.

بیشتر گیاهان همیشه سبز، درختچه های متراکم و درختان هستند که حداقل دوبار در سال باید هرس شوند. همچنین با برش های مداوم می توانید توسط این گیاهان پرچین های متراکم و جالبی ایجاد نمایید. هرس و پیرایش این گیاهان معمولاً در اواخر بهار و اوایل تابستان باید انجام شود. شاخه هایی که به تازگی رشد می کنند، جوان تر هستند و با استفاده از قیچی به راحتی برش داده می شوند. بنابراین برای هرس گیاهان می توانیم از این شاخه ها شروع به پیرایش گیاه نماییم.

همچنین شما می توانید در اواخر تابستان نیز گیاهان خود را هرس نمایید. اگر در اواخر تابستان هرس نمایید، شاخه ها شل تر هستند و ممکن است کار هرس شما، مدت زمان زیادی به طول بکشد.

با راهنمای تصویری زیر می توانید روش هرس گیاه همیشه سبز خود را در 5 مرحله مشاهده نمایید.

 

مواد لازم:

* ساقه های بامبو بلند

* طناب

* قیچی باغبانی

 

اصولی ترین روش هرس شاخه های همیشه سبز

 

مرحله اول:

قبل از شروع، بخشی از گیاه را که قصد هرس آن را دارید با کمک طناب و ساقه های بامبو مشخص نمایید. ساقه های بامبو و طناب بهترین ابزار برای تعیین محدوده برش است. با فشار، ساقه های بامبو را داخل خاک باغچه و در محل مورد نظر محکم کنید و قبل از اتصال شاخه ها به کمک طناب به یکدیگر، مطمئن شوید ساقه های بامبو در یک راستا قرار دارند. اینکار باعث می شود شاخه های جدید که به تازگی رشد کرده اند را به آسانی تشخیص دهید و آنها را هرس نمایید.

 

اصولی ترین روش هرس شاخه های همیشه سبز

 

مرحله دوم:

از بالای گیاه شروع به هرس کردن نمایید. با استفاده از قیچی باغبانی مخصوص هرس، شاخه های جدید رشد کرده را قیچی نموده و تا حد ممکن این شاخه ها را کم کنید. بطور منظم از یک سمت گیاه شروع کنید و با توجه به طناب متصل، تمام بخش های گیاه را بطور مرتب هرس نمایید.

 

اصولی ترین روش هرس شاخه های همیشه سبز

 

مرحله سوم:

هنگامیکه هرس یک سطح گیاه به پایان رسید به ضلع دیگر گیاه رفته و تمام سطوح آن را بطور کامل هرس نمایید. سعی کنید در سطح گیاه یک شیب ایجاد نمایید تا بخش بالای گیاه باریک تر از پایین آن باشد. اینکار باعث می شود تا نور بهتر به بخش پایین گیاه بتابد و از سنگین شده گیاه جلوگیری می نماید.

 

اصولی ترین روش هرس شاخه های همیشه سبز

 

مرحله چهارم:

هنگامی که تمام ضلع های گیاه بطور کامل هرس شد، هرس به پایان می رسد. پس از آن باید مراقب گیاه باشید و شیب ایجاد شده را در آن رعایت نمایید.

 

اصولی ترین روش هرس شاخه های همیشه سبز

 

مرحله پنجم:

شاخه های هرس شده از گیاه را جمع آوری نمایید و از گیاه دور کنید تا گیاه شما مرتب دیده شود و باعث رشد بیشتر آن شود. شاخه های هرس شده را می توانید تکه تکه کنید و برای تولید کمپوست گیاهی از آنها استفاده کنید.

گیاهان دیگری كه روش هرس آنها مشابه این گیاهان است، شامل: Bay، Berberis ، Chamaecyparis ، Chinese privet ،Lonicera nitida، Elaeagnus .Leyland cypress، Photinia، Portuguese laurel ،Thuja ،Viburnum tinus



شارژ سریع موبایل