امین شجاعی سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰

تعیین بهترین زمان برای سفر به ایران به عوامل بسیار شخصی و محلی بستگی دارد،به عنوان مثال، برخی از مردم ترجیح میدهند  که وقتی هوا خیلی گرم نیست و یا مکانها بیش از حد شلوغ  نیست به ایران سفر کنند و برخی  ترجیح می دهند هنگام یک رویداد سنتی و محلی.

همه فصل ها جاذبه های خاص خود را دارند.به لطف تنوع جغرافیایی،شما می توانید در هر فصل ایران،همه نوع آب و هوایی  را تجربه کنید.

با توجه به قلمرو وسیعی که  ایران دارد،در یک زمان مشخص مناطق مختلفی با آب و هوای متفاوت در آن وجود دارد.در واقع انواع آب و هوا و شرایط در ایران وجود دارد؛آب و هوا با توجه به جایی که شما هستید می تواند مرطوب، خشک، گرم و یا سرد باشد.

ژوئیه گرم ترین ماه در ایران است. در زمستان نیز ممکن است در مناطق خاصی بارش برف قابل توجهی را ببینید.بین گرمای تابستان و آب و هوا متغیر و اغلب سرد زمستان،بهار و پاییز فصلهای بسیار کوتاهی در ایران هستند.در حالی که تابستان معمولا گرم است ولی درجه حرارت در زمستان به ویژه در کوهستان اغلب زیر صفر است.

در مناطق ساحلی شمال دریای خزر آب و هوا معتدل و مرطوب است. بخش های جنوبی و منطقه خلیج فارس همیشه آب و هوایش گرم تر از مرکز ایران است اما با زمستان هایی دلپذیرتر. شمال غرب ایران حدود 10 الی 15 درجه از بقیه نقاط ایران خنک تر است.

با توجه به این تنوع آب و هوایی،یک نفر میتواند درحالیکه از ورزش های زمستانی لذت می برد،همزمان و تنها با یک مسافرت کوتاه چند ساعته از شنا کردن در آب های گرم خلیج فارس لذت برد.

به طور کلی، بهار و پاییز بهترین زمان برای بازدید از ایران  است اگرچه ممکن است آب و هوا کمی به سمت سرمای زمستان و یا گرمای تابستان سوق پیدا کند.دقیق ترین زمان از اواسط ماه آوریل تا اوایل ماه ژوئن و در اواخر سپتامبر تا اوایل نوامبر است. همچنین می توانید هوای جذابی را در طول ژانویه و فوریه در جزایر خلیج فارس تجربه کنید.

این ماه ها بهترین زمان گردشگری هستند.در ماه های دیگر سال،در برخی مناطق،برای کسانی که با چنین شرایط آب و هوایی گسترده ای آشنا نیستند،هوای بسیار سرد یا خیلی گرم وجود خواهد داشت.

اگر می خواهید به اسکی بروید باید زمان سفرتان را بین نوامبر و مارس برنامه ریزی کنید.

بین آوریل و ژوئن جشنواره گل رز و گلاب وجود دارد.در حالی که فصل شکار در خارج از ایران همزمان با تعطیلات ژانویه است،در ایران این اتفاق از 23 اکتبر تا 19 فوریه است.

بنابراین،با توجه به فصل و مناطقی که قصد بازدید از آن را دارید،باید برنامه ریزی خاصی برای سفرتان داشته باشید.



شارژ سریع موبایل