پردیس احمدی شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۵
بسیاری از خانواده های ایرانی از بطری های یك بار مصرف بیش از یك بار یا حتی دوبار استفاده می كنند این در حالی است كه این امر می تواند باعث بروز بیماریهای بسیار سخت و همچنین مسمومیت هایی در افراد شود. سازمان های جهانی بهداشت و همچنین متخصصین سلامت نكاتی را در باب استفاده از این ظروف همیشه آورده اند كه باید به دقت آن ها را رعابت كرد:
 

مضرات نگهداری بطری های یک بار مصرف:بطری و مواد اسیدی

یكی از بدترین رفتارهایی كه می توان با بطری ها داشت ریختن مواد اسیدی در داخل آن ها است. بسیار دیده شده است كه خانواده ها و حتی مغازه دارها نیز برای فروش آبغوره یا آبلیمو آن ها را در بطری های نوشابه و یكبار مصرف میریزند. این كار باعث می شود تا مواد اسیدی با تركیبات بطری به هم بپیوندند و باعث مسمویت شما شوند.ظروف شیشه ای بهترین جایگزین برای این موارد می توانند باشند.

 

مضرات نگهداری بطری های یک بار مصرف:بطری و نوشیدنی

بطری های یكبار مصرف می توانند تا یك ماه از آب یا آبمیوه و دوغ های بدون گاز محافظت كنند اما بازهم شرایطی برای آن وجود دارد كه باید رعایت شود. در این مدت یكماه به هیچ عنوان نباید بطری ها تحت گرما و یا سرمای شدید باشند چرا كه باعث می شود تا آلودگی هایی وارد مایع داخل آن شود.

 

مضرات نگهداری بطری های یک بار مصرف:بطری و نگهداری كوتاه مدت

گاهی اوقات برای یك حمل و نقل ساده نیز شاید بخواهید از بطری های یك بار مصرف كمك بگیرید اما باز هم اینكار در مورد برخی از مایعات بسیار اشتباه است. حمل كردن مایعات اسیدی حتی اگر برای مدت بسیار كوتاهی نیز باشد می تواند باعث بروز آلودگی هایی در مایع شود. این كه تا به حال بیمار نشده اید نشانه ای از سلامت ظروف یكبار مصرف نیست. این گونه بیماری های به مرور خود را نشان می دهند.

 

مضرات نگهداری بطری های یک بار مصرف:بطری و نوشیدنی داغ

یكی دیگر از كارهایی كه باید از آن بپرهیزید ریختن نوشیدنی های داغ درون ظروف یكبار مصرف است. ریختن نوشیدنی هایی مانند چای و یا قهوه داغ می تواند باعث آزاد شدن مواد سمی و سرطان زا در مایع شود. از این كار همیشه بپرهیزید.

 

مضرات نگهداری بطری های یک بار مصرف:بطری و سرما و گرما
بطری های یكبار مصرف با توجه به موادی كه در تركیبشان موجود است حساسیت خاصی به سرما و گرما دارند. این بطری ها در سرما و یا گرمای شدید دچار دگرگونی هایی می شوند كه می تواند باعث آلوده شدن و یا ایجاد مسمومیت هایی در مایعات درونشان شود. بهتر است از قرار دادن این ظروف در فریزر و یا در مقابل نور افتاب خودداری كنید.



شارژ سریع موبایل