ندا نیک روش يكشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵

معماری درست و خوب نه تنها خانه‌هایی راحت را خلق می‌كند، بلكه به شهرهایی كه در آن‌ها زندگی می‌كنیم شكل می‌دهد، حس و حال آن‌ها را به تصویر می‌كشد، و چشم‌های ما را نوازش می‌دهد. این 7 ساختمان بسیار معروف را حتما ببینید. شاید خواستید روزی از آن‌ها دیدن كنید.
 

 7 ساختمان عجیب دنیا


خانه سنگی، پرتغال

این بنا از مخلوط بتن ساخته شده است كه دو سنگ غول‌پیكر را به هم وصل می‌كند. این بنا شبیه خانه‌های دوران پارینه سنگی است و هر ساله هزاران توریست از آن دیدن می‌كنند.

 

 7 ساختمان عجیب دنیا


 Wonderworks یك نمایشگاه علوم تعاملی است

این موزه خانوادگی دارای فضاهایی جذاب همچون نمایشگاه‌های ریاضی و فیزیك است.

 

 7 ساختمان عجیب دنیا


پروژه موسیقی تجربی (EMP) در سیاتل، واشنگتون

 این سازه ادای احترامی است به موسیقی. در این نمایشگاه برنامه‌های آموزشی متعددی برگزار می‌شود و در آن موسیقی‌دانان آمریكایی و بین‌المللی و نیز گروه‌های موسیقی محلی موسیقی اجرا می‌كنند.

 

 7 ساختمان عجیب دنیا

 

 كلیسای هالگریمور در ریکیاویک، ایسلند

این كلیسا 5/74 متر ارتفاع دارد. گفته می‌شود طراحی آن شبیه جریان حركت گدازه‌های آتشفشانی است. ساخت این بنا زیبا در سال 1986 به پایان رسیده است.

 

 7 ساختمان عجیب دنیا


 قصر ایده‌آل، هوتریوس، فرانسه

ساخت این بنا در آوریل سال 1879 توسط مامور پست فرانسوی، فردیناند چوال آغاز شد. او در طراحی این بنا از شكل عجیب یك سنگ الهام گرفته بود. این قصر نمونه‌ای از هنر بی‌تكلف (naïve art) و تركیبی از سبك‌های مختلف است.

 

 7 ساختمان عجیب دنیا


معبد لوتوس در دهلی، هند

این پرستشگاه در سال 1986 ساخته شده و بازتابی از برخی از عناصر دینی هندی است. این بنا به دلیل معماری باشكوه و خاصش تا به حال جوایز ملی و بین‌المللی زیادی را برده است. در اطراف این معبد 9 بركه وجود دارد.

 

 7 ساختمان عجیب دنیا


 جنگل مارپیچ در دارمستاد، آلمان

این بنای شگفت‌انگیز توسط هنرمند اتریشی معروف، فردریش هاندرواسر طراحی شده است. در این سازه 150 آپارتمان وجود دارد و تمام چمن‌ها، گیاهان، گل‌ها، و درختانش بر روی شیب پشت بام آن پرورش داده شده‌اند.



شارژ سریع موبایل