رضوان امرایی يكشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰

تقویت حافظه‌ با تغذیه مناسب امکان پذیر است این را فراموش نکنید، مواد غذایی بر رشد مغز کودکان تاثیرگذارند، تمرکز و توانایی شناختی ،رشد ذهن و حافظه با تغذیه امکان پذیر است.

 

 مغز کودکان بسیار فعال است و به طور چشمگیری رشد می‌کند، بنابراین سال‌های اولیه زندگی برای رشد او بسیار اهمیت دارد و چیزی که آنها می‌خورند بر تمرکز و توانایی شناختی شان تاثیر می‌گذارد. از آنجا که مواد غذایی بر رشد مغز کودکان تاثیر زیادی می‌گذارد، ما بهترین غذاها را که برای مغز آنها مفید است، به شما معرفی می‌کنیم.

 

غذاهایی که بر رشد ذهن کودک موثر است

 این غذاها نه تنها بر رشد مغز کودکان تاثیر می‌گذارد، بلکه در طول روز به آنها انرژی می‌دهد و بر توانایی‌های شناختی آنها در آینده نیز موثر است.

 

اسفناج و کلم پیچ

اسفناج و کلم پیچ جزو غذاهای سالم و سرشار از ویتامین و فولیک اسید و حاوی سولفورافن، مولکولی که به رشد سلول‌های جدید مغزی کمک می‌کند، هستند.

 

گل کلم

 این ماده شکر کم، فیبر زیاد و اسید فولیک و ویتامین ب۶ دارد. گل کلم یکی از غذاهای مقوی برای مغز کودکان است. به علاوه خلق و خو، حافظه، تمرکز را با ماده‌ای به نام آنتوسیانین‌ها، که با تورم مبارزه می‌کند، تقویت می‌کند. این ماده را می‌توانید در کنار سبزیجات دیگر مصرف کنید.

 

رسیدگی به ذهن کودک با تغذیه

 

تخم مرغ

مصرف مواد سرشار از پروتئین مانند تخم مرغ، موادی چون کولین و امگا ۳، روی و لوتئین دارد که می‌تواند به تمرکز کودکان کمک کند.

 

ماست چکیده

چربی برای سلامت مغز لازم است. ماست چکیده سرشار از چربی است و پروتئین آن از ماست‌های دیگر بیشتر است بنابراین به دریافت و انتقال اطلاعات کمک می‌کند. شما می‌توانید این ماده را که برای مغز کودکان مفید است، با حبوبات، بلوبری و میوه‌های قرمز سرو کنید.

 

ماهی چرب

ماهی چربی چون ماهی آزاد، ماهی تن و ساردین، منبع خوبی برای ویتامین دی و امگا ۳ است که از مغز در برابر زوال شناختی و از دست دادن حافظه جلوگیری می‌کند. این مواد تمرکز را نیز بالا می‌برند. شما می‌توانید آن را گریل یا به سالاد خود اضافه کنید. 



شارژ سریع موبایل