ندا نیک روش دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۰

عروس های غربی همیشه سفید نمی پوشیدند، رنگ سفید لباس عروس از زمان عروسی ملکه ویکتوریا با پرنس آلبرت در سال 1840 میلادی، محبوب شد و رواج پیدا کرد. قبل از آن، رنگ انتخاب شده در جامعه مسیحیت یعنی همان رنگ قرمز بود.

 

آموزش دستشویی رفتن

طبق رسم قبیله تایدونگ در برونوی شمالی،دستشویی رفتن برای تازه عروس و داماد به مدت 70 ساعت ممنوع است. در این مدت آنها را در مکانی حبس کرده و مقدار کمی غذا و آب به آنها می دهند. جر زدن در این مراسم برای آنها بدشانسی می آورد، مانند مرگ زودهنگام اولین فرزندشان.

 

عروسی

 

بالاکا

در کره جنوبی، وقتی که مراسم عروسی به پایان می رسد، دوستان داماد به خانه آنها می آیند و بعد از در آوردن جوراب داماد و بستن پاهایش با نوعی ماهی خشک شده پا، پاهای داماد را می زنند.

 

عروسی

 

تیر یوگر

مردم قبیله یوگردر چین مراسمی را در طی 2 روز برگزار می کنند که در آن داماد، سه عدد تیر بدون سر پرتاب میکند و عروس باید آنها را جمع آوری و بشکند سپس به نشانه ی عشق ابدی با آنها تعظیم می کند.

 

عروسی

 

تف کردن قبیله ماسای

در مراسم عروسی قبیله ماسای در کنیا، پدر عروس قبل از ترک دختر با همسرش از روستا با تف کردن بر روی پیشانی برای وی آرزوی خیر و خوشی می کند.

 

عروسی

 

در آوردن احشای جوجه

مردم قبیله داور مغولستان، با توجه به کبد جوجه تاریخ عروسی خود را مشخص می کنند.برگزاری مراسم چاقو با همدیگر، به اینصورت که عروس و داماد باید یک جوجه را بکشند، دل روده ی آن را بیرون بکشند و کبد آن را بررسی کنند. اگر کبد شکل خوبی داشت می توانند یک تاریخ تعیین کنند وگرنه باید این روند را تا پیدا کردن یک کبد خوب ادامه دهند.

 

عروسی

 

کثیف کردن عروس و داماد

ایده ی تحقیر کردن عروس یا داماد یا هردو قبل از ازدواج در حال حاضر در فرهنگ های بسیاری وجود دارد. در انگلیس، عروس و داماد توسط دوستان خود مورد کمین واقع شده و سپس بعد از حمله آنان با انواع مواد ناپاک و نفرت انگیز مانند سس ها، ماهی بدبو شربت، شیر فاسد و غیره قرار می گیرند. در واقع این نوع آیین هابه منظور آماده سازی زن و شوهر برای مشکلات زندگی برگزار می شود.

 

عروسی



شارژ سریع موبایل