امین شجاعی پنجشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰

بازدهی اقتصادی ورود گردشگر به کشورها آنقدر بالاست که در بعضی ازکشورها صنعت گردشگری به اصلی ترین منبع کسب درآمدهای ارزی آنها بدل شده است.

ورود هر یک نفر توریست به کشور برای افراد زیادی ایجاد اشتغال می نماید. این یک واقعیت ثابت شده و انکار ناپذیر است که ورود گردشگر به هر کشوری مساوی است با ورود ارز و اشتغال زایی در آن کشور و صنعت گردشگری حداقل از بعد اقتصادی عامل پیشرفت کشورها و ایجاد رقابت  درون ساختار اقتصادی آنهاست. هر یک روز تعلل در این خصوص یعنی امتناع کردن از کسب درآمد از منابع و استعدادهای تاریخی و فرهنگی. هم اینک صنعت گردشگری به عنوان یکی از ٣ صنعت مهم و درآمدزا قرار دارد. هر چند که پیش بینی میشود تا کمتر از دو دهه دیگر، از لحاظ درآمد زایی مقام نخست را به خود اختصاص دهد.

تبلیغات منفی در سالهای گذشته علیه  کشور ایران باعث شده است تا مردم کشورهای مختلف کمتر برای حضور در ایران ترغیب شوند. کشوری که از نظر فرهنگی و تاریخی جز 5 کشور برتر دنیا به شمار می رود. بی تعارف به خاطر تبلیغات منفی خیلی ها هنوز فکر می کنند خیابان های تهران مثل خیابان های بغداد بمب می ترکد و مردم با هم درگیر هستند و ایرانیان مردمانی هستند خشن!!! ایران هراسی مدت هاست کار خیلی ها شده است. اما تاسف کاری از پیش نمی برد. ما باید در جهت تغییر ذهنیت ها تلاش کنیم. در چنین شرایطی طولی نخواهد کشید تبلیغات سوء اثر خود را از دست خواهد داد و تبدیل به کاغذ پاره می شود.

موفقیت رشته های ورزشی در سالهای اخیر و حضور ستاره های بزرگ ورزش در ایران نگاه های زیادی را به کشور ایران تغییر داده است. در جمعه گذشته ستاره های فوتبال به تهران آمده اند. فضای مجازی پر شده از مصاحبه های آنها. از امنیت تهران تعریف می کنند. از زیبایی های تهران. از میهمان نوازی ایرانیان. از شکوه استادیوم آزادی. فیگو به سایت های معتبر جهان از حال و هوای خوبش می گوید. سالگادو از جمعیتی که به استقبال او در فرودگاه امام خمینی حاضر شده اند به وجد آمده و در این باره مصاحبه کرده است. این مصاحبه ها ادامه خواهد داشت. مشکلات و گلایه هایی هم بوده اما شک نکنید این مصاحبه ها ذهنیت خیلی ها را نسبت به ایران تغییر خواهد داد.

 

ایران شناسی با سلفی ستاره ها

 

ایران شناسی با سلفی ستاره ها

 

لوییز فیگو، بهترین بازیکن جهان در سال 2001 و فابیو کاناوارو بهترین بازیکن جهان در سال 2006 در پیام‌هایی جداگانه که در صفحات خود در اینستاگرام منتشر کرده‌اند، از ایران تشکر کردند.آنها در متن‌هایی کوتاه که همراه با عکس و فیلم از بازی با ستارگان ایران است نوشته‌اند: ایران ممنونم.

ادگار داویدز نیز در ایران مانده تا جاهای دیدنی را از نزدیک ببیند. این بازیکن به کاخ سعد آباد رفت و از اشیاء عتیقه و همینطور کاخ ها و نمایشگاه ماشین، اسلحه و... دیدن کرد. داویدز گفت که حضور در چنین کاخی برای او لذت بخش بوده است. او قرار است عازم همدان شود و از مکان های توریستی و باستانی این شهر هم دیدن کند.

 

ایران شناسی با سلفی ستاره ها

 

داویدز همچنین در صفحه شخصی خود در اینستاگرام عکسی منتشر کرد که نشان می دهد تهران گردی داشته است. به خوبی پیداست او از اقامت در تهران لذت برده است.

 

ایران شناسی با سلفی ستاره ها

 

رسانه های جهان نیز واکنش های متفاوتی را به بازی دوستانه ای که در ایران برگزار شد داشتند. علاوه بر سایت دیلی‌میل چند سایت معتبر دیگر از جمله اسپورت مدیاست ایتالیا هم گزارش مفصلی از بازی ستارگان دنیا با ستارگان ایران در حمایت از جامعه بیماران MS روی خروجی خود قرار داد؛ ضمن اینكه شبكه‌های ورزشی معتبر اروپایی در بخش‌های خبری خود بارها خبر این بازی را اعلام كردند تا همین تك‌بازی باعث شود نام ایران بارها در 24 ساعت گذشته بر سر زبان فوتبال‌دوستان كل دنیا بیفتد. كاری كه مدت‌ها بود انجام نمی‌شد اما با آمدن ستاره‌های بازنشسته فوتبال دنیا دوباره همه نگاه‌ها را به فوتبال كشورمان معطوف كرد.

 

ایران شناسی با سلفی ستاره ها

 

پیش از این درخشش والیبال ایران که باعث شده است تا غول های این رشته ورزشی برای جدال با والیبال ایران وارد ایران شوند. بازیکنان تیم ملی والیبال آمریکا زمانی که وارد ایران شدند  در روز پیش از بازی به تهران گردی و تفریح پرداخته بودند، برج میلاد را سوژه خیلی خوبی برای سلفی هایشان در شبکه های اجتماعی دیدند و عکس های زیر را در صفحات خود به اشتراک گذاشتند. آنها حتی سری به درکه و دربند زدند و تصاویر زیادی را از تهرانگردی به اشتراک گذاشتند تا تصاویر ایران زیبا در شبکه های اجتماعی چهره های محبوب و معروف دیده شود

باید به این باور برسیم دیپلماسی ورزش معجزه می کند. کاری که با دعوت از تیم ستارگان جهان انجام شد و حرف هایی که در مورد ایران زده شد یک حرکت خوب بود. کاری که شاید سالها با برنامه ریزی نتوانیم به آن دست پیدا کنیم

ورزش و هنر نقش های زیادی می توانند در نشان دادن کشور ایران به مردم جهان داشته باشند. حضور ستاره های دنیا در ایران نه تنها می تواند تبلیغات زیادی را برای ایران به همراه داشته باشد می تواند لحظات شادی را برای مردم رقم بزند. 

ایران شناسی با ورزش . این اتفاق خوبی است. امیدواریم درخشش ورزش ایران در سطح جهان ادامه داشته باشد تا کشورایران بتواند در زمینه گردشگری و ورزش به قدرت اول منطقه خود تبدیل شود . چیزی که با توجه به جمعیت و پتانسیل کشور ایران خیلی محال نیست.



شارژ سریع موبایل