سمانه ربانی شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۰

از روستاهای ییلاقی شهرستان رودسر و از توابع دهستان سیاهکلرود بخش چابکسر می‌باشد.جواهردشت که در گویش گیلکی جوردشت خوانده می‌شود و به معنی بالادشت است، از روستاهای ییلاقی شهرستان رودسر و از توابع دهستان سیاهکل رود بخش چابکسر به حساب می‌آید.

جواهردشت در واقع یک منطقه ییلاقی است در ارتفاع 2000 متری از سطح دریاچه خزر است. سکونت در این روستا دائمی نیست چون از اواسط پائیز تا اواسط فروردین به دلیل نزدیکی به قله سماموس پوشیده از برف است. ولی با این وجود به دلیل بکر بودن و زیبائی‌های خاصی که دارد اسم جواهردشت را روی آن گذاشته‌اند.

 

جواهر دشت

 

برای دسترسی به این روستا باید ابتدا وارد شهر کلاچای یا چابکسر در شهرستان رودسر استان گیلان شوید.

 

جواهر دشت

 

البته جاده ورودی به این روستا تا اوایل جنگل و بعد از منطقه چاشت خورلات آسفالت است. ولی اکثر مسیر که در جنگل قرار دارد خاکی است. اگر قصد دارید با استفاده از وسیله نقلیه خود به جواهردشت بروید باید بسیار احتیاط کنید و وضعیت جاده را از رانندگان بپرسید. در غیر این صورت از جیپ یا خودروهای دو دیفرانسیل استفاده کنید. گذر از داخل مسیر جنگلی همراه با مشاهده گله دام ها و گوسفند و اسب واقعاً دیدنی است.

بعد از اتمام جنگل مراتع شروع شده و با گذشت از امامزاده‌ای به نام نقر عباس و در راس قله که امامزاده واقع است منطقه زیبای جواهردشت نمایان می شود. با ایستادن در این منطقه روستای جواهردشت و کوه سماموس را تمام و کمال می‌توانید ببینید. غیر قابل وصف که فقط باید در آنجا باشید و از دیدن این همه زیبایی لذت ببرید.

 

جواهر دشت

 

روستای خیاط محله محل پارک خودروهایی است به نام جیپ KM که دو دیفرانسیل بوده و اکثرا فاقد پلاک است. خودرویی که برای کارهای کشاورزی و تفریحی مردم منطقه کاربرد بسیاری دارد. 

 

جواهر دشت

 

گزینه دیگرتان هم همراهی با تورهای طبیعت‌گردی است که شما را تا این منطقه می‌برند و به سادگی برمی‌گردانند. 



شارژ سریع موبایل