نازنین نظریان جامی دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰

به تازگی، وب‌سایت Flightstats.com بیش از 200 خط هوایی در سراسر دنیا را مورد بررسی قرار داده و اطلاعات  آنها را گردآوری کرده است. در میان این کمپانی ها، 10 خط هوایی از همه قابل اعتماد تر و کم خطرتر اعلام شده اند که ما در ادامه به اختصار در مورد آنها برایتان نوشته ایم. 

خطوط هوایی کره (Korean Air Lines) – کره جنوبی

 

قابل اعتمادترین خطوط هوایی دنیا
 

لوفت‌هانزا (Lufthansa) - آلمان

لوفت‌هانزا، بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی در آلمان و از نظر حمل مسافر دومین بعد از ایر فرانس در اروپا و پنجمین در جهان است. این شرکت هوایی با داشتن ۷۲۲ ناو هوایی سومین خط هوایی بزرگ جهان است. این شرکت از فرودگاه‌های فرانکفورت، مونیخ، دوسلدورف و به تازگی برلین به ۷۸ کشور جهان پرواز دارد و پرچمدار کشور آلمان نیز است. در حال حاضر پرواز فرانکفورت به بوئنس ایرس با بیش از ۱۳ ساعت مدت زمان پروازی، طولانی ترین مسیر پروازی این شرکت می‌باشد. 

 

قابل اعتمادترین خطوط هوایی دنیا
 

خط هوایی نیوزیلند (Air New Zealand)

ایر نیوزیلند یک شرکت هواپیمایی حامل پرچم در نیوزیلند است. ایر نیوزیلند بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی نیوزیلند به حساب می‌آید. فرودگاه آوکلند مقر اصلی این شرکت به حساب می‌آید.

 

قابل اعتمادترین خطوط هوایی دنیا
 

خط هوایی دلتا (Delta Air Lines ) - آمریکا

هواپیمایی دلتا، یک شرکت هواپیمایی در ایالات متحده آمریکا است. شرکت هواپیمایی دلتا با خرید شرکت هواپیمایی نورثوست در تاریخ ۲۹ اکتبر ۲۰۰۸ میلادی، به مبلغ 2.6 میلیارد دلار، بزرگترین شرکت مسافربری هوایی جهان را تشکیل داد.

 

قابل اعتمادترین خطوط هوایی دنیا
 

خط هوایی عربستان سعودی (Saudi Arabian Airlines)

هواپیمایی سعودی با دارا بودن ناوگانی متشکل از ۱۳۲ فروند هواپیما، پروازهای منظم روزانه‌ای را از شهرهای متعدد پادشاهی عربستان سعودی به ۷۶ مقصد داخلی و بین‌المللی در خاورمیانه، آسیا، اروپا، آفریقا، شبه قاره هند و آمریکای شمالی انجام می‌دهد. همچنین هواپیمایی سعودی عضو سازمان شرکت های هواپیمایی عرب است.

 

قابل اعتمادترین خطوط هوایی دنیا
 

خط هوایی اسکاندیناوی(Scandinavian Airlines) – دانمارک، سوئد و نروژ

هواپیمایی اسکاندیناوی یاSAS  حامل پرچم کشورهای دانمارک، نروژ و سوئد است و بزرگ ترین ایرلاین در اسکاندیناوی به شمار می رود.
در سال ۲۰۱۲ این ایرلاین 25.9 میلیون مسافر را جابجا کرده و ۳۶ میلیارد کرون سوئد درآمد داشته است.

ناوگان این شرکت عمدتاً از هواپیماهای ایرباس-۳۱۹، ایرباس-۳۲۰، ایرباس-۳۲۱، ایرباس-۳۳۰، ایرباس-۳۴۰، بوئینگ ۷۳۷ کلاسیک و جدید و بمباردیه سی‌آرجی ۷۰۰/۹۰۰ تشکیل شده است.

 

قابل اعتمادترین خطوط هوایی دنیا

 

خط هوایی ایبریا (Iberia) - اسپانیا

شرکت هواپیمایی ایبریا بطور کامل شرکت هواپیمایی ایبریا اسپانیا شرکت هواپیمایی حامل پرچم اسپانیایی است که پایگاه اصلی آن در مادرید قرار دارد.

 

قابل اعتمادترین خطوط هوایی دنیا
 

خط هوایی آل نیپون ایرویز (ANA) - ژاپن

آل نیپون ایرویز، بزرگ ترین شرکت هواپیمایی ژاپنی است، که دفتر مرکزی آن در منطقه شیئودومه، میناتو، توکیو، در کشور ژاپن قرار دارد. شرکت آل نیپون ایرویز در ماه دسامبر سال ۱۹۵۲ راه‌اندازی شد و در حال حاضر به بیش از ۴۹ مقصد داخلی ژاپن و ۳۲ مقصد بین‌المللی خدمات ارائه می‌دهد و مالک ۱۸۹ هواپیمای مسافربری در ناوگان هوایی خود می‌باشد.

 

قابل اعتمادترین خطوط هوایی دنیا
 

خط هوایی هلند (KLM ) - هلند

کی ال ام (KLM) یا به طور کامل بخشی از شرکت هواپیمایی ایرفرانس-کی ال ام است. این شرکت پیش از ادغام در ایرفرانس هواپیمایی ملی هلند به شمار می‌رفت. در زبان انگلیسی این شرکت به نام Royal Dutch KLM شناخته می‌شود. شرکت ایرفرانس-کی ال ام یک شرکت فرانسوی-هلندی است که تحت قوانین کشور فرانسه قراردارد و پایگاه اصلی آن در نزدیکی فرودگاه شارل دوگل پاریس واقع است. این شرکت همچنین بزرگ‌ترین هواپیمایی اروپا به شمار می‌رود. کی ال ام در سال ۲۰۰۴ میلادی بیش از ۶ میلیون مسافر را جابجا کرد.

 

قابل اعتمادترین خطوط هوایی دنیا
 

خطوط هوایی ژاپن

شرکت خطوط هوایی ژاپن با مسئولیت محدود یک شرکت هواپیمایی حامل پرچم در شیناگاوا، توکیو، ژاپن است. قطب‌های اصلی آن فرودگاه بین‌المللی ناریتا و فرودگاه هانه‌دا در توکیو، و فرودگاه بین‌المللی اوزاکا و فرودگاه بین‌المللی کانزای در اوزاکا هستند. جال و شرکت‌های تابعه آن (جی-ایر، جال اکسپرس و جپان ترنسوشن ایر) عضو اتحاد هوایی وان‌ورلد هستند.

خطوط هوایی ژاپن دارای ۲۲۰ مقصد پروازی در ۳۵ کشور مختلف جهان است. این گروه مجموعا دارای ۲۷۹ هواپیما است. در سال مالی پایان یافته در ۳۱ مارس ۲۰۰۹، بیش از ۵۲ میلیون مسافر و 1.1 میلیون تن کالا شامل محموله‌های پستی و باری جابه‌جا کرده است.

 

قابل اعتمادترین خطوط هوایی دنیا



شارژ سریع موبایل