سارا قاسمی دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۰

شما می توانید با کمی خلاقیت سبدهای آویز برای داخل خانه درست کنید و به زیبایی گیاهان موجود در خانه خود بیفزایید. سبد آویز را می توانید با گل های مختلف یا گیاهانی كه شاخه و برگ های کوچک دارند، درست کنید.

ما در این آموزش از سبدی استفاده کرده ایم که برای داخل و خارج خانه می تواند مورد استفاده قرار گیرد. برای اینکه سبد آویز شما جلوه زیبایی بیشتری داشته باشد، می توانید آن را در محیط خارج از خانه نیز نصب نمایید.

در این آموزش روش تهیه سبد آویز خیره کننده ای را آموزش خواهیم داد، تا با یک روش حرفه ای و جالب، سبد آویز خود را طراحی نمایید. اگر سبد آویز را داخل خانه نصب نمایید؛ می توانید هر روزه از طراوت و تازگی این گلدان استفاده نمایید. شما این سبد آویز را می توانید با استفاده از هر گلدان یا ظرفی درست كنید.

 

مواد لازم :

* سبد آویز یا زمینی و بند آویز

* کمپوست گلدانی

* دانه های حفظ کننده آب

* گیاه داخل خانه مورد علاقه شما، در این آموزش از  Tradescantia zebrina،  Plectranthus چند رنگ و  Streptocarpus  با خال های بنفش استفاده شده است.

ساخت سبد آویز بوته ای تنها در 3 مرحله بصورت زیر انجام می شود:

 

روش ساخت سبد آویز بوته ای برای داخل خانه

 

1. مرحله اول

گلدان یا ظرف انتخاب شده را با كمپوست پر كنید و دانه های حفظ كننده آب را به آن اضافه نمایید، تا از آب گلدان محافظت نماید. از كمپوست های گلدانی سنگین استفاده نكنید.

 

روش ساخت سبد آویز بوته ای برای داخل خانه

 

2. مرحله دوم

گیاه مورد نظر خود را با اطلاع از نور و آب موردنیاز انتخاب نمایید و به طور منظم و قرینه داخل گلدان قرار دهید. شاخ و برگ های آن را از اطراف گلدان به بیرون و پایین گلدان هدایت كنید. اگر تعدادی گل در گلدان قرار می دهید سعی كنید تعداد گل ها عددی فرد باشد نه زوج.

 

روش ساخت سبد آویز بوته ای برای داخل خانه

 

3. مرحله سوم

با آب ولرم خاك گلدان را كاملاً خیس كنید و سپس بصورت معلق از جایی آویزان نمایید. سعی كنید در محیطی گرم آویزان نمایید البته توجه داشته باشید گلدان دور از تابش مستقیم نور آفتاب باشد. در نهایت مطمئن شوید كه قلاب آویز محكم و ایمن است.



شارژ سریع موبایل