مریم عبدالله زاده سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰

ورزش برای داشتن یک عمر طولانی و حفظ سلامتی واجب است . ورزش نه تنها بر طول عمر می افزاید ، بلکه باعث می شود کیفیت زندگی بهتر شود و احساس بهتری در طول دوران زندگی داشته باشیم .60 درصد از مردم اضافه وزن دارند . این امر حاکی از آن است که انجام حرکات ورزشی برای ما مشکل است . مطالعات نشان داده اند کسانی که به ورزش علاقه دارند ، خیلی راحت و بدون مشکل می توانند حرکات ورزشی را انجام دهند . بنابراین قدم اول برای ورزش کردن این است که چگونه آن را دوست بداریم .

 

تعیین وقت برای ورزش :

سخت ترین کار در ورزش ، برنامه ریزی برای آن است . در زندگی ما همیشه کار بر ورزش اولویت دارد ورزش فقط برای اوقات فراغت است . اما چه کسی در این زمانه اوقات فراغت و بیکاری دارد ؟ پس با ورزش هم باید به عنوان یک کار مثل بقیه کارهای روزمره برخورد کرد و برای آن برنامه ریزی نمود. قدم اول این است که 30 دقیقه از وقت تان را سه بار در هفته فقط به ورزش اختصاص دهید . در جلسات اول وقتی زمان مورد نظر فرا رسید ، تمام کارهای خود را کنار بگذارید . حتی به تلفن جواب ندهید ، ننویسید و فقط و فقط به ورزشی که دوست دارید انجام دهید ، فکر کنید . با این کار احساس بهتری نسبت به ورزش پیدا می کنید و به این نتیجه می رسید که این زمان فقط به ورزش کردن اختصاص دارد و نه به چیز دیگری . عبور از این مرحله به خود فرد بستگی دارد و حداقل یک هفته باید برای آن در نظر گرفته شود .

 

شروع ورزش :

در مرحله ی بعدی ، ورزشی را که دوست دارید ، شروع کنید . بعضی افراد ورزش های گروهی را ترجیح می دهند و بعضی دیگر از ورزش های انفرادی لذت می برند . عده ای هم هستند که ورزش کردن در خانه را می پسندند . شما می توانید آنچه را دوست دارید انتخاب کنید . در این مرحله باید یک حداقل زمان را برای ورزش تعیین کنید . مثلاً شما باید خود را موظف کنید سه بار در هفته و هر بار نیم ساعت ورزش کنید . حتی اگر بیمار شدید ، مسافرت رفتید یا به شدت گرفتار بودید ، می توانید در این ساعات تعیین شده حرکات سبک کششی را انجام دهید یا قدم بزنید ، اما این وقت را به کار دیگری اختصاص ندهید ، به هر حال از حداقل زمانی که برای ورزش در هفته تعیین کرده اید ، کمتر ورزش نکنید .

 

افزایش شدت ورزش :

بعد از مدتی که ورزش کردید ، حتماً از یک مربی ورزشی کمک بگیرید تا حرکات بهتری به شما بیاموزد . یادآوری می کنیم که در تمام این مراحل مهمترین چیز این است که از حداقل میزان زمانی که برای ورزش خود در نظر گرفته اید ، کمتر ورزش نکنید .

 

به اثرات مفید ورزش دقت کنید :

توجه داشته باشید که ورزش اثرات بسیار مفیدی در زندگی روزمره شما خواهد داشت . شما می توانید با استرس ها به راحتی مقابله کنید ، مشکلات خود را راحت تر حل کنید ، از خوردن غذا لذت بیشتری ببرید و تمایل بیشتری نسبت به غذاهای گوناگون پیدا می کنید . به این ترتیب کیفیت زندگی شما به مراتب بهتر می شود .

 

هدف خود را عوض کنید :

بیشتر ما ورزش می کنیم تا لاغر شویم یا می خواهیم بدن خود را عضلانی کنیم . متاسفانه این اهداف در دراز مدت حاصل می شوند و ممکن است شما را از ورزش کردن مایوس کنند . همیشه فکر کنید که ورزش را برای حفظ سلامتی و افزایش انرژی در انجام کارهای روزمره انجام می دهید . اینها اهدافی هستند که خیلی زود به آنها دست می یابید .

 

از تغییرات ایجاد شده لذت ببرید :

اگر مرتب ورزش کنید ، تغییرات ایجاد شده در جریان شما برای تان لذت بخش خواهد بود . مثلاً وزن شما کاهش می یابد ، عضلات شما شکل مناسبی به خود می گیرد و انعطاف پذیری تان زیاد می شود .



شارژ سریع موبایل