امین شجاعی شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰

اگر از بسیاری از مردم جهان بپرسید که از کدام جانور بیشتر میترسید، تقریبا خزندگان در مقام اول انتخاب آنها قرار دارند. اما عده ای نیز علاقه زیادی به نگهداری از این موجودات دارند.

مدتهاست که در تهران ٜمجموعه خزندگان زیما ٝ شروع به فعالیت کرده است که رویکردی اجتماعی،فرهنگی، آموزشی دارد و هدف آن جلوگیری از نگهداری،خرید و فروش جانوران غیر خانگی در محیط های غیر مرتبط  مخصوصا منازل است.

کارشناسان مستقر در ٜمجموعه خزندگان زیما ٝ که همگی از دوست داران محیط زیست و حیوانات هستند، با در اختیار قراردادن تمامی اطلاعات مربوط به هر جانور ضمن آموزش به مراجعه کنندگان از آنها  تقاضا می کنند از خریداری و نگهداری این جانوران خود داری کنند. چرا که این موجودات آنقدر حساس هستند که نیاز به رسیدگی های تخصصی و جایگاه های استاندارد دارند که درواقع تهیه آن تقریبا برای عموم مردم غیر ممکن است.

"زیما" اولین باغ خزندگان در ایران است که در سازه ای گلخانه ای با قابلیت تامین نور طبیعی و مصنوعی و سیستم تهویه مطبوع هوا در تمامی فصول سال در مجموعه "شهر گل" ، بوستان آب و آتش قرار دارد.

 

 هیجان جنگل های آفریقا در زیما

 

در این مجموعه علاوه بر نگهداری خزندگان به صورت صحیح،این امکان وجود دارد که دوستداران این حیوانات از نزدیک با زندگی آنها آشنا شوند و حتی آنها را لمس کنند. همچنین اگر کسی تمایل داشته باشد،می تواند در آتلیه این مجموعه لحظه لمس خزندگان را جاودان کند.

در این مجموعه،کارشناسان سعی میکنند با قرار دادن اطلاعات کافی،ترس بی مورد از این موجودات را که ناشی از عدم آشنایی با آنهاست را از بین ببرند.ترسی که جزو اصلی ترین ترس ها در بین مردم جهان به حساب می آید.پس اگر فکر میکنید می توانید به ترس خود غلبه کنید و یکی از این جانوران را در آغوش بگیرید،سری به باغ خزندگان زیما بزنید.



شارژ سریع موبایل