ندا نیک روش يكشنبه ۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰

بله درست شنیده اید، سواحل صورتی! شاید تصورش سخت باشد اما این سواحل خارق العاده واقعا وجود دارند. ممکن است دلیل آن موجودات ریز قرمز رنگی باشند که روی پوسته و صخره های مرجانی مرده زندگی می کنند.

آنها به کف دریا می روند سپس با امواج به ساحل منتقل می شوند. گاهی نیز دلیل آن فرمولاسیون طبیعی کربنات کلسیم مرجان و صدف ها است که با ماسه مخلوط می شود. با ما همراه باشید تا زیباترین سواحل صورتی رنگ را به شما معرفی کنیم.

 
1. Elafonisi، کرت، یونان
 
 زیباترین سواحل صورتی در جهان
 
ساحل یونانی الافونیسی در جنوب جزیره کرت قرار دارد و جزو یکی از زیباترین سواحل جهان به شما می رود. در برخی ماههای سال شما می توانید بر ماسه های صورتی رنگ آن قدم بزنید. اگر چه قسمت هایی از ساحل الافونیسی سنگی است، اما بخش اعظم آن زمین بازی مناسبی برای کودکان است.

 

2. « Spiaggia Rosa »، ساردنی، ایتالیا

 

 زیباترین سواحل صورتی در جهان

 

جزیره ایتالیایی « Budelli»در مجمع الجزایر مادالنا در شمال ساردینیا قرار دارد که مشهورترین ساحل آن « Spiaggia Rosa » به معنی ساحل صورتی است. دلیل رنگ آن روزن داران و دیگر میکرو ارگانیسم های دریایی است که توسط امواج در ساحل پخش شده اند. هم جواری این ساحل صورتی رنگ با صخره های اطراف، واقعا تماشایی است.

 

3. «Pink Beach»، جزیره کومودو، اندونزی

 

 زیباترین سواحل صورتی در جهان

 

کومودو یکی از 17508 جزیره‌ای است که اندونزی را تشکیل می‌دهد و جزو پارک ملی کومودو به حساب می آید. این جزیره با مساحت۹۰ کیلومتر مربع و جمعیت بیش از ۲۰۰۰ نفر قابل توجه‌ترین موجود جهان به نام اژدهای کومودو را در خود جای داده است.
 
بزرگترین مارمولک زنده جهان که بومی این جزیره بوده و نامش نیز برگرفته از نام جزیره کومودو است. از جذابیت های دیگر این جزیره سواحل صورتی رنگ آن است. شما در این ساحل منحصر بفرد می توانید مرجان ها را از زیر آبهای زلال تماشا کنید. 

 

4. «Horseshoe Bay Beach»، برمودا

 

 زیباترین سواحل صورتی در جهان

 

برمودا نام مجموعه جزایری است که جزئی از مستعمره بریتانیای کبیر به‌شمار می‌آیند و در شمال اقیانوس اطلس واقع شده‌اند. این مجموعه، جزایر زیبا و منحصر بفردی دارد که مشهورترین آن «Horseshoe Bay Beach» با رنگی صورتی است. دلیل رنگ خاص آن نیز صدف و مرجان هایی است که با امواج دریا به ساحل آمده اند. این مکان برای پیاده روی بسیار جذاب و دیدنی است. 

 

5. جزایر سانتا کروز، فیلیپین

 

 زیباترین سواحل صورتی در جهان

 

جزیره سانتا کروز، جزیره کوچکی در شهر زامبوانگا در فیلیپین است که به دلیل رنگ صورتی و ساحل مرجانی اش شهرت یافته است. دلیل رنگ صورتی آن مرجان های قرمز رنگی است که با شن های ساحل در طول سالها فرسایش ترکیب شده اند.

 

6. بارابودا، دریای کارائیب

 

 زیباترین سواحل صورتی در جهان

 

بارابودا یکی از جزایر دوقلو «Barbuda and Antigua» است که میان اقیانوس اطلس و دریای کارائیب قرار دارد. غربی ترین بخش بارابودا دارای ساحلی با ماسه های صورتی رنگ است. این مکان به تنهایی و بدون هیچ دکوری زیبا و جالب توجه است.

 

7. «Balos Lagoon Beach »، کرت، یونان

 

 زیباترین سواحل صورتی در جهان

 

در جزیره کرت، مردابی از آب گرم وجود دارد که بسیار زیبا است. بخشی از این ساحل که با میلیون ها صدف پر شده است رنگی صورتی دارد. این مکان توریست های زیادی را به خود جذب کرده است.

 

8. «Tangsi Beach»، لومبوک، اندونزی

 

 زیباترین سواحل صورتی در جهان

 

لومبوک جزیره ای در سوندای غربی و بخشی از جزایر نوساتنگارا است. ساحل صورتی رنگ این جزیره آن را از ساحلی های دیگر متمایز می کند. دلیل رنگ خاص آن صخره های مرجانی است. این مکان از دیگر ساحل های صورتی رنگ خلوت تر است. اگر به دنبال مکانی بکر برای مسافرت هستید، به لومبوک سفر کنید.

 

9. جزیره هاربر، باهاما

 

 زیباترین سواحل صورتی در جهان

 

شهرت جزیره هاربر که در اقیانوش اطلس واقع شده، به دلیل شن های صورتی رنگ آن است. این ساحل 5.6 کیلومتری رنگ خود را در نتیجه شکسته شدن قطعات مرجانی، صدف ها و کربنات کلسیم های باقی مانده از نوعی جانور آبزی که صدف قرمز و صورتی دارد، به دست آورده است. این موجودات در صخره های مرجانی موجود در اطراف ساحل زندگی می کنند و باقی مانده صدف و لاک های آنها در ساحل جمع می شد.


شارژ سریع موبایل