امین شجاعی شنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰

شانگهای که در زبان چینی بر فراز دریا معنا می دهد در منتهاالیه شرقی کشور چین در اقیانوس آرام جا خوش کرده است.

شانگهای شهری مدرن است و مملو از جمعیت، شهر آسمانخراش ها که توجه برانگیز است؛ شهری که در بین گردشگران به قلب تپنده پیشرفت چین مشهور است. آینه ای تمام نما از فرهنگ غربی در تلفیق بسیار زیبا با سنت های  چینی که برای گردشگران لحظاتی فراموش نشدنی را رقم می زند.

در طول یک دهه، شانگهای به نماد زندگی قرن 21 در چین تبدیل شده و به خاطر شباهتش به شهرهای پیشرفته دنیا، نیویورک شرق لقب گرفته است. شانگهای مدرن ترین شهر چین است و بیش از دیگر شهرهای این کشور حال و هوای غربی دارد. همچنین یکی از بزرگ ترین بنادر جهان و مهم ترین بندر چین به شمار می رود و از شهرهای مهم صنعتی و بازرگانی این کشور محسوب می شود.

این شهر از سالیان پیش به عنوان منطقه تجاری، اقتصادی و بازرگانی شرق آسیا معروف بوده است و در پیشرفت، تقویت و توسعه تجاری و اقتصادی چین نقش موثری داشته و در همین حال یکی از مراکز گردشگری کشور چین است که سالانه گردشگران بسیاری را از سراسر جهان میزبانی می کند.
 

شانگهای بدون توقف (1)


شانگهای همچنین به عنوان «مروارید شرق» در جهان شناخته شده و نه تنها در چین بلکه در دنیا الگویی برای پیشرفت داست.

شانگهای شهری است که 24 ساعت شبانه روز روح زندگی در آن  جریان دارد و با سرعتی بالا و بدون توقف به سمت آینده حرکت می کند.

اگر اهل رستورانگردی و تفریح هستید باید بگوییم بهترین آنها را در شانگهای پیدا می کنید. از نظر گردشگران این شهر با شهرهای دیگر چین متفاوت است، زیرا در آن فرهنگ غنی چینی با دنیای مدرن امروز عجین شده و به اوج خود رسیده است. در این شهر آسمانخراش های زیبا در کنار معماری کلاسیک و معابد باستانی، خودنمایی می کند. جاذبه های شانگهای ترکیبی از آثار تاریخی و معماری باستانی است
 

شانگهای بدون توقف (1)


با وجود اینکه شانگهای یک شهر مدرن و توسعه یافته است، اما بسیاری از مردم این شهر هنوز به طور سنتی زندگی می کنند. بسیاری از آداب و رسوم قدیمی در این شهر هنوز زنده است. جشنواره ها و آیین های کهن شانگهای هنوز به قوت خود باقی هستند و علاوه بر رسوم سنتی، شانگهای میزبان جشن های مدرن هم هست. بنابراین شما می توانید در این شهر درهم آمیختگی سنت و مدرنیته را به خوبی حس کنید.

آب و هوای این شهر معتدل و مرطوب است و تغییرات چهار فصل سال را می توانید در آن احساس کنید. شانگهای بهاری دل انگیز، تابستانی بارانی و داغ، پاییزی ملایم و زمستانی سرد و ابری دارد. گرم ترین زمان در شانگهای، مرداد و شهریور و سردترین زمان سال، بهمن و اسفند است. فروردین تا خرداد و مهرماه تا آخرین روز آبان، بهترین زمان باری سفر به شانگهای است.


غذاهای برازنده شانگهای

شانگهایی منویی از غذاهای متنوع چینی را پیش رویتان می گذارد. موقعیت جغرافیایی این شهر طعم های تازه و خوب را به غذاهای این شهر ارزانی داشته است. شانگهای در جنوب یانگ تسه قرار دارد. بنابراین رودخانه و زمین های حاصلخیز اطراف آن باعث شده غذاهای شانگهای با سایر شهرهای چین متفاوت باشد. در شانگهای باید ماهی را با چاشنی های لذیذ و ظرافت پخت و پز محلی میل کرد
 

شانگهای بدون توقف (1)


برازنده عنوانی است مناسب غذاهای شانگهای و با وجود اینکه مقدار آن زیاد نیست، اما به زیبایی تزیین شده و خوشمزه هم هست. مردم شانگهای به طعم شیرین بیشتر از سایر طعم ها علاقه دارند، به همین دلیل از خوردن شیرین در طول سفر غافل نشوید

بشقاب ماهی دودی در شانگهای یکی از غذاهای محبوب محلی این شهر است. البته آشپزی شانگهای مانند آشپزی متداول چین مملو از موجودات عجیب و غریب است، بنابراین تنها غذاهایی را سفارش دهید که محتویات داخل آن را می شناسید. نودل یکی از غذاهای خوشمزه و معروف چینی است که به اندازه عمر فرهنگ این ملت سابقه دارد.
 

شانگهای بدون توقف (1)


یونگجان نودل مخصوص شانگهای است که همراه با رشته فرنگی، روغن معطر و پیازچه آماده می شود. در بازدید خود از شهر شانگهای حتما انواع غذاهای محلی این شهر را امتحان کنید، از جمله ماهی هویین. کنسرو ماهی هم یک غذای سرخ شده است و از جمله غذاهای صادراتی کشور چین محسوب می شود. انواع مهم رستوران های شانگهای را می توان به چند دسته تقسیم کرد: چایخانه های سنتی، رستوران های چینی، رستوران های غذاهایی دریایی و گیاهی، رستوران های غربی و رستوران های غذای حلال مخصوص مسلمانان.


غذاهای حلال

چینی یکی از کشورهایی است که تنوع غذایی بسیار بالایی دارد و تقریبا بسیاری از این غذاها به ذائقه ایرانی ها اصلا خوش نمی آید. از طرفی هم از لحاظ شرعی بسیاری از این غذاهای چینی اصلا قابل قبول نیستند. به همین خاطر بیشتر کسانی که به این کشور مسافرت می کنند فقط از غذاهای حلال استفاده می کند. به هر حال برای صرف غذا می توانید به رستوران های مخصوص مسلمانان که غذاهای حلال ارائه می دهند بروید.

Qing Mej Ju رستورانی است که به خاطر سوپ گوشت گوسفندی آن در شانگهای معروف است.
 

شانگهای بدون توقف (1)


Sai Liang Mu Restaurant هم کباب گوشت گوسفندی را با طعم و ظاهری بسیار زیبا به شما ارائه می کند. کباب شیشلیک، گوشت گوسفند کباب شده و ران آ« همراه با جوجه کباب آن ارزش امتحان کردن را دارد.

Hong Chong Xing Mutton Hot Pot هم رستورانی است که از سال 1891 تا امروز به فعالیت خود ادامه داده و کباب های آن از شهرت خاصی برخوردار است.
 

شانگهای بدون توقف (1)


اگر هم هوس غذای ایرانی کردید به رستوران شیراز بروید که با طبخ انواع کباب ها و غذاهای دیگر پذیرای هموطنان است.


تخم مرغ هزار ساله

شاید شنیدن نام تخم مرغ هزار ساله کمی عجیب به نظر برسد، اما در شانگهای به عنوان غذا سرو می شود که طرفداران بسیاری هم دارد. این غذا که به آن پیدان می گویند واقعا با تخم مرغ هزارساله درست نمی شود، بلکه پس از خواباندن تخم مرغ ها در خاکستر، آهک و نمک به مدت حدود شش ماه و سپس خواباندن آن در پوسته برنج آماده می شود.
 

شانگهای بدون توقف (1)


این تخم مرغ، به خاطر اینکه چندین ماه در خاک مدفون شده، زرده اش به رنگ سیاه و سفیده اش به رنگ قهوه ای درآمده و کمی طعم شوری به خود گرفته است. به غیر از بوی آمونیاک و بافتش که مثل لاستیک است، طعمش بد نیست.


فرصت ناب خرید

شهر شانگهای به عنوان بهشت خرید یا پاریس شرق معروف است. خرید بخشی خاطره انگیز از جاذبه های این شهر است. بنابراین اگر شما به چین سفر می کنید فرصت بازدید و خرید از این شهر را از دست ندهید.

خیابان نانجینگ رود (Nanjing Road) یکی از خیابان های مهم تجاری و توریستی شانگهای و شبیه شانزه لیزه پاریس یا خیابان پنجم نیویورک است. این خیابان تلاشی برای تبدیل و بازسازی جاده نانجینگ کهن چین به خیابانی مدرن به حساب می آید و از جمله مراکز درجه یک خرید در شانگهای و چین به شمار می رود.
 

شانگهای بدون توقف (1)


از دیگر خیابان های معروف شانگهای می توان به خیابان Huaihai اشاره کرد که به ظرافت و ریزه کاری معروف است و مارک های بین المللی در آن شعبه دارند. در این خیابان از دیدن مراکز خرید Parkson و مرکز خرید و مد Maison غافل نشوید که اعتبار این خیابان به مراکز یادشده است. همچنین برای خرید لباس های ارزان قیمت حتما سری به فروشگاه های خیابان Hong Kong مرکز خرید Dimei و Xiang Yang Road بزنید.
 

شانگهای بدون توقف (1)


خیابان North Sichuan مرکزی است که کالاهای ارزان قیمت را به شما ارائه می کند و نخستین انتخاب مردم شانگهای است

مرکز IFC هم یکی از بزرگ ترین مراکز خرید در سراسر چین به شمار می رود. در این مرکز می توان انواع برندهای لوکس به همراه غذاهای خوشمزه و دلفریب را پیدا کرد.
 

شانگهای بدون توقف (1)


همچنین در مرکز خرید IFC طیف وسیعی از غذا وجود دارد که حتی سخت ترین ذائقه ها را هم راضی نگه می دارد.


سوغات ابریشمی

ابریشم یکی از بهترین و اصلی ترین محصولات چین است که به عنوان گران قیمت ترین سوغات چین نیز شهرت دارد. از این رو بهترین محل برای دیدن و خرید ابریشم کارخانه های شانگهای هستند.

کارخانه های ابریشم سازی شانگهای یکی از جاذبه های توریستی این شهر محسوب می شوند و سالانه افراد بسیاری از سراسر دنیا برای بازدید به این اماکن می روند.
 

شانگهای بدون توقف (1)


البته دیدن چگونگی تهیه ابریشم جالب و به یادماندنی خواهد بود و از طرف کارخانه های ابریشم سازی شانگهای بهترین مرکز خرید ابریشم و محصولات ابریشمی هستند.



شارژ سریع موبایل