امین شجاعی شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۰

بلغارستان كه روزگاری قلمرو ترك‌های عثمانی بود و بعد از آن هم به دست یونانی‌ها و رومی‌ها افتاد، كشوری در جنوب شرقی اروپاست. پایتخت بلغارستان شهر صوفیه است اما نام این كشور با یكی از قدیمی‌ترین شهرهایش «وارنا» گره خورده.

شهری بندری بر كرانه دریای سیاه و در نزدیكی‌های دریاچه وارنا كه در قسمت شرقی بلغارستان قرار گرفته است و شهری زیبا كه علاوه بر امتیازهای طبیعی، تاریخی و شهرت بین‌المللی به خاطر قرار گرفتن در اروپای شرقی از نظر میزان هزینه‌ها هم كاملا هوای جیب شما را دارد! حالا این شمایید كه باید برای انتخاب سفر به شهرهای اساطیری بلغارستان یا سفر به سواحل وارنا با خودتان كنار بیایید! یا اینكه زمان سفرتان را طولانی‌تر كنید تا فرصتی برای دیدار تمام این جذابیت‌هارا  داشته باشید. اینجا فهرستی از دیدنی‌های بلغارستان است:

 

باغ دریایی

باغ دریایی وارنا قدیمی‌ترین پارك بلغارستان است؛ پاركی ساحلی كه علاوه بر زیبایی‌های طبیعی، موزه دلفین‌ها و باغ وحش اگزاتیك را هم در خودش جای داده است. بلغاری‌ها به این پارك كه تا میانه قرن نوزدهم تكه زمینی برهنه و خارج از شهر بود و به دستور شهردار عثمانی در سال 1862 به باغی كوچك بدل شد، مورس كاتوگرادینا می‌گویند.
 

جذابیت های بلغارستان؛ کشور نه چندان اروپایی

 

بالچیك

بالچیك شهرتش را علاوه بر طبیعت بكرش مدیون عمارت ملكه ماریاست كه تلفیقی است از معماری شرقی و اروپایی. در سفر به بالچیك نباید فرصت دیدن دماغه كالیاكرا را از دست بدهید.
 

جذابیت های بلغارستان؛ کشور نه چندان اروپایی


تور كشتی دزدان دریایی

یكی از متفاوت‌ترین فرصت‌های گردشگری وارنا سفر به دنیای دزدان دریایی با توری به همین نام است. این تور به شما اجازه می‌دهد تا با پوشیدن لباس‌های دزدان دریایی و سوار شدن بر كشتی آنها، بزنید به دل دریای سیاه و خودتان را در قلب جنگ‌های دزدان دریایی تصور كنید!
 

جذابیت های بلغارستان؛ کشور نه چندان اروپایی


جنگل سنگ

یكی از جاذبه‌های وارنا جنگل سنگی این شهر است. این جنگل كه در هجده كیلومتری غرب شهر قرار گرفته پر است از ستون های سنگی 5 و حتی 6 متری كه نصبشان می‌رسد به روزگار ماقبل تاریخ!
 

جذابیت های بلغارستان؛ کشور نه چندان اروپایی

 

سرزمین شن‌های طلایی
 

جذابیت های بلغارستان؛ کشور نه چندان اروپایی


بدون ذره‌ای تردید یكی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های وارنا سرزمین شن‌های طلایی است. سرزمینی كه به خاطر پوشش گیاهی، ساحل آبی رنگ و ماسه‌های طلایی‌اش به مروارید دریای سیاه مشهور است. هنگام سفر به این سرزمین رویایی می‌توانید در كنار لذت بردن از ساحلی نیلگون از چشمه‌های آب درمانی و بازارچه‌های قدیمی‌اش لذت ببرید


كلیسای وارنا
 

جذابیت های بلغارستان؛ کشور نه چندان اروپایی


كلیسای وارنا نماد اصلی شهر وارناست. این كلیسای دیدنی در قرن نوزدهم میلادی ساخته شداما بدون شك جذاب‌ترین بخش این كلیسا برج ناقوس آن است كه زیباترین مناظر شهر را مقابل چشمتان به تصویر می‌كشد. . . مناظری كه دیدنشان ارزش بالارفتن از 133 پله آن هم از نوع مارپیچی را دارد!



شارژ سریع موبایل