ندا نیک روش يكشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰

بسیاری از گردشگران حرفه ای دنیا آرزو دارند که یک قایق کرایه کنند و کل آبهای اروپا را با قایق سیر و سیاحت کنند. آژانس های کرایه قایق زیادی وجود دارد که به مدت چند هفته در سال قایق کرایه می دهند. برای افرادی که در این رشته تخصص دارند و به مسافرت و کشف مکان های جدید علاقمند هستند، این نوع سفر برای خودش ماجراجویی و تجربه ای بی بدیل است. بنابراین اگر از این دسته افراد هستید، مقاصد زیبای اروپا برای قایق سواری را از دست ندهید.
 

 نقاط زیبای اروپا برای قایق سواری


جزایر ایونی (Ionian Islands)، یونان
 

 نقاط زیبای اروپا برای قایق سواری


گشت زنی در جزایر یونان یکی از آیتم های لیست مقاصد گردشگران و سیاحان دنیاست و جزایر ایونی محل بسیار خوبی برای شروع هستند. از کورفو یا لفکادا آغاز کنید و سپس به آبهای فیروزه ای اطراف برانید و هر کدام از هفت جزیره بزرگ این منطقه و جزایر کوچکتر در مسیر را سیر کنید. در این مسیر منتظر تماشای مناظر کلیشه یونانی مانند اسکله هایی پر از قایق های رنگی ماهیگیری، دهکده هایی با خانه های تمام سفید، سواحل زیبا و تمیز، کوه های سنگلاخی و کافی شاپ های محلی باشید.
 

آزور (Azores)، پرتغال
 

 نقاط زیبای اروپا برای قایق سواری


آزور یک رشته جزایر کوچک پرتغالی است که در اقیانوس اطلس پراکنده اند. این جزایر آتشفشانی بخاطر پوشش گیاهی انبوه و چشم اندازهای زیبا و رویایی مشهورند که برای تماشا از روی قایق فوق العاده مناسبند. هورتا می تواند نقطه شروع خوبی باشد. دور افتاده بودن این جزایر به معنا بکر بودن آنهاست، بنابراین اگر خیلی خوش شانس باشید می توانید در مسیر دلفین و نهنگ هم ببینید.
 

ساحل دالماسی (Dalmatian Coast)، کرواسی
 

 نقاط زیبای اروپا برای قایق سواری


کرواسی یکی از زیباترین کشورها برای گشت و گذار است. می توانید از "یونان جدید" شروع کنید و تا "ریویرای نو" بروید. این بخش از اروپا سواحل زیبا و زندگی سنتی را برایتان به ارمغان می آورد. در آبهای بلوری دریای آدریاتیک، کمتر از 1185 جزیره وجود ندارد و یکی از بهترین راه های تماشای آنها، سفر با قایق است. از شهرهای تاریخی اسپلیت و دوبروونیک عازم شوید و حتماً جزیره هوار و جزیره ویس را نیز ببینید. جزایر کورناتی یا الافیتی را از دست ندهید. در مسیرتان دهکده های ماهیگیری زیادی می بینید و سواحل آفتاب گیر و غارهای پنهان خوش منظره ای کشف می کنید.
 

جزایر بالتیک (The Baltic Islands)، آلمان و اسکاندیناوی
 

 نقاط زیبای اروپا برای قایق سواری


آبهای شور این منطقه در شبه جزیره اسکاندیناوی، خشکی اروپا و جزایر دانمارک محصور شده اند. بیشتر گردشگران به گشت و گذار در جزایر آلمان فکر نمی کنند، ولی باید بدانند که این جزایر نقاط زیبا و منحصر بفردی برای تماشا دارند. از استرالسوند شروع کنید و از چشم اندازهای جزیره هیدنسی و سواحل شنی سفید جزیره روگن دیدن کنید. اگر برایتان مقدور بود، سفرتان را به مجمع الجزایر زیبای استکهلم و جزایر دانمارک که پر از اسب های وحشی هستند، گسترش دهید.


جزایر اسپورادیس (Sporades Islands)، یونان
 

 نقاط زیبای اروپا برای قایق سواری


مقصد یونانی زیبای دیگری برای قایق سواری، جزایر مشهور اسپورادیس است که دورتر از ساحل شرقی قرار دارد. در کل یازده جزیره وجود دارد و اگر با جزیره وولوس یا اسکیاتوس شروع کنید، شانس خوبی برای تماشای چند جزیره دیگر دارید. این جزایر که زمردهای دریای اژه نامیده می شوند، پوشش گیاهی غنی، آبهای سبز و آبی تمیز و زلال و سبک زندگی سنتی زیبایی دارند. نقاط مهم این جزایر شامل جزیره اسکوپولوس، اسکیاتوس و پارک آبی الونیسوس می شود که پر از غارهای مخفی است.
 

فرنچ ریویرا (The French Riviera)، فرانسه
 

 نقاط زیبای اروپا برای قایق سواری


شاید خیلی ها بگویند که این منطقه پر زرق و برق در جنوب فرانسه قربانی محبوبیت خود شده است، ولی هنوز هم یکی از دیدنی ترین مقاصد قایق سواران در اروپا محسوب می شود. بهتر است است سن-تروپز شروع کنید که همیشه پر از ستاره ها و چهره های معروف است و سپس راه تان را به سمت نیس، کن و موناکوی میلیونر نشین کج کنید. اگر می خواهید همرنگ جماعت شوید، بهترین لباس هایتان را با خود ببرید و یک قایق تفریحی بزرگ کرایه کرده و هر وقت به موناکو رسیدید دائماً روی عرشه ظاهر شوید تا از شما عکس بگیرند.
 

خلیج ناپل، کاپری و ساحل آمالفی (Bay of Naples, Capri and the Amalfi Coast)، ایتالیا 
 

 نقاط زیبای اروپا برای قایق سواری


برای بازدید از بهترین و خوش منظره ترین سواحل اروپا، از ناپل بادبان ها را بکشید و به سمت آمالفی برانید و جزیره اختصاصی کاپری را ببینید. در این منطقه شاهد سواحل آفتاب گیر، دهکده های زیبا و غذاهای خوشمزه و جزیره های خوش منظره ایتالیا خواهید بود. حتماً در بلو گروتو (Blue Grotto)، جزیره محبوب زوج ها در ماه عسل یعنی کاپری، جزیره آتشفشانی ایشیا و دهکده ساحلی کوچک و کارت پستالی پوزیانو توقف کوتاهی داشته باشید.
 

ساحل آبی ترکیه و جزایر دودکانز در یونان (Turkish Blue Coast & Dodecanese islands in Greece)
 

 نقاط زیبای اروپا برای قایق سواری


برای تجربه زیبایی های مدیترانه، از گردشگاه ساحلی بدروم در ترکیه شروع کنید و مسیرتان را به سمت جزایر دودکانز ادامه دهید. این بخش از اروپا بخاطر آمفی تئاترهای باستانی، خط ساحلی سنگلاخی و دهکده های غرق شده اش مشهور است. حتماً در یکی از خلیج های بیشمار این منطقه توقف کنید و در آبهای آن شنا و غواصی کنید. جزایر زیبا و مهم دیگر این منطقه عبارتند از اسپرونیزیا، تیگاناکیا و ماراتی که همه آبهای تمیز و زلال و بکری دارند.

دورست و ساحل دیوون شرقی (The Dorset and East Devon Coast)، انگلستان
 

 نقاط زیبای اروپا برای قایق سواری


شاید همیشه در انگلستان نتوانید آب و هوای مساعد داشته باشید، ولی این بخش از بریتانیا در زیبایی با بسیاری از نقاط اروپا رقابت می کند. بیش از 95 مایل خط ساحلی باستانی زیبا از دیوون شرقی تا دورست امتداد یافته است. به این ساحل، ساحل ژوراسیک هم می گویند، زیرا بعضی از صخره ها و سنگ های آن 185 میلیون سال قدمت دارند که اولین مکان میراث جهانی طبیعی در انگلستان است. از اسکله ویماوث لنگر بکشید و در نقاط زیبای محلی توقف کنید و دهکده های بندری تاریخی در مسیر را مشاهده کنید.
 

جزایر باله آریک (Balearic Islands)، اسپانیا
 

 نقاط زیبای اروپا برای قایق سواری


این جزایر توریستی یکی از مقاصد زیبای اروپا برای قایق سواری است. تعداد این جزایر زیاد است که شامل آیبیزا، مایورکا، منورکا و فورمنترا می شود و همه اینها نقاط خوبی برای گذراندن تعطیلات هستند، زیرا سواحل آفتابی و آب های زلال و شفافی دارند. دهکده دیا در مایورکا و خلیج آیبیزا را از دست ندهید.

 

کورسیکا (Corsica)، فرانسه
 

 نقاط زیبای اروپا برای قایق سواری


گردشگاه های ساحلی شیک و آب و هوای مساعد با بیش از 200 پلاژ، از ویژگی های اصلی یکی از بهترین نقاط غرب مدیترانه است. این منطقه دورافتاده که از هجوم گردشگران به دور مانده است، دارای سبک زندگی سنتی و آرامش و صفای فراوانی است. ساحل آن با غارهای مخفی و خلیج های دست نخورده فقط مناسب قایق سواری و گشت زنی است.
 

آبدره های نروژ (Norwegian Fjords)
 

 نقاط زیبای اروپا برای قایق سواری


سفر با قایق به این نقطه برایتان از خاطره انگیز ترین سفرها می شود، زیرا مناظر شگفت انگیزی را در این آبدره های میراث جهانی شاهد خواهید بود. این آبدره ها از یخرودهای آخرین عصر یخبندان تشکیل شده اند و امروز آب های آبی آرام آنها به نرمی به سواحل سرسبز و انبوه و قله های گرانیتی باشکوه می خورد. دهکده های خوش منظره، مزارع تک افتاده و آبشارهای خروشان در سفر با قایق شما را غافلگیر می کنند.



شارژ سریع موبایل