سمانه ربانی سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰

Trip Advisor، یکی از بزرگ‌ترین وب‌سایت‌های‌ مربوط به سفر و گردشگری، برندگان سال ۲۰۱۵ خود را در زمینه بهترین مقاصد گردشگری اعلام کرد. این سایت ۲۵ مقصد گردشگری را در لیست خود اعلام کرده که هر کدام دارای ویژگی‌ها و جاذبه‌های فوق‌العاده زیادی هستند.

در بخش اول این مطلب ۱۰ مقصد از ۲۵ مقصد گردشگری را به شما معرفی می کنیم تا اگر دوست داشتید سفر به آن‌ها را در لیست کارهای امسال خود قرار دهید.

اگر به هر کدام از آن‌ها علاقه‌مند شدید می‌توانید با یک جستجوی ساده در سایت‌های انگلیسی زبان اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها کسب کنید.

 

۱۰ جاذبه گردشگری جهان برای سفر در سال ۲۰۱۵ (۱)

 

۱-مراکیش، مراکش

مراکیش شهری تاریخی و با قلعه‌های متعدد است که در ۱۰۶۲ سال پیش از میلاد مسیح به وجود آمده است. این شهر مملو از فروشندگان دوره‌گرد و دکه‌هایی است که مدینا (medina) نام دارند و هم‌چنین اطراف آن‌ را مناطق و فضاهای مدرن پر کرده‌اند.

امروزه، این شهر یکی از شلوغ‌ترین شهرهای آفریقاست که یکی از بزرگ‌ترین بازارهای سنتی با نام بربر (Berber) در مراکش را در خود جای داده است.شهر مراکیش یکی از مقاصد گردشگری بسیار معروف و پرطرفدار است؛ به ویژه در میان افراد معروف فرانسوی که این روزها بسیاری از املاک آن‌جا به آن‌ها تعلق دارد.

 

۱۰ جاذبه گردشگری جهان برای سفر در سال ۲۰۱۵ (۱)

 

۲-سیم ریپ، کامبوج

دلیل معروف بودن این شهر بیشتر به دلیل حضور معبد معروف آنگکور است که شهرتی جهانی دارد. علاوه بر این، این شهر یکی از مقاصد گردشگری بسیار معروف و پرطرفدار در جهان است.

معماری این شهر کامبوجی بیشتر به سبک احیای کوچ‌نشینی و چینی است و دارای موزه‌ها، سالن‌های اجرای رقص‌های سنتی، مغازه‌های فروش صنایع دستی، مزارع ابریشم، روستاهایی با فرهنگ کامبوجی، شالیزارهای وسیع، روستاهایی مناسب ماهیگیری، و مناطقی مخصوص پرندگان است. اقامت در هتل‌های این شهر شبی ۵۵ دلار آمریکا هزینه دارد.

 

۱۰ جاذبه گردشگری جهان برای سفر در سال ۲۰۱۵ (۱)

 

۳-استانبول، ترکیه

شهر استانبول بزرگ‌ترین شهر کشور ترکیه است و به آن نام قلب اقتصادی، فرهنگی، و تاریخی کشور را داده‌اند. این شهر را از نظر استراتژیکی در حاشیه جاده قدیمی ابریشم ساخته‌اند؛ جاده‌ای قدیمی که شبکه‌ای از مسیرهای مسافرتی بود و اروپا را به خاورمیانه وصل می‌کرد. این جاده در زمان خود تنها مسیر بین دریای سیاه و اقیانوس مدیترانه بود.

شهر استانبول جمعیتی حدود ۵/۱۴ میلیون نفر دارد که آن را تبدیل به پرجمعیت‌ترین و پرتراکم‌ترین شهر قاره اروپا کرده است. این کلان شهر به عنوان پایتخت فرهنگ اروپا در سال ۲۰۱۰ انتخاب شده‌ است. هم‌چنین از لحاظ تعداد گردشگران خارجی سومین شهر توریستی جهان به شمار می‌رود.

 

۱۰ جاذبه گردشگری جهان برای سفر در سال ۲۰۱۵ (۱)

 

۴-هانوی، ویتنام

شهر هانوی پایتخت ویتنام است و درست در حاشیه دریای سرخ واقع شده است. این شهر، که اکنون قدمتی ۱۰۰ ساله دارد، بناهای یادبود فراوان و معماری به سبک احیای کوچ‌نشینی و در عین حال بناهای بسیار مدرن مانند هتل‌های ۵ ستاره که به طور متوسط شبی ۴۰ دلار هزینه اقامت در آن‌هاست دارد.

 

۱۰ جاذبه گردشگری جهان برای سفر در سال ۲۰۱۵ (۱)

 

۵-پراگ، جمهوری چک

شهر پراگ حدود ۲۴/۱ میلیون نفر جمعیت دارد و دارای جاذبه‌های فرهنگی فوق‌العاده زیادی است که از جنگ‌های و شورش‌های قرن بیستم در اروپا در امان مانده‌اند. از این جاذبه‌ها می‌توان به قلعه پراگ، پل چارلز (Charles Bridge)، و میدان اُلد تاون (Old Town Square) اشاره کرد.

سازمان یونسکو مرکز تاریخی این شهر را به عنوان میراث جهانی به ثبت رسانده است. این شهر پایتخت تاریخی بوهم نیز بوده و دارای آب و هوای معتدل اقیانوسی است، از این رو دارای تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد است.

 

۱۰ جاذبه گردشگری جهان برای سفر در سال ۲۰۱۵ (۱)

 

۶-لندن، انگلستان

شهر لندن در حاشیه رودخانه تایمز بنا شده و حدود ۲ هزار سال است که مامن بسیاری از افراد مختلف است. این شهر با قرار داشتن در بین ۱۰ شهری که دارای بیشترین تولید ناخالص هستند به عنوان یکی از شهرهای پیشرو جهان شناخته می‌شود.

لندن با داشتن قصر باکینگهام، بازار کامدن، بیگ بن و پل بسیار معروفش سال‌هاست که یکی از مهم‌ترین و پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در میان مردم جهان است. اگر اهل سفر هستید دیدن از این شهر را از دست ندهید؛ شهری که حداقل باید در طول زندگی یک بار از آن دیدن کرد.

 

۱۰ جاذبه گردشگری جهان برای سفر در سال ۲۰۱۵ (۱)

 

۷-رم، ایتالیا

سازمان یونسکو مرکز شهر تاریخی رم را به عنوان میراث جهانی برگزیده است. در سال ۲۰۱۱، این شهر در میان شهرهای پربازدید در رتبه هجدهم قرار گرفت. شهر رم دارای تاریخی دو هزار و پانصد ساله است و این قدمت آن را تبدیل به یکی از زیباترین و محبوب‌ترین شهرهای قاره اروپا و در عین حال قدیمی‌ترین شهر این قاره کرده است. این شهر هم‌چنین تنها کشور مستقل دنیا یعنی شهر واتیکان را در مرزهای خود جای داده است. 

 

۱۰ جاذبه گردشگری جهان برای سفر در سال ۲۰۱۵ (۱)

 

۸-بوینس آیرس، آرژانتین

شهر بوینس آیرس نه تنها پایتخت یکی از بزرگ‌ترین شهرهای آمریکای جنوبی است، بلکه محل تولد تانگو نیز هست. این شهر مملو از انرژی و هیجان و هم‌چنین معماری غنی، رستوران‌های زیبا، و کافه‌های تاریخی است. بوینس آیرس هم‌چنین به عنوان محبوب‌ترین شهر برای خرید در آمریکای لاتین شناخته می‌شود.

 

۱۰ جاذبه گردشگری جهان برای سفر در سال ۲۰۱۵ (۱)

 

۹-پاریس، فرانسه

پاریس نه تنها شهر عشق است، بلکه خانه پرطرفدارترین و پربازدیدترین موزه جهان یعنی موزه لوور و هم‌چنین مرکز بانکی و اقتصادی فرانسه است. این شهر هم‌چنین دفتر مرکزی ۳۰ کمپانی معتبر را در خود جای داده است. کمپانی‌هایی که بسیاری از آن‌ها جزء لیست سازمان Fortune Global 500 (سازمانی برای رتبه‌بندی شرکت‌ها و کمپانی‌ها) هستند.

 

۱۰ جاذبه گردشگری جهان برای سفر در سال ۲۰۱۵ (۱)

 

۱۰-کیپ تاون سنترال، آفریقای جنوبی

کیپ تاون دارای بندرگاه‌های بسیار معروف و مناظر طبیعی فوق‌العاده زیبایی است. این شهر هم‌چنین محبوب‌ترین و پرطرفدارترین شهر در قاره آفریقا شناخته می‌شود. کیپ تاون در سال ۲۰۱۴ به عنوان پایتخت طراحی جهان شناخته شد و در آن دو روزنامه تلگراف و نیویورک تایمز این شهر را بهترین مکان برای سفر انتخاب کردند.



شارژ سریع موبایل