امین شجاعی پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰

در این مطلب تصاویری از شهرهای کوچک و بسیار زیبا و رویایی جهان را خواهید دید، امیدواریم از دیدن آن ها لذت ببرید


۱- گارمیش-پارتن‌کی‌رشن- باواریا- آلمان

باواریای همیشه زیبا… این شهر در ارتفاعات کوه زوگسپیتز قرار دارد و چون در ارتفاع ۳۰۰۰ متری قرار گرفته، در آلمان شهری از لحاظ ارتفاع محل ساخت نمی‌تواند با آن رقابت کند. شهر اصلاً به دو شهرک تقسیم می‌شد، یکی رمی و دیگری توتنی. در جریان المپیک زمستانی سال ۱۹۳۶، این دو شهرک با هم تلفیق شدند.

 

سی شهر کوچک و رویایی در جهان! (1)

 

2 - روستایی در هیمالیا- تبت

این یکی از صدها روستایی است که در کوه‌های تبت، به منظور حفاظت از صومعه‌ای ساخته شده و تنها با پای پیاده یا اسب قابل دسترسی است.

 

سی شهر کوچک و رویایی در جهان! (1)

 

۳- راین- نروژ

تنها ۳۲۹ نفر در این شهر زندگی می کنند و با ماهیگیری امرار معاش می‌نمایند. با وجود جمعیت کم اما، این روستا به‌عنوان زیباترین روستای نروژ شناخته می‌شود.

 

سی شهر کوچک و رویایی در جهان! (1)

 

۴- روستای گاسادالور- جزایر فارو

اصلاً نمی‌توان باور کرد که آن‌چه در این تصویر می‌بینیم، واقعی باشد، اما هست! این جزایر زنجیره‌ای، در شمال اسکاتلند قرار دارند.
 برای سال‌ها، رسیدن به این جزایر بسیار دشوار بود و در طول جنگ جهانی دوم و توسط انگلیسی‌ها، قابل دسترسی شد. ۱۸ انسان خوش‌شانس در این روستا زندگی می‌کنند. روستایی در ارتفاع ۲۳۰۰ فوت.

 

سی شهر کوچک و رویایی در جهان! (1)

 

۵- کولمار- فرانسه

این دقیقاً جایی است که من با خوشحالی حاضرم تا آخر عمر در آن زندگی کنم و هرگز از آن خارج نشوم. این شهر در سال‌های ۱۲۰۰ میلادی تأسیس شد، زمانی که هنوز رم بر اروپا سروری می‌کرد.این شهر، به «ونیز کوچک» ملقب است که به‌دلیل راه‌های آبی کنار خیابان‌های قرون‌وسطایی است.

 

سی شهر کوچک و رویایی در جهان! (1)

 

۶- مارساکسلوک- مالت

۹۰۰ سال پیش از میلاد مسیح بود که فنیقی‌ها به مالت آمدند و تجارت را آغاز نمودند. مردم در این جزیره با ماهی‌گیری روزگار می‌گذرانند و این روستا با بازارهای بزرگ ماهی‌فروشی‌اش معروف شده‌است.

 

سی شهر کوچک و رویایی در جهان! (1)

 

۷- بلِد- اسلوونی

دور تا دور این شهر کوچک را، کوه‌هایی زیبا فراگرفته است. این شهر در سال ۱۰۰۴ میلادی بنا شد و از سوی امپراتوری رم به اسقف بریکسن اهدا گردید. در مرکز شهر، یک قلعه قرار دارد. این شهر ۵۰۰۰ سکنه دارد و برای چشمه‌های‌ش معروف است.

 

سی شهر کوچک و رویایی در جهان! (1)

 

۸- هالشتات- اتریش

یکی از قدیمی‌ترین شهرهای اتریش شناخته می‌شود. این شهر ۵۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح بنا شد و برای منابع پایان‌ناپذیر نمک‌ش در کوه‌های بلند شناخته می‌شد.

در سال‌های ۱۳۰۰ میلادی، معدن‌چیان نمک، سیستمی برای حمل و نقل نمک ایجاد نمودند. امروزه هنوز معادن نمک این شهر معروف است، اما چیزی که بیشترین ارزش را به شهر می بخشد، قدمت طولانی آن و زیبایی چشم‌گیر آن است.

 

سی شهر کوچک و رویایی در جهان! (1)

 

۹- مانارولا- ایتالیا

خانه‌هایی با رنگ‌هایی رنگین‌کمانی که در دیواره‌ای سنگی و غیرقابل نفوذ بنا شده‌است. تاریخ ساخت کلیسای این شهر، به سال ۱۳۳۸ میلادی می‌رسد و در قدیم به دلیل طبیعت سخت محیط بنا، بسیار امن بود. این شهر، به‌خاطر نقاشی‌های «آنتونیو دیسکوولوس» معروف است.

 

سی شهر کوچک و رویایی در جهان! (1)

 

۱۰- بایبِری- انگلستان

یک شهر زیبای انگلیسی. اگر اشتباه نکنم، اپیزودی از سریال «پوآرو» که هیستینگز و پوآرو بعد از سال‌ها یک‌دیگر را می‌یابند، در این ‌جا فیلمبرداری شده‌است. این شهر را زیباترین هر انگلستان می‌دانند. ساخت این شهر به سال‌های پیش از ۱۰۸۰ میلادی می‌رسد و بافت قدیمی خود را به‌خوبی حفظ نموده‌است.

 

سی شهر کوچک و رویایی در جهان! (1)

 

۱۱- آنِسی- فرانسه

زیبایی این شهر، با کوه‌های آلپ که در اطراف شهر قرار دارد، چندین برابر شده‌است. این شهر در قرن ۱۴ میلادی بنا شده و در سرتاسر شهر، جوی‌ها و کانال‌های آبی دیده می‌شوند.

 

سی شهر کوچک و رویایی در جهان! (1)

 

۱۲- گورِم- ترکیه

این شهر در عهد رمی‌ها در میان صخره‌های که محیط را در بر گرفته‌اند بنا شد، از همان سنگ‌ها، برای بنای شهر استفاده شد و امروز هم بسیاری از بناهای اولیه‌ پابرجا مانده‌است. بسیاری از کلیساهای این شهر، مستقیماً درون صخره‌ها ساخته شده‌اند.

 

سی شهر کوچک و رویایی در جهان! (1)

 

۱۳- لیوِن‌وُرث- واشینگتن- آمریکا

واقعاً شبیه یکی از دهکده های زیبای دامنه‌ی آلپ است، در سوییس. اما خب، این شهر زیبا در آمریکا قرار دارد. زیاد تعجب نکنید، نقشه‌ی این شعر بر اساس روستاهای باواریایی طراحی شده‌است.

شهر در اصل با بناهایی چوبی در سال ۱۹۰۶ بنا شد. در سال ۱۹۶۲، کمیته‌ای محلی تصمیم گرفت که شهر را چنان که امروزه می‌بینیم، بنا کند و به این ترتیب، صنعت توریسم در این منطقه رواج پیدا کرد.

 

سی شهر کوچک و رویایی در جهان! (1)

 

۱۴- کویین استوون- نیوزلند

این شهر در اطراف دریاچه‌ی زیبای واکاتیپو ساخته شده‌است و منظره‌ی بی نظیری از مناظر آبی و کوه را پیش روی ساکنین‌ش گسترده‌است. ویلیام گیلبرت ریز و نیکلاس فون تونزلمان مکتشفان اروپایی بودند که پس از اکتشاف طلا در سال ۱۸۶۰، به این منطقه آمدند.

 

سی شهر کوچک و رویایی در جهان! (1)

 

۱۵- دهکده‌ی کوه پنهان- جیوژایگو- چین

روزگاری، این دهکده و صدها دهکده‌ی مشابه آن، به‌عنوان استراحتگاه برای ارتش استفاده می‌شد. امروزه نیز تنها با اسب می‌توان ب این روساها دسترسی یافت تا فرهنگ اصیل چینی را که هنوز در آن‌ها رعایت می‌شود، مشاهده نمود.

 

سی شهر کوچک و رویایی در جهان! (1)



شارژ سریع موبایل