سارا قاسمی شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰

در شهرهای بزرگ دنیا خیابان‌هایی هستند که به مرکز خرید معروف هستند و ساکنان آن برای رفع مایحتاج خود به این خیابان‌ها مراجعه می‌کنند.

در این خیابان‌ها که به شکل حجره یا اتاقک تقسیم‌ شده‌اند ، هرگونه جنسی را می‌توان خریداری کرد. برخی از خیابان‌ها با معماری سنتی همان کشور ساخته‌شده‌اند و برخی نیز کاملاً معمولی هستند و صرفاً مرکزی برای خرید می‌باشند. در میان اینها شهر آسیایی بانکوک جایگاه ویژه ای برای بازارهای خیابانی دارد.

در گوشه گوشه این شهر از صبح تا پاسی از شب دست فروش ها و مغازهای خیابانی مشغول فروش محصولات خود به شهروندان تایلندی و گردشگران بانکوک هستند . در زیر لیست 5 تا از بهترین های این بازارهای خیابانی را در بانکوک مشاهده می کنید.

1. بازار شناور دمنوین سادواک (Damnoen Saduak Floating Market)

 

بازارهای خیابانی برتر در بانکوک تایلند

 
بازار دمنوین سادواک محبوب ترین بازار شناور در بانکوک است . اینجا فرصت مناسبی برای عکس گرفتن ، غذا خوردن و خرید کردن است . اکثر تور لیدرها ، این بازار را در برنامه گردشی مسافرانی که برای مدت کوتاهی به بانکوک سفر کرده اند می گنجانند . هر روز از حدود ساعت 8 تا 11 صبح ، بازار شناور با حضور صدها کشاورز و دستفروش ، به کار مشغول می شود. دست فروشانی که کارهای دستی مانند سبد، مجسمه های چوبی، کلاه حصیری و پارچه می فروشند معمولا موفق می شوند اجناس خود را با قیمت گرانی به توریستها بفروشند.

از آنجایی که محصولات کشاورزی فاسد شدنی و هوا بسیار گرم و از طرفی رقابت بین کشاورزان شدید است ، قیمت میوه و سبزیجات این بازار مناسب است. البته خریداران محلی متخصص چانه زدن هستند و می توانند مایحتاج خود را با قیمت ارزان تهیه کنند.که شما هم سعی کنید چانه زدن را از مردمان محلی آنجا یاد بگیرید. بازار دمنوین سادواک در 109 کیلومتری جنوب بانکوک قرار دارد.

نام آن در واقع از نام کانالی گرفته شده است که در دوران سلطنت رامای چهارم (نیمه دوم قرن 19)، توسط سربازان و مردم عادی و تحت نظارت وزیر دفاع ، حفر شد. در آن زمان ، بدون وجود رودخانه ها و کانالها ، کار حمل و نقل بسیار کند بود و رامای چهارم ، برای رونق گرفتن تجارت و اقتصاد کشور ، این کانال را که متصل کننده رود تاچین (Taachin River) به رود مکلونگ (Maklong River) بوده و در واقع راه ارتباطی دو استان مهم است ، به وجود آورد.  

2. بازار اور تور کور (Or Tor Kor Market in Bangkok)

 

بازارهای خیابانی برتر در بانکوک تایلند


بازار اور تور کور در بانکوک ، چهارمین بازار تازه در جهان است که بسیار بیشتر از یک بازار محلی است . محصولات موجود در اینجا میان بهترین ها در کل کشور انتخاب شده اند ، با چنین طیف گسترده از میوه های زیبا ، سبزیجات بسیار تازه ، گوشت و غذاهای دریایی. بازار اور تور کور ، محل مناسبی برای قدم زدن ، عکس گرفتن ، مشاهده و خرید انواع مواد غذایی ، میوه های تازه و سبزیجات است.

علاوه بر این در این بازار اسنک و شیرینی تایلندی اعم از مدرن و سنتی فراوان یافت می شود . پنکیک نارگیل کبابی ، شیرینی برنج چسبناک و بسیاری دیگر آماده خوردن در هر وعده غذایی می باشد . در طرف دیگر بازار ادویه جات ، فلفل و کاری ، ظروف سبزیجات پخته ، ماهی سرخ شده و میگو کبابی نیز موجود است . این بازار هر روز از ساعت 6 صبح تا 8 شب باز می باشد.

 

بازارهای خیابانی برتر در بانکوک تایلند

 

3. بازار گل بانکوک (Bangkok Flower Market)

 

بازارهای خیابانی برتر در بانکوک تایلند


بازار گل بانکوک (Pak Klong Talad) بزرگ ترین بازار گل عمده فروش ها و خرده فروش ها در بانکوک است . این بازار محل فروش انواع گل های رز، ارکیده ، سوسن ، داودی ، نیلوفرهای رنگی و ... می باشد . این گلها به صورت 50 یا 100 تایی بسته بندی شده اند و با قیمت ارزان به فروش می رسد، اما در طول جشنواره های خاص مثل ولنتاین یا روز مادر قیمت گلها گران تر می شود .بازار گل در بانکوک در نزدیکی Saphan Phut واقع شده است.

این بازار در جنوب وات فو ((Wat Pho ))معبد بودای خمیده ((Temple of the Reclining Buddha)) نهفته است و سالانه گردشگران زیادی به این فروشگاه مراجعه می کنند. این بازار تا نیمه شب همچنان پرجنب و جوش و فعل است . اما بهترین زمان رفتن به این بازار قبل از طلوع آفتاب در ساعات 3 تا 4 صبح است .  بسیار از فروشندگان گل ها را دسته بندی و به صورت حلقه در می آورند تا برای مراسم های مختلف از جمله عروسی آماده باشد. 

 

4. بازار پتونم (Pratunam Market in Bangkok)

 

بازارهای خیابانی برتر در بانکوک تایلند


در منطقه پتونم ، مراکز خرید بسیار بزرگ با محصولات متنوع ، مخصوصا تنوع پوشاک بسیار بالا وجود دارد . تقریبا بعد از ساعت 5 بعدازظهر محصولات این مراکز خرید به کنار خیابان ها منتقل می شود که بازار شبانه پتونم را می سازند . خیلی از این دست فروش ها مغازه دارهای همین پاساژهای بزرگ هستند که در شب مغازه های خود را می بنندند و محصولاتشان را در کنار خیابان پهن می کنند.

پتونم بازار بزرگ فروش پوشاک ، کیف و کفش ، لوازم جانبی و ... با قیمت عمده فروشی است ، که ناگهان شما خود را در میان خرده فروش ها ، لباس ها و کوچه های پر پیچ و خم گم خواهید کرد . اکثر فروشندگان این بازار خیابانی اگر از یک محصول 3 عدد بخرید تخفیف خوبی به شما می دهند. در صبح هم دست فروش های این منطقه در حال فروش محصولات خود هستند ، اما پویایی این بازار از ساعت 5 بعدازظهر تا 12 شب است.

 

بازارهای خیابانی برتر در بانکوک تایلند


5. بازار چاتوچاک

 هنگامی که در میان فروشندگان بازار چاتوچاک قدم می زنید تازه مفهوم حجم عظیم کالا و تنوع کالا را متوجه خواهید شد. این بازار بزرگ‌ترین بازار کشور تایلند و بزرگ‌ترین بازار هفتگی در سراسر جهان است. این بازار بیش از 35 هکتار مساحت دارد و  بیش از 15 هزار حجره و اتاقک در این بازار وجود دارد. در تعطیلات آخر هفته معمولی بیش از 200000 نفر روزانه از اینجا بازدید می کنند.

 

بازارهای خیابانی برتر در بانکوک تایلند

 

مطمئن باشید با هر سلیقه و بودجه ای ، نا امید از این بازار بر نخواهید گشت . پیشنهاد می کنم برای اینکه راه خود را در این بازار شلوغ و بزرگ گم نکنید نقاط مرجع را مانند بانک ها ، دروازه های ورود ، ایستگاه های مترو را به عنوان علامت انتخاب کنید  در این بازار هر کالایی را که تصور کنید برای فروش یافت می شود ، اما فراموش نکنید که حتما برای خرید کالا چانه بزنید.



شارژ سریع موبایل