سمیه قاسمی جمعه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰

سوالی که ما اغلب در مورد آن تعمق می‌کنیم این است چند سال زندگی خواهیم کرد؟ روش‌های زیادی برای بررسی آن وجود دارد، در این مطلب مجله آوای زندگی تست ساده‌ای را به شما معرفی می‌کند که می‌توانید آن را در منزل تنها در چند ثانیه انجام دهید و به نوعی میزان سال زندگی را پیش‌بینی کنید. اگر در اجرای این تست دچارمشکل هستید، زمان زندگی شما کوتاه خواهد بود!

 

تست نشستن- ایستادن

این تست نیازی به هیچگونه امکانات ندارد و می‌تواند در چند ثانیه اجرا شود. در حقیقت شما می‌توانید از دوست خود بخواهید تا سعی کند بدون کمک شما تست را همین حالا انجام دهد. برای انجام این تست لباس گشاد و راحت بپوشید، سپس در وسط اتاق بایستید، بدون استفاده از بازو و دستان خود به شکل اهرم و نیرو، به دقت با پاهای متقاطع به شکل چمباتمه بنشینید، سپس زمانی که راحت هستید، تلاش کنید دوباره از وضعیت نشسته بدون استفاده از دستان خود بایستید.

 

 با این تست پیش‌بینی کنید چند سال زندگی خواهید کرد

 

این تست بین ۱ تا ۱۰( ۵ نمره برای ایستادن، بیشتر از ۵ برای ایستادن بدون حمایت است) دارای امتیاز است. هر زمانی که از بازو و یا زانو جهت حفظ تعادل در طی انجام تست استفاده کنید، یک نمره از نمره احتمالی ۱۰ را از دست می‌دهید و هر زمانی که تعادل خود را از دست بدهید و یا به شکل مناسب و روان آن را انجام ندهید، نیم نمره از شما کسر می‌شود.

 

در انجام تست اگر موارد زیر را انجام دهید از شما امتیاز کثر می شود

 

 با این تست پیش‌بینی کنید چند سال زندگی خواهید کرد

 

این تست کمی برای شرایط بدنی مناسب، ساده به نظر می‌رسد. اما پزشک برزیلی کلادیو کیل آراجو متوجه شد که این تست می‌تواند، میزان طول عمر را به درستی و دقت پیش‌بینی کند. او بیشتر از ۲۰۰۰ نفر از بیمارانش را که  بین ۵۱ تا ۸۰ سال داشتند را تست کرد و متوجه شد که  نمره کسب شده آن‌ها از ۸ کمتر است، احتمال فوت آن ها در ۶ سال بعد دو  برابر بود. افرادی که نمره کسب شده آن ها ۳ و یا کمتر بود،  در همین زمان مشابه احتمال فوت آن‌ها ۵ برابر بود.

بطورکلی، هر نمره کسب شده از تست، ۲۱ درصد کاهش مرگ و میر را نشان می‌دهد. مطالعه آراجو فقط بر روی بیمارن مسن بیشتر از ۵۰ سال اجرا شد، بنابراین نتایج تست  به معنی موارد مشابه برای افراد جوان‌تر شرکت کننده در تست نیست، اما بدون توجه به سن شما، این تست باید معیار مناسبی برای سلامتی کامل بدنتان باشد. اگر کمتر از ۵۰ سال هستید و با این تست مشکل دارید، نیازمند تغیی رشرایط زندگی خود خواهید بود. خبرخوب این که اگر جوان‌تر هستید، زمان بیشتری جهت داشتن بدن بهتر خواهید داشت.

 



شارژ سریع موبایل