سارا قاسمی پنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰

با جمع آوری دانه های گیاهی باغچه تان، در مصرف دانه های گیاهی صرفه جویی کنید و مقداری زیادی دانه گیاهی برای کشت در سال های آینده جمع آوری نمایید.

پس از اینکه گلدهی گیاه شما به پایان رسید می توانید تعدادی از سردانه های گیاه تان را بچینید و از آنها محافظت نمایید تا بتوانید سال آینده نیز آنها را کشت کنید و انرژی خوب گیاه را تا سال ها نگه دارید. در برخی گیاهان، سردانه ها زینتی هستند اما بطور معمول در بسیاری از گیاهان قابل جمع آوری و کشت مجدد هستند.

 

مواد لازم:

* سردانه گیاهی

* قیچی قلمه زنی

* ورق کاغذ یا پاکت کاغذی

* خودکار

 

روش کار :

1. قبل از قطع سنبله ی گیاه یا گل، منتظر باشید تا دانه های موجود در گیاه بطور کامل برسند. اگر سردانه ها در برخی قسمت های گیاه بزرگتر است از آنها استفاده نمایید.

 

روش جمع آوری و ذخیره دانه های گیاهی برای كاشت مجدد

 

2. یک کیسه کاغذی بردارید و سنبله های گیاه خود را بصورت وارونه داخل آن قرار دهید تا دانه های موجود روی سنبله داخل پاکت کاغذی بیفتد.

 

روش جمع آوری و ذخیره دانه های گیاهی برای كاشت مجدد

 

3. پس از آنکه مطمئن شدید که تمام دانه های موجود روی سنبله کنده شدند، یک ورق کاغذ سفید انتخاب کنید و دانه های موجود داخل پاکت را روی آن بریزید. به جز دانه های کنده شده از سنبله، هر تکه دیگری که داخل پاکت بود را دور بریزید و دانه ها را تمیز کنید.

 

روش جمع آوری و ذخیره دانه های گیاهی برای كاشت مجدد

 

4. پس از پاکسازی دانه های گیاه تان، به کمک یک قیف کاغذی آنها را درون پاکت کاغذی بریزید. دقت کنید که پاکت حتماً باید کاغذی باشد و به هیچ عنوان داخل پاکت پلاستیکی قرار ندهید. جزئیات کامل گیاه خود؛ از جمله نام گیاه و تاریخ برداشت دانه های گیاه را روی پاکت کاغذی درج نمایید و پاکت را در جای مناسبی نگهداری فرمایید.

 

روش جمع آوری و ذخیره دانه های گیاهی برای كاشت مجدد

 

پاکت کاغذی دانه های گیاهی را داخل یک جعبه ساندویج یا جعبه مشابهی در قسمت پایین یخچال نگهداری کنید تا سالهای آینده نیز بتوانید از آنها استفاده کنید.



شارژ سریع موبایل