مهدی خاکپور سه شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۰

عده ای وقتی غذایی را می خورند مبتلا به کهیر، اگزما، ورم پوست، تنگی نفس، زکام ینجه و غیره می شوند، این حالت را حساسیت می نامند. بعضی ها نسبت به پر مرغ یا پر قو حساسیت دارند و همینکه روی تشک پر بخوابند مبتلا می شوند و خود علت بیماری را نمی دانند. عده ای این حساسیت را نسبت به مرغ، کبوتر، چلچله و سگ دارند. یعنی همینکه دست روی پشت گربه می کشند، حساسیت در آن ها تولید می گردد. این حالت عرضی است، یعنی ممکن است شما سال ها توت فرنگی بخورید و مبتلا به کهیر نشوید ولی یک روز که مثل همیشه توت فرنگی خوردید، مبتلا به کهیر گردیده و از آن تاریخ به بعد نسبت به توت فرنگی حساسیت پیدا نمایید.

 

حساسیت و درمان آن از نظر طب سنتی

 

اما این نکته را بدانید که ممکن است شما نسبت به خود توت فرنگی حساسیت نداشته باشید، بلکه نسبت به قارچ هایی که روی آن می نشیند حساس باشید، لذا باید آنرا خوب بشویید و بعد میل نمایید.اگر در بدن شما سودا و کهیر ظاهر نشد بدانید که حساسیت شما مربوط به همان قارچ ها بوده است، ولی اگر باز هم احساس ناراحتی کردید که توت فرنگی در شما ایجاد حساسیت می کند، دیگر نباید آن را بخورید و درصدد معالجه ی خود باشید.

علت حساسیت هنوز به درستی کشف نشده است، بعضی آن را ارثی می دانند و عده ای آن را نتیجه ی یکی از هورمون های بدن می دانند. عده ای می گوند میکروب ها و قارچ ها و ویروس های موجود در این غذاها باعث ترشح هیستامین بدن شده و تولید عوارضی می نمایند که حساسیت نام دارد. در هر حال حساسیت یک نوع بیماری است که در بین عده ای از مردم دیده می شود. حساسیت نسبت به داروها زیاد است و عده ای به هیچ وجه نمی توانند املاح گنه گنه را تحمل نمایند و عده ای نسبت به آسپیرین حساس می باشند. این بیماری نیز مانند سایر امراض، نتیجه ی ضعف مزاج و سوتغذیه می باشد و کسانی که خوب غذا می خورند به این بیماری ها دچار نمی شوند. عده ای از دانشمندان مرض حساسیت را بی علاج دانسته و توصیه می نمایند اشخاصی که نسبت به غذا یا دارویی حساس هستند مادام العمر نباید آن را بخورند و فقط عوارض ناشی از آن را مداوا نمایند. عده ای هم آن را عرضی دانسته و معتقدند که ممکن است پس از چندی مخصوصا اگر آن ماده را به تدریج و کم کم بخورند معالجه شده، حساسیتشان از بین برود. آنچه مسلم است ویتامین ث در دفع سموم حساسیت، نتیجه نیکو داده است. چنانچه مبتلا به حساسیت هستید تا می توانید گوجه فرنگی، فلمل سبز و انواع مرکبات را زیاد بخورید.

 

حساسیت و درمان آن از نظر طب سنتی

 

ویتامین آ نیز به آن اضافه نمایید. میتامین آ نیز اخیرا وارد عمل معالجه ی حساسیت شده و نتیجه خوبی داده است.



شارژ سریع موبایل