سارا قاسمی سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰

قوهای فریادکش هر ساله در فصل سرد به تالاب سرخرود مازندران مهاجرت می کنند. درنای سیبری و قوهای آوازه خوان از معروف ترین مهمانان زمستانی این تالاب هستند.

این تالاب در منطقه وزرامحله قرار دارد و از سال 1386 میزبان زمستانی هزاران قوی مهاجر است. این پرندگان مهاجر با پیمودن بیش از 5 هزار کیلومتر از نواحی سردسیر برای گذراندن زمستانی آرام به این منطقه می‌آیند.

شهر سرخ‌رود در 6 کیلومتری غرب فریدون‌کنار و پانزده کیلومتری شرق محمودآباد در کنار دریای خزر و در انتهای مسیر رودخانه هراز به دریای خزر قرار دارد.

امسال در مقایسه با سال های گذشته ز یک ماه زودتر آغاز شده است و تعداد آنها در این موقع از سال گاهی به 5هزار قطعه هم می رسد.

همچنین تک درنای سیبری از زیستگاه زادآوری سیبری از مسیر روسیه، قزاقستان و آذربایجان به فریدونکنار مازندران مهاجرت ‌و حدود چهار ماه از سال را با تغذیه در محدوده دامگاه‌های سنتی از باران و سرخ‌رود و فریدونکنار زمستان گذرانی می‌کند.

این پرنده در معرض خطر انقراض است و پروژه‌ای بین‌المللی با استفاده از اعتبارات صندوق حمایت برای پشتیبانی از این پرنده منحصر به فرد تهیه، پیشنهاد و پس از تصویب از سال 2003 میلادی به اجرا در آمده و در قالب انجام پروژه، محدوده زمستان‌گذرانی درنای سیبری در منطقه مورد شناسایی قرار گرفت و به عنوان منطقه تیراندازی ممنوع درفهرست تالاب بین‌المللی در کنوانسیون رامسر مصوب شده است.

 

پرندگان فراری از سرما

 

پرندگان فراری از سرما

 

پرندگان فراری از سرما

 

پرندگان فراری از سرما

 

پرندگان فراری از سرما

 

پرندگان فراری از سرما

 

پرندگان فراری از سرما

 

پرندگان فراری از سرما

 

پرندگان فراری از سرما


اشتراک در بالاترین اشتراک در فیسبوک اشتراک در توییتر اشتراک در کلوب اشتراک در دنباله اشتراک در فیسنما اشتراک در گوگل پلاس

منبع : تبیان
برچسب ها : جاذبه های توریستی, گردشگری, مکان های دیدنی ایران, مکان های تفریحی, پرندگان فراری از سرما, پرندگان, قو های فریادکش, پرندگان تالاب, قوهای آوازه خوان, هزاران قوی مهاجر, پرندگان مهاجر, مهاجرت قو ها, انقراض پرندگان, منطقه تیراندازی ممنوع, مراقبت از گونه های پرندگان, مراقبت از پرندگان, تالاب بین‌المللی, tourist attractions, tourism, places of interest, entertainment, birds escape cold, birds, swan by holding, wetland birds, swans singer, thousands of migrating swans, migratory birds, immigration laws are, endangered birds, shooting prohibited area, care bird species, bird care, wetlands international


شارژ سریع موبایل