نگار محمدی يكشنبه ۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۵

عبارت شکم ماء الشعیری کمی به نظر عجیب یا اشتباه می رسد. حقیقت این است که تنها ماء الشعیر نیست که به دور کمر شما چربی اضافه می کند. کالری های اضافی دریافتی از هر نوع غذا و یا نوشیدنی می تواند به عنوان چربی در شکم شما ذخیره شود. هر کسی که به عبارت «کالری دریافتی=کالری سوختی» اعتقاد داشته باشد، می تواند از این چربی های شکمی خلاص شود.

وقتی شما کالری بیشتری از آنچه که می سوزانید دریافت می کنید، سیستم بدن شما کالری های اضافه را به عنوان چربی ذخیره می کند. سن، جنسیت و هورمون های شما نقش بسیار مهمی در جمع کردن چربی ها در قسمت خاصی از بدنتان دارند. چربی شکمی در آقایان بیشتر است زیرا که بدن آنها کمتر چربی را در بازوها، باسن و رانها همانند خانمها ذخیره می کند. اما خانها هم از چربی شکمی در امان نیستند. علیرغم داشتن استعداد ذخیره چربی در قسمت های مختلف بدن، خانم ها هم می توانند در صورت مصرف کالری مازاد، چربی شکمی داشته باشند. به این ویژه با افزایش سن و کاهش سطح هورمون ها این احتمال افزایش می یابد.

 

مشکل ما با چربی شکمی چیست؟

تنها مسئله چربی های شکمی فقط ایجاد ظاهر نامتناسب نیست. این چربی ها باعث ایجاد بسیاری از بیماریها و مشکلات سلامت همچون دیابت، فشارخون بالا و بیماریهای قلبی هستند.

کارشناسان سلامت از وجود مشکلات آینده در کسانی که دور کمر آنها بیشتر از 102 در آقایان و 88 در خانمها هستند خبر می دهند.

اگر نوار سانتیمتر شما عدد نامناسب را نشان داد، دیگر وقت آن است که به جنگ چربی های شکمی بروید و این به این سادگی که شاید بیندیشید نیست. صرفا انجام تمرینات شکمی و دراز نشست ها کارساز نیست. یک راه ویژه برای خلاص شدن از چربی های یک نقطه از بدن وجود ندارد. باید فکر کنید که این چربی ها چگونه تا این حد رسیده اند: کالری دریافتی مازاد و نسوزاندن آن ها.

اگر حتی فعالیت بدنی خود را افزایش دهید اما هنوز هم میزان کالری دریافتی تان بیش از اندازه مصرفی باشد، به هدف نخواهید رسید. برای رسیدن به بهترین نتیجه هم باید کمتر بخورید و هم بیشتر فعالیت کنید. کم کردن بیش از حد کالری هم کار درستی نیست و نتیجه عکس می دهد زیرا بدن به حالت قحطی می رود و در نتیجه متابولیسم کند و تمایل به ذخیره چربی بیشتر می شود.



شارژ سریع موبایل