سارا قاسمی شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰

لونلی پلانت به تازگی فهرست مقاصد برتر گردشگری در سال 2016 میلادی را منتشر کرده است. لونلی پلانت (Lonely Planet) نام یک انتشاراتی مخصوص کتاب‌های راهنمای سفر و گردشگری است. این انتشارات را می‌توان یکی از مطرح‌ترین‌ انتشارات در این عرصه دانست. مسافران علاقه‌مند به سفرهای ارزان از جمله مشتریان لونلی پلانت هستند.

در صدر فهرست اعلام شده، کشور بوتسوانای آفریقا قرار دارد که به طبیعت بکر و حیات وحش خود مشهور است. پس از بوتسوانا، کشور ژاپن و ایالات متحده آمریکا قرار داند.

طبیعت زیبای بوتسوانا

 

مقاصد برتر گردشگری در سال 2016

 

این کشور آفریقایی که سال دیگر پنجاهمین سالگرد استقلال خود را جشن خواهد گرفت، ترکیبی نادر از بیابان و دلتا است که همین مسئله سبب شده آرایش حیات وحش منحصر به خود را داشته باشد. حدود 17 درصد از خاک بوتسوانا به پارک‌های ملی اختصاص یافته است. در سال 2014 میلادی نیز، دلتای اوکاوانگو به عنوان هزارمین میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

 

توکیو-ژاپن

 

مقاصد برتر گردشگری در سال 2016

 

ژاپن به عنوان دومین مقصد برتر گردشگری در سال 2016 شناخته می‌شود. این کشور از حیث مناظر طبیعی و شهرهای آینده نگر در نوع خود زیبا است. ایالات متحده آمریکا در رده سوم فهرست جای دارد که قرار است در سال 2016 میلادی، یکصدمین سالگرد «سازمان پارک‌های ملی» را جشن خواهد گرفت.

فهرست 10 کشور برتر توسط گروهی از کارشناسان خبره انتخاب شد. این کارشناسان عواملی نظیر پیشرفت، جذابیت‌های جدید گردشگری و مراسم و جشن‌های سال 2016 هر کشور را برای انتخاب مقاصد برتر گردشگری در نظر گرفتند.

 

شهر کوتور در مونته نگرو

 

مقاصد برتر گردشگری در سال 2016

 

لونلی پلانت همچنین شهر منچستر انگلستان و شهر دوبلین را به عنوان یکی از ده شهر برتر گردشگری جهان در سال 2016 معرفی کرد. شهر کوتور در کشور مونته‌نگرو نیز در صدر فهرست برترین شهرهای گردشگری جهان در سال 2016 میلادی قرار گرفت.

 

منچستر

 

مقاصد برتر گردشگری در سال 2016

 

دوبلین

 

مقاصد برتر گردشگری در سال 2016



شارژ سریع موبایل