میترا جلالی شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰

ماسک بادام یک ماسک بسیار قوی برای تقویت و حفاظت پوست می‌باشد . شما با یک ماسک صورت بادام می‌توانید پوست خود را سفید تر کنید و یک پوست براق و درخشان داشته باشید . با همراه باشید تا به شما چندین ماسک بادام را معرفی کنیم.

 

 تهیه چندین ماسک بادام برای تقویت پوست صورت

 

۱) ماسک بادام برای روشن تر کردن پوست

دو عدد مغز بادام در داخل شیر بریزید و هنگام خواب به صورت خود بمالید.

۲) ماسک روغن بادام و موم برای تقویت پوست

مواد لازم

- ۱۴ گرم موم سفید

- ۸۴ گرم روغن بادام

- ۲۸ گرم لانولین

- ۲۸ گرم گلاب

طرز تهیه و استفاده

موم سفید و لانولین را روی بخار آب گذاشته تا با هم آمیخته شوند بعد روغن بادام و گلاب را به آرامی‌در آن ریخته و هم بزنید تا مخلوط شود. این کرم را در ظرف دربسته ای بریزید و هر روز از آن برای نرمی‌و تقویت پوستتان استفاده کنید.

۳) ماسک روغن بادام و خامه

مواد لازم

- خامه

- روغن بادام

- گلاب

طرز تهیه و استفاده

برای نـرم تر شدن پوست خشک و زبـر دو قاشق چایخـوری خامه (سرشیر) را با یک قـاشق چـایخوری روغن بادام و چند قطره گلاب مخلوط کنید. ماسک حاصل را به صورت خود بزنید و بگذارید به مدت نیم ساعت بماند سپس صورت خود را با  آب بشویید.

۴) ماسک روغن بادام و پرتقال

مواد لازم

- تخم مرغ

- آب پرتقال

- بادام

- شیره ی نارگیل

طرز تهیه و استفاده

یک زرده تخم مرغ، یک قاشق مرباخوری آب پرتقال و یک قاشق مرباخوری روغن بادام را با شیره نارگیل اضافه کرده و به صورت بمالید و پس از ۲۰ دقیقه بشویید. این ماسک برای زیبایی صورت مفید است.

 

 تهیه چندین ماسک بادام برای تقویت پوست صورت

 

۵) ماسک بادام و شیر

مواد لازم

- یک قاشق چای خوری روغن بادام

- نصف قاشق چای خوری شیر

- نصف قاشق چای خوری لیموترش

طرز تهیه و استفاده

روغن بادام را با شیر به خوبی در کاسه ای کوچک هم بزنید و سپس لیموترش را به ان اضافه کرده و مخلوط کنید.این ماسک را برای ۲۰ دقیقه روی پوست گردن و صورت قرار دهید و سپس آن را با آب ولرم بشویید.این ماسک به برطرف کردن خشکی و زبری پوست کمک می‌کند.

۶) ماسک بادام و تخم مرغ

مواد لازم :

- ۲۰ عدد بادام

- یک عدد تخم مرغ

- نصف قاشق چایخوری آب لیمو ترش

طرز تهیه و استفاده

بادام‌ها را خیس کرده سپس  پوست آن را جدا کنید سپس آن‌ها را له کنید. بادام له شده را با سفیده تخم مرغ و لیموترش در یک کاسه به خوبی مخلوط کنید و برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست صورت بگذارید تا کاملا جذب پوست شود. سپس آن را با آب ولرم بشویید.

۷) ماسک بادام و گلاب

مواد لازم

- کمی‌بادام

- کرم مرطوب کننده

- کمی‌گلاب

طرز تهیه و استفاده

بادام را در آب خیس کرده سپس پوست آن را جدا کنید. سپس آن را له کرده و با گلاب و کمی‌کرم به شکل خمیر در آورید. این ماسک را هر روز برای ۱۵ دقیقه روی صورت قرار دهید.

این ماسک باعث از بین رفتن چین و چروک و خشکی صورت می‌شود.

۸) روغن بادام و جعفری

مواد لازم

- روغن  بادام یک قاشق غذاخوری

- پودر ریشه گل همیشه بهار یک قاشق غذاخوری

- کمی‌عسل

- تخم مرغ یک عدد

طرز تهیه و استفاده

پودر گیاهان و روغن بادام را مخلوط کنید. تخم مرغ و عسل را به آن اضافه کنید وخوب هم بزنید.ماهی یک بار این مخلوط را روی دست‌هایتان بمالید تا خشکی دست‌هایتان بهبود پیدا کند.بهتر است بعد از مالیدن این کرم روی دست‌ها کمی‌آنها را ماساژ دهید تا کاملا جذب دستتان شود.

۹) اسکراب بادام و عسل

مواد لازم

- پودر بادام ۴ قشاق چایخوری

- روغن جوجوبا ۲ قاشق چایخوری

- عسل ۴ قاشق چایخوری

- عصاره نعنا ۵ قطره

طرز تهیه و استفاده

همه مواد را خوب مخلوط کنید. حدود ۱ قاشق چایخوری از آن را روی صورت مرطوب تان بمالید. و ماساژ دهید. سپس صورت تان را با آب ولرم بشویید و مرطوب کننده بزنید.

۱۰) ماسک بادام تلخ برای جلوگیری از چین و چروک صورت

یک قاشق غذاخوری عسل را روی حرارت ملایم قرار داده تا نرم شود سپس ۴ قاشق غذاخوری روغن بادام تلخ و ۲ قاشق غذاخوری ریشه ساییده شده سوسن زرد را به آن اضافه  کنید.

حالا مواد را از روی حرارت برداشته و برای ۲ دقیقه خوب هم بزنید و آن را روی پوست بمالید. بعد از ۲۰ دقیقه پوست را با آب ولرم بشویید. از این ماسک هفته ای دوبار استفاده کنید.

۱۱) برای روشن تر کردن پوست صورت دو عدد مغز بادام در داخل شیر بریزید و هنگام خواب به صورت خود بمالید.

۱۲) ماسک بادام نیز باعث حفاظت و رطوبت پوست می‌شود. یک قاشق غذاخوری شیر را با پودر بادام بخوبی مخلوط و سپس یک قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید. این ماسک را برای ۱۵ دقیقه روی پوست صورت و گردن قرار دهید. سپس آن را با آب ولرم بشویید.



شارژ سریع موبایل