هادی بیابانی دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۴:۰۰

کیا سراتو کوپه 2012

از سال 2007 به بعد پیشرفت عجیبی در سبک طراحی محصولات کیا رخ داد و هنگامی که مدل کانسپت کوپ معرفی شد، هیچ کس فکرش را نمی کرد که این اتومبیل اسپورت زیبا و جذاب بعدها به عنوان سراتو کوپه روی خط تولید برود.

سراتو کوپه تجهیزات و امکانات خوبی را از جمله 6 کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، گرم کن صندلی، تهویه مطبوع اتوماتیک، ورودی USB و iPod، سیستم ورود و استارت بدون کلید و سانروف را در اختیار شما قرار می دهد و جالب اینجاست که فضای ردیف عقب آن هم نسبتا جادار و راحت است.

تنها مشکلش این است که نه تنها موتور 4 سیلندر 1/6 لیتری بلکه موتور 2 لیتری آن نیز با قدرت 154 اسب بخار نمی تواند انتظارات شما را از یک کوپه اسپورت برآورده کند به طوری که شتاب اولیه آن در مدل های 2 لیتری برابر 10/3 ثانیه است. سواری این خودرو کمی خشک بوده که البته همین خصیصه به پایداری و چسبندگی آن به سطح مسیر افزوده است. در حال حاضر این مدل به عنوان ارزان ترین خودروی کوپه در بازار شناخته می شود.


قیمت مدل 1/6: 51 میلیون تومان (شرکتی)

قیمت مدل 2/0: 55 میلیون تومان (شرکتی)


آشنایی با 5 خودرو

 

جنسیس کوپه 2013

نسل جدید جنسیس کوپه چند ماهی است که به صورت محدود و توسط واردکنندگان شخصی به کشور وارد می شود. نمای جلوی آن کمی محافظه کارانه شده و جسارت نسل قبل را ندارد اما گرافیک چراغ های عقب آن بسیار زیباتر شده است. در داخل کابین، با فضایی لوکس تر از قبل مواجه می شوید که بهبود کیفیت مواد آن کاملا محسوس است. فرم پانل و کنسول مرکزی تغییر نموده و دسترسی به ادوات آن راحت تر شده است. 

در کل جنسیس کوپه یکی از وسوسه برانگیزترین خودروها در بازار داخلی است زیرا با قیمتی بسیار کمتر از رقبا، امکانات و ویژگی های فنی قابل توجهی را در اختیار شما قرار می دهد. ترمزهای سفارشی Brembo آن در جلو و عقب از نوع دیسکی و خنک شونده بوده و عملکرد بسیار خوبی دارند.

متاسفانه مدل قوی تر و 8 دنده اتوماتیک این خودرو در ایران عرضه نمی شود و پیشرانه آن تقریبا تفاوتی با مدل قبلی ندارد اما مانند قبل با همین پیشرانه 6 سیلندر وی شکل (3778 سی سی) و صدای جذاب منبع اگزوز؛ هیجان خالص و لذت بالای رانندگی را به شما هدیه خواهد داد.


قیمتک 97 الی 103 میلیون تومان (بازار آزاد) 

 

آشنایی با 5 خودرو

 

مرسدس بنز E350 2012 کوپه

این خودرو یکی از زیباترین کوپه های دنیاست که به تازگی مجوز ورود به ایران را پیدا کرده و در بازار آزاد به فروش می رسد. کابین E350 کوپه، لوکس و بسیار راحت بوده و فضای پا برای سرنشینان عقب هم کاملا مناسب است. این مدل تمام امکانات مدل سدان را به جز نایت ویژن و کمک فنرهای ایرماتیک داراست و از این لحاظ در گروه اتومبیل های کوپه لوکس و اسپورت قرار می گیرد.

 پیشرانه 6 سیلندر وی شکل این خودرو 302 اسب بخار قدرت داشته و با کمک گیربکس 7 دنده اتوماتیک در مدت زمان 2/6 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا می کند. پایداری و فرمان پذیری این خودرو در حالت استاندارد رضایت بخش بوده و در صورت بهره گیری از پکیج داینامیک هندلینگ در مدل های AMG Sports Package به یک کوپه اسپورت تمام عیار تبدیل خواهد شد.


قیمت: 285 الی 320 میلیون تومان (بازار آزاد)


آشنایی با 5 خودرو

 

مرسدس بنز CL500 

یقینا CL500، لوکس ترین و مجهزترین اتومبیل دودر در بازار داخلی بوده و در گروه گران ترین خودروهای موجود در بازار داخلی قرار می گیرد. CL در واقع نمونه کوپه S-Class است و از لحاظ ابعاد، تجهیزات و امکانات رفاهی هم با S-Class short برابری می کند. کابین این خودرو همچون یک هتل سوپر لوکس 5 ستاره، مجلل و راحت بوده و فضای ردیف عقب آن هم کاملا جادار و دلباز است. 

CL500 از سال قبل با مدل 2010 و 2011 در ایران عرضه شد اما به تازگی تعداد محدودی از نمونه فیس لیفت 2012 آن هم به بازار راه یافته است. موتور 8 سیلندر وی شکل (32 سوپاپ) این خودرو به حجم 4/5 لیتر،قدرتی معادل 429 اسب بخار را تولید کرده و شتاب اولیه آن برای مدل های 2011 و 2012 به ترتیب برابر 5/4 و 4/9 ثانیه است. متاسفانه مدل 4MATICCL500 (چهار چرخ متحرک) در ایران عرضه نمی شود.


قیمت مدل 2011: 520 میلیون تومان (بازار آزاد)

 

آشنایی با 5 خودرو

 

پورشه CarreraS9112013 

نسل جدید پورشه 911 کررا S به تازگی مجوز دریافت پلاک ملی را اخذ کرده و تعداد محدودی از آن به نمایشگاه ها راه یافته اند و این در حالی است که نسل قبل آن فقط با مدل کررا 4 (چهار چرخ متحرک) کابریولت در ایران عرضه می شد. طبق معمول فرم کلی بدنه ثابت مانده و عمده تغییرات در طراحی سپرها و چراغ های جلو و عقب دیده می شود اما در داخل کابین تحولات زیادی صورت گرفته و فرم کنسول مرکزی شباهت زیادی با مدل پانامرا پیدات کرده است. 

فضای پای سرنشینان نسبت به نسل قبلی افزایش یافته و در مورد کیفیت مواد و دقت مونتاژ آنها نیز هر چقدر تعریف کنیم، کم است! پیشرانه این خودرو از نوع 6 سیلندر صفحه ای به حجم 3800 سی سی بوده که با وجود 24 سوپاپ قادر است قدرتی معادل 400 اسب بخار را تولید کند اما مهمترین نکته این است که Carrera S با شتاب اولیه4/1 ثانیه (با دکمه شتاب گیری) در کنار پانامرا توربو به عنوان سریع ترین اتومبیل موجود در بازار شناخته می شود.


قیمت مدل 2013: 390 الی 420 (شرکتی) – 520 الی 530 (بازار آزاد)

 

آشنایی با 5 خودرو

 

تویوتا پرادو دو در 2012

پرادو یکی از محبوب ترین شاسی بلندهای موجود در ایران است که نسل قبل آن، فروش بهتری را در بازار داخلی تجربه کرد. مدل های دو در این نسل از پرادو در تعداد محدود و فقط با پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ در بازار یافت می شوند و قاعدتا 161 اسب بخار برای این SUV اصلا راضی کننده نیست.

 سطح تجهیزات و امکانات رفاهی پرادو 2012 در حد یک لکسوس RX350، کامل و رضایتبخش بوده و فضای پا برای هر 4 سرنشین نسبت به نسل قبل افزایش یافته است اما هنوز هم سوار و پیاده شدن برای سرنشینان عقب به سختی صورت می گیرد. ناگفته نماند که قابلیت های آفرود این نسل از پرادو واقعا قابل تحسین بوده اما ضعف توان موتور در مدل های 4 سیلندر این ویژگی را تا حد زیادی کمرنگ نموده است. به هر حال این مدل از پرادو، تنها SUV دو در در بازار داخلی بوده که مصرف سوخت نسبتا مناسبی هم دارد.



شارژ سریع موبایل