مهناز حسنی پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۰

قله “میشینه مرگ” با ارتفاع 4050 متر تنها قله 4 هزار متری البرز شرقی و بلند ترین قله منطقه است. بعد از میشینه‌مرگ تا اولین 4000 متری از طرف شرق تا شاهرود و “شاهوارش “ و از سوی غرب هم تا “دوبرارها” باید رفت. در کنار آن گردنه‌های وجود دارد که میشنه‌مرگ را به قله‌های همسایه‌اش مثل “پرچنان” 3950 متری در شمال غرب و “بوم” 3800 در شرق متصل می‌کند.

 

میشینه مرگ و لزور

 

مسیر دسترسی عمومی به قله میشینه مرگ روستای لزور(Lazur) است که برای رسیدن به آن، ۱۰ کیلومتر مانده به فیروز کوه وارد سه راهی که در سمت چپ جاده که به سمت شمال می رود، می شویم. پمپ بنزینی به اسم نمرود (که همنام با محل این قسمت از جاده) و همچنین چند تابلوی خوش آمد گویی به شهر و بخش ارجمند نشانه این سه راه است و این مسیر در ادامه باطی 12 کیلومتر به روستای ” لزور “ که مبدا صعود است، می رسد.

 

میشینه مرگ و لزور

 

روستای لزور در ارتفاع 2330 متر از سطح دریا قرار گرفته و در واقع ییلاقی است که در تابستان جمعیت بیشتری دارد و در این ده تلفن، مسجد، نانوایی و چند مغازه برای تهیه مایحتاج در دسترس است. این ده به عنوان مبدا صعود به قله های “میشینه مرگ” و “بوم” میباشد همچنین به “تنگه واشی” و ده “ورزنه” نیز دسترسی دارد این روستای بسیار زیبا در میان کوه ها قرار دارد محصولات عمده آن سیب زمینی، سیب، گیلاس، آلو، گردو، گندم، یونجه است.

 

میشینه مرگ و لزور

 

در لزور، روستا را که به سمت کوهستان ادامه دهید، طبیعت بکر در انتظارتان است. ساکنان روستا به این تنگه ها و دشت ها اسامی مختلفی مثل لاسک، موج چشمه و سیاه رود داده اند.

 

میشینه مرگ و لزور

 

دریاچه سد لزور در مرز استان مازندران و تهران قرار دارد. دریاچه این سد به معجز چشمه و سد سیاه رود هم شناخته می شود. معجز چشمه چشمه ای است در نزدیکی این سد که قسمت عمده آب سیاه رود و سد از این چشمه تامین میگردد. دریاچه شکلی شبیه به مثلت دارد و طول و عرض آن در حدود 200 متر است. عمق دریاچه در حدود 15 متر است.



شارژ سریع موبایل