سارا قاسمی چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۵

بهتر است نگاهی به 5 هواپیمای بزرگ جهان تا به امروز بیندازیم. پرواز این هواپیماهای غول پیکر واقعا شگفت انگیز است.

اولین جایگاه متعلق به آنتونوف اوکراین مدل An-225 Mriya است. این هواپیما تا بحال به عنوان بزرگترین هواپیمای جهان شناخته شده است. این هواپیما واقعا عظیم ساخته شده است که البته برای اهداف نظامی مخصوصا برای حمل شاتل فضایی ساخته شده است. این هواپیما همچنین سنگین ترین هواپیما تابحال نیز شناخته شده است که در آن 6 موتور به جای 4 موتور استفاده شده است و تنها یکی از آنها در جهان وجود دارد.

 

5 هواپیمای بزرگ جهان

 

جایگاه دوم متعلق به ایرباس A380F است. این هواپیما اولین پرواز خود را به تازگی یعنی در23 آپریل 2005 میلادی انجام داده است. با ظرفیت 525 صندلی، برای کسب عنوان بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان که تابحال شاخته و ساخته شده است.

 

5 هواپیمای بزرگ جهان

 

جایگاه سوم متعلق به بوئینگ 747-8 به طول 77 متر، با هدف ساختن طولانی ترین هواپیمای جهان با ظرفیت 467 صندلی ساخته شده است.

 

5 هواپیمای بزرگ جهان

 

جایگاه چهارم متعلق به بوئینگ 747-400 ER است که ظرفیت 524 صندلی دارد. ویژگی خاصی که این هواپیما دارد این است که درطراحی داخلی آن از جدیدترین و مدرن ترین روش ها بهره گرفته شده است.

 

5 هواپیمای بزرگ جهان

 

جایگاه بعدی متعلق به روسلن An-124 کشور اوکراین است. این هواپیما برای اینکه دومین هواپیمای سنگین جهان شناخته شود ساخته شده است.

 

5 هواپیمای بزرگ جهان


اشتراک در بالاترین اشتراک در فیسبوک اشتراک در توییتر اشتراک در کلوب اشتراک در دنباله اشتراک در فیسنما اشتراک در گوگل پلاس

منبع : زیگیل
برچسب ها : فناوری های نوین, اختراعات جدید, هواپیما, هواپیماهای بزرگ, هواپیماهای عظیم, دانستنی های جذاب, هواپیماهای بزرگ جهان, هواپیماهای غول پیکر, آنتونوف اوکراین, بزرگترین هواپیمای جهان, سنگین ترین هواپیما, ایرباس, بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان, بوئینگ, طولانی ترین هواپیمای جهان, دومین هواپیمای سنگین جهان, new technologies, new inventions, plane, large aircraft, the massive aircraft, pain and attractive, the world's aircraft, giant planes, the world 's largest aircraft, the heaviest aircraft, airbus, the world 's largest passenger aircraft, boeing, world 's longest plane, world's second largest heavy aircraft


شارژ سریع موبایل