میترا جلالی چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۰

در ماه های اخیر مناسبت های مهمی در حوزه هوانوردی در سطح دنیا داشته ایم. اُرویل رایت در چهاردهم دسامبر 1903 اولین پرواز دنیا با هواپیمای موتوری را کامل کرد. البته حرف و حدیث هایی وجود دارد در این باره که آیا اولین پرواز موتوری موفق در چهاردهم دسامبر رخ داده یا در هفدهم دسامبر 1903. ولی وبسایت برادران رایت روز چهاردهم اکتبر را روز اولین پروازهای موفق این دو برادر می داند.

اولین پرواز تجاری از سنت پترزبورگ، فلوریدا، تا تامپا، فلوریدا، در ژانویه 1914 اتفاق افتاد.

پرواز 23 دقیقه ای که در آن هر مسافر 5 دلار پرداخت کرده بود، با قایق-هواپیمایی از جنس چوب و پارچه موصلی انجام شد.

بهترین موزه های هوانوردی دنیا، دستاوردها و محصولات خلبان ها، طراحان و مهندسینی را به نمایش می گذارند که ما را از دوره پروازهای اولیه به عصر سفر به فضا رسانده اند.

14. موزه هوایی پالم اسپرینگز (Palm Springs Air Museum)

این موزه کوچک واقع در پالم اسپرینگز کالیفرنیا یکی از معدود موزه هایی است که می توانید سوار وسایل آن شوید، با خلبان حرف بزنید و کمی سواری کنید.

 

بهترین موزه های هوانوردی دنیا

 

13. موزه مرکزی نیروی هوایی (Central Museum of Air Forces)

این موزه که مکان مقدسی برای هوانوردی جنگ سرد بوده، در 24 مایلی خارج مسکو واقع شده است و یکی از بهترین موزه های روسیه محسوب می شود.

 

بهترین موزه های هوانوردی دنیا


12. موزه خدمات فنی رویال فلایینگ (Royal Flying Doctor Service Museum)

در این موزه بازدیدکنندگان می تواند داخل یک هواپیمای Pilatus PC12 و رادیوهای تاریخی آن را مشاهده کنند.

 

بهترین موزه های هوانوردی دنیا

 

11. ردبول هانگار-7 (Red Bull Hangar-7)

 Hangar-7 در سالزبورگ اتریش یکی از زیباترین موزه های هوانوردی دنیا محسوب می شود. در ساختمان این موزه یک Cessna C337 و یک بوئینگ PT-17 (که هارلی دیویدسون آسمان نامیده می شود) و سه فروند آلفا جت با سرعت رعد وجود دارد.

 

بهترین موزه های هوانوردی دنیا


10. موزه هوا و فضای کانادا (Canada Aviation and Space Museum)

این موزه با بیش از 130 هواپیما یک دماغه Avro Canada CF-105 Arrow را در خود جای داده است که یکی از معدود قطعات باقیمانده از جت جنگنده کانادایی است.

 

بهترین موزه های هوانوردی دنیا


9. موزه هوانوردی چین (China Aviation Museum)

در پکن موزه ای به نام موزه هوانوردی چین قرار دارد که جت های جنگنده چینی و هواپیمای شخصی مائو رئیس آن را در خود جای داده است. در این موزه هواپیماها و جت هایی وجود دارند که در غرب هم نخواهید دید.

 

بهترین موزه های هوانوردی دنیا


8. موزه هوانوردی لهستان (Polish Aviation Museum)

هواپیماهای عصر کمونیسم بر این کلکسیون واقع در شهر کاراکف در لهستان غالب هستند. این موزه در یکی از قدیمی ترین فرودگاه های نظامی اروپا قرار گرفته است.

 

بهترین موزه های هوانوردی دنیا


7. موزه هوا و فضای پیما (Pima Air & Space Museum)

محبوب ترین جاذبه پیما، قبرستان آن است. این قبرستان جایی است که هواپیماها در آن می میرند. این قبرستان که در شهر توسان آریزونا واقع شده است، مساحتی در حدود 2600 جریب دارد و لاشه زنگ زده حدود 4000 هواپیما در آن وجود دارد.

 

بهترین موزه های هوانوردی دنیا


6. موزه هوانوردی ملی اوکراین (State Aviation Museum of Ukraine)

این موزه که در شهر کیف واقع شده یکی از بزرگترین نمایشگاه های تکنولوژی هوانوردی در دنیاست. اکثر هواپیماهای آن در زمان شوروی سابق ساخته شده اند. در نمایشگاه های آن بمب افکن های فراصوتی نیز مشاهده می شود.

 

بهترین موزه های هوانوردی دنیا


5. موزه هوا و فضای فرانسه (French Air and Space Museum)

این موزه در نزدیکی شهر پاریس واقع شده و بعضی از نمایشگاه های آن به قرن شانزدهم برمی گردند. نمایشگاه کنکورد آن در دنیا منحصر بفرد است.

 

بهترین موزه های هوانوردی دنیا


4. مرکز آینده پرواز/تور بوئینگ (Future of Flight Center/Boeing Tour)

اگر می خواهید جت خودتان را طراحی کنید یا در یک شبیه ساز بنشینید و جنگ هوایی واقعی را تجربه کنید، این مرکز واقع در اورت واشینگتن به شما این فرصت را می دهد. جاذبه مهم این موزه، تور بازدید از کارخانه مونتاژ عظیم بوئینگ است.

 

بهترین موزه های هوانوردی دنیا


3. موزه ملی USAF) National Museum of the USAF)

در این موزه هواپیمای "ایرو فورس وان" آمریکا در روزی که جان اف کندی کشته شد، نگهداری می شود. موزه ملی USAF در پایگاه نیروی هوایی رایت-پاترسون در نزدیکی دیتون اوهایو واقع شده است.

 

بهترین موزه های هوانوردی دنیا


2. موزه جنگ سلطنتی داکسفورد (Imperial War Museum Duxford)

موزه هوانوردی واقع در داکسفورد بریتانیا بهترین تجربه را به بازدیدکنندگان این موزه می دهد. حال و هوای این موزه و اینکه می توانید هواپیماها و جنگنده های منحصر به فرد را در آن مشاهده کنید، برای هر بازدیدکننده ای بهترین تجربه بازدید از یک موزه هوانوردی است.

 

بهترین موزه های هوانوردی دنیا


1. موزه هوا و فضای ملی اسمیت سونین (Smithsonian National Air and Space Museum)

هر ساله چیزی حدود 8 میلیون نفر از موزه اسمیت سونین در واشینگتن دی. سی. بازدید می کنند. یکی از مهمترین چیزهایی که بازدیدکنندگان در این موزه مشاهده می کنند، سفینه فرماندهی آپولو 11 است که پس از پیاده روی روی ماه، باز الدرین، نیل آرمسترانگ و مایکل کالینز را به روی کره زمین برگرداند.

 

بهترین موزه های هوانوردی دنیا



شارژ سریع موبایل