سمیه قاسمی جمعه ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰

چهار گوشه ترکیه، آثار بسیاری از تمدن، میراث تاریخی و فرهنگی و زیبایی های طبیعی قابل توجه و مشاهده است و مکان های بسیار زیبایی برای سفر و بازدید در تمامی ایام سال، وجود دارد. با ما در این مطلب 3 قسمتی، با کشف این مکان های زیبا همراه باشید.

 

کیرکلارلی - کییک کوی

دره های پابوچ دره و کازان دره از داخل این روستای خوش منظره به دریای سیاه راه دارند و تمام اطراف این روستا را جنگل های انبوه پوشانیده است.

 

 20 مکان توریستی ترکیه (1)

 

باغچه کوی نزدیک ترین شهر معروف این روستا است که ماست مخصوص بوفالوی این شهر بسیار مشهور است. دیدار از این روستا مناسب برای سفرهای یک روزه و یا تورهای استانبول است.

 

 20 مکان توریستی ترکیه (1)

 

جزایر استانبول

جزایر استانبول شامل: بویوک آدا، هیبلی آدا، بورگاز آدا، کینالی آدا، صدف آداسی، سیوری آدا، یاسی آداسی، کیشیک آداسی و تاوشان آداسی که نه جزیره قابل سکونت استانبول می باشند. سفر اولین کشتی بخار به این جزایر از پل گالاتا در سال 1846 آغاز شد. امروزه از مناطق کاباتاش، کادی کوی و بوستانجی استانبول، سفر های مداوم دریایی به این جزایر در حال انجام است.

 

 20 مکان توریستی ترکیه (1)

 

پویراز کوی استانبول

تاریخ آغاز سکونت در این منطقه مربوط به شش قرن قبل است که تخمین زده می شود، اولین ساکنان این منطقه، مهاجران ایتالیایی بودند. بعد از آن، تعدادی از مهاجران اسپانیایی هم در این منطقه ساکن شدند و همزمان با اینکه حکومت عثمانی این مناطق را تحت کنترل خود در آورد، تعدادی از اهالی ترابزون و ریزه را به این مکان منتقل کردند و چهره این روستا تغییر کرد.

 

 20 مکان توریستی ترکیه (1)

 

این روستا یک روستای معمولی در دریای سیاه است. نسیمی از آب و هوای معتدل دریای سیاه در این منطقه و حومه آن وجود دارد. رستوران های پخت ماهی با کیفیت عالی و قیمت های بسیار مناسب این منطقه، در تمامی سال در دسترس هستند و شما می توانید روزانه ماهی تازه پیدا کنید.

 

 20 مکان توریستی ترکیه (1)

 

منطقه پر درخت(صنوبر) آناتولی استانبول

دهکده ماهیگیری آناتولی در درب ورودی دریای سیاه در تنگه استانبول، برای سالیان سال، بکر و بدون تغییر باقی مانده است.

 

 20 مکان توریستی ترکیه (1)

 

اگر بخواهید به این منطقه مسافرت کنید، از طریق حمل و نقل زمینی و هم سفر دریایی می توانید به منطقه آناتولی بروید و از خوردن کباب ماهی بی نظیر، کنار دریا لذت ببرید. روزهای پاییزی بهترین زمانبندی برای انجام این مسافرت است تا از زیبایی های بی نظیر این منطقه بیشترین لذت را ببرید.

 

 20 مکان توریستی ترکیه (1)

 

بورسا - جومالی کیزیک

پیدایش این منطقه حدود 1300 سال پیش تخمین زده شده است. بافت تاریخی پایه اصلی روستا، به خوبی حقظ شده و توانسته است از معماری دوره عثمانی به معماری روستایی امروزه برسد. این قابلیت باعث جذب توجه بسیاری از توریست ها شده است و مراحل فیلم برداری اغلب فیلم های تاریخی، در این منطقه انجام می گیرد.

 

 20 مکان توریستی ترکیه (1)

 

در میدان اصلی روستا، نمایشگاهی از کالاهای متعلق به موزه قوم نگاری تاریخ این روستا دایر گردیده است. خانه ها به رنگ های زرد، سفید، آبی و بنفش رنگ آمیزی شده است. بین خانه ها نا همواری ها، آسفالت و خیابان های بسیار باریک وجود دارد. "جشنواره تمشک" در این روستا برگزار می شود.

 

 20 مکان توریستی ترکیه (1)

 

بورسا - اولوداگ

اولوداگ ترکیه بزرگترین مرکز ورزش های زمستانی و طبیعی است. بلندترین کوه منطقه مرمره در این قسمت واقع شده است. در استانبول وقتی از منزل خارج شوید، دیده شدن منطقه مرمره، دریا و مناطق اطراف آن، زیبایی و منظره بی نظیری را ایجاد می کند.

 

 20 مکان توریستی ترکیه (1)

 

اولوداگ، بزرگترین پیست اسکی ترکیه، با داشتن شرایط جاده ای مناسب و چشم انداز های منحصر به فرد خود همزمان با بارش برف زمستانی گردشگران داخلی و خارجی را جذب این منطقه می نماید تا از زیبایی های آن بهره مند شوند و اوقات خوشی را سپری نمایند.



شارژ سریع موبایل