سارا قاسمی سه شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۰

پیلاتس فقط برای عده خاصی نیست، بلکه برای همه است! حرکات پیلاتس به شما این اجازه را می‌دهد تا با خیال راحت و به طور مؤثر در سطح سرعت مناسبی به سمت تناسب اندام‌تان حرکت کنید.

تمرینات پیلاتس در تقویت عضلات بزرگ و عضلات عمقی بدن نقش بسزایی دارند، همچنین برای کمک به وضعیت صحیح بدن، قدرت هسته مرکزی بدن، عضلات، گردش خون، خواب بهتر و … این لیست که همچنان ادامه دارد، مفید است.

 

حرکت اول

 

۴ حرکت پیلاتس که باید هر روز انجام دهید

 

به پشت دراز بکشید، سپس پاها را تا زاویه ۴۵ درجه بالا بیاورید و دست‌ها را کنار بدن قرار دهید. نگاه شما باید به عضلات شکم باشد. پس از اینکه در این وضعیت قرار گرفتید، با ۵ شماره نفس بکشید و با ۵ شماره نیز نفس را بیرون دهید (دم و بازدم) یعنی نفس کشیدن باید تا ۵ شماره طول بکشید و بیرون دادن نفس نیز همینطور، در حین هر شمارش نیز دست‌ها را حدود ۶ سانتی‌متر به طرف بالا و پایین حرکت دهید یعنی ۱۰ بار دست‌ها باید حرکت داده شوند، دست‌ها باید صاف و کشیده باشند.

 

حرکت دوم

 

۴ حرکت پیلاتس که باید هر روز انجام دهید

 

به پشت دراز بکشید و دست‌ها را کنار بدن قرار دهید. سپس یک پا را از زمین جدا کنید و به طرف سقف بکشید، پای دیگر نیز به صورت کشیده روی زمین باشد. در این حالت انگشتان پای که بلند کرده‌اید را به حالت کشیده به طرف بالا قرار دهید، سپس یک دایره ترسیم کنید. ۵ بار در یک جهت این کار را انجام دهید، سپس حرکت را برای پای دیگر تکرار کنید.

 

حرکت سوم

 

۴ حرکت پیلاتس که باید هر روز انجام دهید

 

به پشت دراز بکشید، دست‌ها را پشت سر قرار داده و پاها به صورت کشیده باشند. در این وضعیت پای راست را بالا بیاورید و صاف نگه دارید و پای چپ را نیز از زانو خم کنید، سپس با چرخش بدن، زانوی پای چپ و آرنج دست راست را به هم نزدیک کنید.

در ادامه این حرکت، حرکت پاها و دست‌ها را بدون توقف تعویض کنید. حرکت پاها مانند حرکت رکاب زدن روی دوچرخه است، پس هر بار که زانو رو به داخل بدن می‌کشید آرنج مخالف آن را به زانو نزدیک کنید. این حرکت برای تقویت عضلات عرضی شکم بسیار مفید است. حرکت را ۱۰ بار تکرار کنید.

 

حرکت چهارم

 

۴ حرکت پیلاتس که باید هر روز انجام دهید

 

روی زانوهایتان بشینید، سپس ساعدها را با خم کردن آرنج روی زمین قرار دهید و پاها را نیز مستقیم دراز کنید، پاها باید مقداری از هم فاصله داشته باشند، مانند عدد ۱۱. در این حالت ستون فقرات باید کاملاً صاف باشند، شکم را به داخل دهید و عضلات شکم را منقبض کنید، در این حالت به مدت ۳۰ ثانیه بمانید. دقت کنید این حرکت عضلات پشت، بازو و شکم را به کار می‌گیرد و حتی در سلامت قلب و عروق نیز نقش دارد. در حین انجام حرکت باید نفس عمیق بکشید.



شارژ سریع موبایل