مهدی خاکپور دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰

راشیتیسم مرض نرمی استخوان هاست و در کودکانی که غذای کافی نمی خورند و ویتامین د به حد کافی به آن ها نمی رسد تولید می شود و استخوان بندی بیمار به حالت غضروفی باقی می ماند و ساق ها و ستون فقرات کج می شود. معالجه آن با خوردن غذاهای ویتامین دار و روغن ماهی و استراحت در معرض اشعه آفتاب صورت میگیرد.

 

درمان راشیتیسم یا نرمی استخوان در طب سنتی

 

بچه هایی که استخوان نرم دارند و یا مبتلا به راشیتیسم و کم خونی هستند باید تن آن ها را با روغن زیتون مالش داد. دیدن منظره ی بچه هایی که مبتلا به راشیتیسم هستند سخت و دردناک است. اغلب این منظره نتیجه کمبود ویتامین های ضد راشیتیسم در غذای کودکان است.

باید بچه ها را ولو خیلی کوچک و خردسال باشند به آب انگور عادت داد و با هوشیاری و فراست، رژیم انگور را درباره ی آن ها اجرا کرد و علاوه بر انگور میوه هایی مثل سیب درختی، پرتقال، آلو، توت فرنگی، هلو و غیر آن داد. ترب ضد سستی استخوان هاست.

 

درمان راشیتیسم یا نرمی استخوان در طب سنتی

 

توصیه می شود به بچه های خردسال و شیرخوار هر روز آب پرتقال بدهیم، بدین ترتیب که در شیر یا غذای آردی آن ها یک تا سه قاشق چایخوری آب پرتقال اضافه کنیم تا از ابتلای آن ها به راشیتیسم جلوگیری کند.

پیاز سرشار از سیلیس است. این ماده به مقدار خیلی زیاد در بدن موجود است و برای تشکیل و نگهداری استخوان ها و شرایین کاملا لازم است.

به اشخاصی که مبتلا به راشیتیسم شده اند مصرف آهک (کلسیم ) را تجویز می کنند پا استخوان های آن ها محکم و سفت شود. ولی این نوع معالجه ناقص است زیرا در این مورد آهک باید به سیلیکات دوشو تبدیل شود تا استخوان ها را محکم کرده و شرایین را نرم و دارای خاصیت ارتجاعی سازد. در یک شیشه ی در گشاد صد گرم آهک آب دیده را با 4 لیتر آب باران مخلوط کنید و بهم بزنید و بعد بگذارید مدتی به حال خود باقی بماند، سپس آب آن را ظرف به ظرف کنید و دور بریزید، رسوبی را که در ته شیشه مانده است باید وزن کرد و صد برابر آن آب جوشیده به آن اضافه کرد و بهم زد و مدتی بحال خود گذاشت پس از چند ساعت باید آب آن را ظرف به ظرف کرد. آبی که به این وسیله بدست می آید آب آهکی طبی است که باید آن را به مقدار ده گرم با یک لیتر آب مخلوط کرد و اگر میل دارید آب لیموی تازه را هم به آن اضفافه نمایید.

مصرف گوجه فرنگی برای اشخاص مبتلا به راشیتیسم توصیه شده است. جوشانده ی سیصد گرم برگ درخت گردو را همراه با دو کیلو نمک دریایی به آب حمام بچه های ضعیف و مبتلا به راشیتیسم اضافه کنید و تن آن ها را با این آب بشویید. تخم شنبلیله برای درمان نرمی استخوان ها مفید است.



شارژ سریع موبایل