سارا قاسمی چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰

شکل دادن به گیاه و مرتب کردن و هرس کردن آن برای زینت بخشیدن به گیاه و ایجاد اشکال یا حروف زیبا با گیاهان انجام می شود، که از دوران رم باستان چنین کارهایی رواج داشته است. با هرس و مرتب کردن گیاه می توان یک توپ ساده، مکعب یا هرم پیچیده، آبنبات چوبی و حتی شکل پرندگان را ایجاد نمود.

درخت آرایی گیاهان و بوته های کوچکتر معمولاً در اطراف سایر گیاهان انجام می شود. هرس گیاه با توجه به رنگ آن می تواند جلوه زیبای بیشتری به گیاه بدهد.

 

مرتب کردن و شکل دادن به گیاهان

گیاهانی که برگ های کوچک دارند، شکل دادن به آنها راحت تر است و معمولاً این گیاهان با سرعت متوسطی در حال رشد هستند.

گیاهانی که شروع به پژمردن برگ می کنند، با هرس گیاه و شکل دادن به آن می توان از تراکم بیش از حد برگ ها و شاخه ها جلوگیری نمود و با این کار گیاه به خوبی تغذیه کرده و سرسبزتر خواهد شد.

درخت هایی با برگ های سبز سریعتر رشد می کنند و نیاز هست که با رسیدگی به آنها، به آن شکل داد. با تغذیه مناسب گیاه می تواند رشد مناسبی داشته باشد. آیا می دانید که یک گیاه را چگونه آرایش کرده و هرس نمایید؟ با ما همراه باشید تا روش درخت آرایی را به شما آموزش دهیم.

 

مواد لازم:

قیچی باغبانی

قیچی قلمه زنی

 

روش کار:

1. قیچی خود را تیز نمایید و قبل از شروع به برش هر چیزی، از تیز بودن قیچی تان مطمئن شوید. شاخه هایی که تازه رشد کرده اند، باریک و نازک هستند. این شاخه ها را به دقت بازرسی و شناسایی کنید. قسمت های پایین گیاه که ضخیم تر هستند بیشتر قابل مشاهده و هرس هستند.

 

مرتب كردن درختچه و درخت آرایی با چند تكنیك ساده!

 

2. شروع به مرتب کردن گیاه کنید. قیچی را موازی با جهت رشد شاخه های گیاه بگیرید و اطمینان حاصل کنید که شاخه ای که قصد هرس آن را دارید به بلوغ رسیده است. هیچ شاخه ای را قبل از بلوغ کامل هرس نکنید.

 

مرتب كردن درختچه و درخت آرایی با چند تكنیك ساده!

 

3. کار برش دادن شاخه های اضافی و بلند را در تمام اطراف گیاه انجام دهید. اگر شما برای هرس شاخه خاصی تردید دارید، می توانید اینکار را با احتیاط بیشتری انجام دهید تا هرس اشتباهی انجام ندهید.

 

مرتب كردن درختچه و درخت آرایی با چند تكنیك ساده!

 

4. ساقه های ضخیم تر و یا قسمت هایی از گیاه که نیاز به شکل دهی دقیق تر دارند، مانند قسمت های مارپیچی گیاه باید با قیچی تیز برش داده شود. از قیچی هایی با کیفیت بالاتر و تیز که برش تمیزتری دارند، استفاده کنید.

 

مرتب كردن درختچه و درخت آرایی با چند تكنیك ساده!

 

5. دست خود را به اطراف گیاه بکشید و کلیه شاخه ها را هرس کنید. بهتر است در فصل بهار گیاه خود را هرس نمایید. مانند یک آرایشگر که قیچی به دست می شود، شما هم قیچی باغبانی را به دست گرفته و گیاه خود را آرایش و زیبا نمایید.

 

مزایای استفاده از قیچی تیز:

انتخاب ابزار مناسب برای هرس گیاه بسیار اهمیت دارد. قیچی های کوچک برای هرس گیاهان کوچک تر و برش دهنده های قدرتمند برای گیاهان بزرگتر و ساقه های قوی آنها مناسب می باشند. تیغه های ابزار برش خود را تیز نگه دارید تا هنگام برش ساقه های گیاه را مخدوش نکنید.



شارژ سریع موبایل