مهدی خاکپور پنجشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰

بد بویی به علل مختلف پیدا می شود: ۱- ناپاکی دهان: برای پاک کردن دهان گاهی مسواک کردن با خمیر دندان کافی نیست. در اینگونه موارد یک شربت قلیایی و یا محلول آب اکسیژنه مفید واقع می شود.

 

بدبویی دهان و درمان آن در طب سنتی

 

۲- بدبویی دهان به علت فساد دندان ها: این بد بویی را میتوان با معالجه ی دندان های فاسد شده، برطرف کرد.

۳- بدبویی دهان به علت پیوره: پیداست با معالجه ی پیوره، این نوع بد بویی دهان درمان پذیر است.

۴- بد بویی دهان به علت اختلالات هاضمه: با درمان سوهضم بوی بد دهان علاج پذیر است. ۵- بد بویی دهان به علت لوزه های چرکی: با معالجه لوزتین درمان پذیر است. ۶- نوعی بیماری بینی تولید بد بویی در دهان می کند. ۷- بد بویی دهان به علت قاعدگی یا بارداری: با رعایت بهداشت عمومی میتوان تا اندازه ای از این نوع بد بویی جلوگیری کرد. ۸- بد بویی دهان به علت فقر و گرسنگی غذایی: پیداست با رفع گرسنگی و خوردن مواد مورد نیاز تن مثل ( شیر ) میتوان این نوع بد بویی را برطرف کرد.

 

بدبویی دهان و درمان آن در طب سنتی

 

کسانیکه نفس بد بویی دارند و خود و اطرافیان خویش از این موضوع در زحمت می بینند باید یک ربع جعفری بجوند و بعد تفاله های آن را از دهان بیرون بیاورند و یک سیب درختی را در دهان خوب جویده بخورند. برای رفع بوی بد دهان هر روز دهان و دندان ها را با محلول جوش شیرین بشویید. بوی بد دهان اگر بر اثر گرمی باشد، آبغوره را در دهان بریزید و با انگشت لثه ها را محکم مالش دهید و مایع را غرغره کرده بیرون بریزید. این کار تا پنج روز اگر تکرار شود مفید است. بعد از خوردن سیر، یک یا دو دانه قهوه ی بو داده را چند دقیقه بجوید و فرو دهید.



شارژ سریع موبایل