امین شجاعی شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰

بریتانیا یا پادشاهی متحد بریتانیا کشوری است واقع در اروپای غربی و به پایتختی شهر لندن. این کشور به دلیل تاریخ و فرهنگ غنی و باستانی خود سالانه پذیرای گردشگران بسیاری است که برای بازدید از بریتانیای کبیر به اروپا سفر می‌کنند.

کشور انگلیس مملو از گالری‌های هنری، موزه‌ها، بناهای تاریخی و یادبود، مناظر بدیع طبیعی و بسیاری موارد دیگر است که همگی در جذب گردشگر و ایجاد یک خاطره دل‌انگیز از سفر به انگلیس موثر خواهند بود.

 

دیدنی ترین جاذبه های گردشگری انگلستان به قدمت زندگی بشر

 

۱۰-  مجسمه فرشته شمال (The Angel of the North) در انگلستان

این مجسمه عظیم ابعادی در حدود ۵۴ عرض (طول بال‌های فرشته) و ۲۰ متر ارتفاع دارد و در شمال کشور انگلیس در شهری به نام گیتسهد واقع شده است. این مجسمه را هنرمند و مجسمه‌ساز معروف انگلیسی آنتونی مارک دیوید گورملی ساخته است. این مجسمه در سال ۱۹۹۴ میلادی سفارش داده شد و در سال ۱۹۹۸ میلادی در معرض دید عموم قرار گرفت. این مجسمه زیبا و بزرگ از استیل ساخته شده است و همان‌طور که از نامش مشخص است نماینده یک فرشته است که بال‌های خود را گسترده و پشت به یک زمین فوتبال ایستاده است.

 

دیدنی ترین جاذبه های گردشگری انگلستان به قدمت زندگی بشر

 

۹- دریاچه لخ‌نس (Loch Ness) در انگلستان

لخ (Loch) به زبان اسکاتلندی یعنی دریاچه و در اسکاتلند دریاچه‌ها و لخ‌های زیادی وجود دارد. اما دریاچه لخ‌نس معروف‌ترین آن‌ها است. این دریاچه ۳۶.۲ کیلومتر طول و ۲.۷ کیلومتر عرض دارد و در شمال‌غربی اسکاتلند واقع شده است. لوموند اولین دریاچه بزرگ اسکاتلند است اما وقتی سخن از دریاچه‌های اسکاتلندی به میان می‌آید تمام توجه‌ها به سمت لخ‌نس جلب می‌شود و این شهرت به دلیل افسانه‌ای است که مردم محلی درباره این دریاچه عنوان می‌کنند. مردم محلی معتقدند این دریاچه محل زندگی یک هیولای عجیب و غریب است. مردم ساکن اطراف این دریاچه به دلیل علاقه‌ای که به این هیولا دارند آن را «نسی» می‌نامند و معتقدند که باعث گردش آب تیره دریاچه می‌شود.

 

دیدنی ترین جاذبه های گردشگری انگلستان به قدمت زندگی بشر

 

۸- صخره‌های سفید داور (White Cliffs of Dover) در انگلستان

هر کسی که از اروپا برای دیدن انگلیس وارد این کشور می‌شود نمی‌تواند بدون بازدید از صخره‌های سفید داور، انگلیس را ترک کند. این صخره‌های سفید و با عظمت رو به کشور فرانسه قرار گرفته‌اند. جنس این صخر‌ه‌ها از گچ است بنابراین ظاهری سفید رنگ دارند و این رنگ سفید باعث‌ شده است که در نظر بیننده بسیار جذاب و زیبا باشد. ارتفاع این صخره‌ها تا حدود ۱۱۰ متر نیز می‌رسد و این ارتفاع بلند سبب شده است که بسیار باابهت به نظر برسند.

 

دیدنی ترین جاذبه های گردشگری انگلستان به قدمت زندگی بشر   

 

۷- دیوار هادریان  (Hadrian’s Wall) در انگلستان

در سال ۱۲۲ میلادی و به دستور امپراتور بریتانیا هاردیان دیواری باستانی از جنس سنگ و کلوخ در شمال انگلستان امروزی ساخته شد تا مرزهای امپراتوری بریتانیا به خصوص در شمال از جزیره اسکاتلند جدا شود و همچنین بریتانیا در برابر حملات قبایل شمالی مصون بماند. طول این دیوار ۱۲۰ کیلومتر است و به طور متناوب دارای برج و دروازه‌هایی است که برای کنترل ورود و خروج در داخل دیوار تعبیه شده بودند و در آن سربازهایی برای برقراری نظم و نظارت برای ورود و خروج افراد مقیم بودند. بیشتر قسمت‌های دیوار فروریخته و از بین رفته است اما هنوز بخش‌هایی از این دیوار برجای مانده است و به عنوان بخشی از مرزهای امپراتوری روم در ۱۹۸۷ میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

 

دیدنی ترین جاذبه های گردشگری انگلستان به قدمت زندگی بشر

 

۶- کلیسای جامع سنت پل (St Paul’s Cathedral) در انگلستان

کلیسای جامع سنت پل؛ کلیسای بزرگ و زیبایی است که در پایتخت کشور انگلیس، یعنی شهر لندن قرار گرفته است. این کلیسا در اواخر قرن هفدهم و به دستور سر کریستوفر طراحی شد و کار ساخت آن در اویل قرن هجدهم به پایان رسید. این کلیسا که از مشهورترین بناهای تاریخی لندن است همچنان دایر است و فعالیت‌های مذهبی در آن انجام می‌شود. علاوه بر قدمت این کلیسا، ویژگی بارز دیگر آن، وجود گنبد بزرگ آن است که یکی از بزرگ‌ترین گنبدهای دنیا محسوب می‌شود و در افق هوایی لندن به خوبی قابل تشخیص است.

 

دیدنی ترین جاذبه های گردشگری انگلستان به قدمت زندگی بشر

 

این بنا تاریخی مجلل در طول تاریخ محلی برای انجام بزرگ‌ترین مراسم‌ عروسی، عزاداری و جشن‌ها بوده است. مراسم عزاداری وینستون چرچیل و مارگارت تاچر در این کلیسا برگزار شد. مراسم یادبود فلورانس نایتینگل و سر الکساندر فلمینگ نیز در این کلیسا برگزار شد. همچنین مقبره بسیاری از افراد نامدار نظیر لرد نلسون، دوک ولینگتون و خود کریستوفر رن (طراح کلیسا) نیز در این کلیسا قرار دارد.

 

دیدنی ترین جاذبه های گردشگری انگلستان به قدمت زندگی بشر

 

۵- برج لندن (Tower of London)

برج لندن در سال ۱۰۷۸ میلادی به دستور ویلیام فاتح ساخته شد. این برج به منظور اقامت خاندان سلطنتی طراحی و ساخته شد هرچند که بعدها بیشتر به یک زندان شباهت داشت تا یک برج مسکونی. طی ۸۰۰ سال این زندان شاهد اعدام‌ها، قتل‌ها و شکنجه‌های فراوانی بوده است و روح افراد کشته شده در این برج مانند آن بولین (Anne Boleyn)، والتر رالی (Walter Raleigh)، لیدی جین گری (Lady Jane Grey) و دوقلوهای کرای (The Kray twins) در آن سرگردان است. علاوه بر شهرت این برج به دلیل ترسناک بودنش، علت دیگر شهرت این برج وجود تاج سلطنتی است که در این برج برای نمایش به عموم مردم نگه‌داری می‌شود.

 

دیدنی ترین جاذبه های گردشگری انگلستان به قدمت زندگی بشر

 

۴- کاخ باکینگهام  (Buckingham Palace) در انگلستان

کاخ باکینگهام در شهر لندن واقع شده است و اقامتگاه اصلی خاندان سلطنتی است. این کاخ حدود ۳۰۰ سال پیش ساخته شده است. بازدیدکنندگان همیشه قادر خواهند بود دریابند که آیا خاندان سلطنتی به ویژه ملکه الیزابت دوم در کاخ حضور دارد یا خیر، چرا که در ایام اقامت خاندان سلطنتی در کاخ باکینگهام در دکل روی بام پرچم به اهتزاز درمی‌آید. گرچه این مکان محل اقامت خاندان سلطنتی است اما بخش‌هایی از آن برای بازدید عموم باز است و بازدیدکنندگان می‌توانند از نزدیک محل زندگی پادشاهان و ملکه‌ها را رویت کنند.

 

دیدنی ترین جاذبه های گردشگری انگلستان به قدمت زندگی بشر

 

۳- چشم لندن یا چرخ هزاره (The London Eye) در انگلستان

چشم لندن که قدیم چرخ هزاره نامیده می‌شد یکی از بلندترین و آهسته‌ترین چرخ و فلک‌های دنیا است که در کناره شرقی رودخانه تیمز واقع شده است. این چرخ و فلک ۱۳۵ متر ارتفاع دارد شعاع دایره میانی این چرخ و فلک ۱۲۰ متر است. چشم لندن دارای ۳۲ کپسول است و در حدود نیم ساعت زمان لازم است تا یک دور کامل بچرخد. با سوار شدن بر این چرخ و فلک مناظر زیبایی از لندن در مقابل دیدگان افراد نمایان می‌شود که یکی از آن‌ها منظره ساختمان پارلمان انگلیس است.

 

دیدنی ترین جاذبه های گردشگری انگلستان به قدمت زندگی بشر

 

۲- کاخ وست‌مینستر(Palace of Westminster)  و برج ساعت بیگ بن (Big Ben) در انگلستان

محل برگزاری جلسات مجلس اعیان بریتانیا و مجلس عوام بریتانیا در ساختمان مجللی است که به آن کاخ وست‌مینستر می‌گویند. این کاخ در شهر لندن و در حاشیه رودخانه تایمز قرار گرفته است. یک برج بزرگ ساعت در مجاورت کاخ واقع است که به آن بیگ بن گفته می‌شود. این برج ساعت در ضلع شمال شرقی کاخ وست‌مینستر قرار گرفته است و ارتفاع این برج ساعت ۹۳.۳ متر است و راس هر ساعت هم به صدا در می‌آید. نکته جالب که اغلب مردم نمی‌‌دانند این است که بیگ بن در حقیقت نام زنگ بزرگ سیزده تنی این ساعت است و نام رسمی این برج در واقع «برج الیزابت» است.

 

دیدنی ترین جاذبه های گردشگری انگلستان به قدمت زندگی بشر

 

۱- استون‌هنج  (Stonehenge) در انگلستان

استون‌هنج یک بنای کهن مربوط به پیش از تاریخ است و در شهرستان ویلتشایر کشور انگلیس واقع شده است و گفته می‌شود که قدمت این بنا به ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ سال می‌رسد. نمای ظاهری استون‌هنج مانند یک حلقه‌ صخره‌ای است که سنگ‌های بزرگ ایستاده آن را تشکیل داده‌اند و به عقیده مورخان و کارشناسان این مکان در دوره پیش از تاریخ برای انجام مراسم و آیین‌های مذهبی ساخته شده است. این مکان تاریخی سالانه بیش از هزار گردشگر را جذب خود می‌کند.



شارژ سریع موبایل