مهدی خاکپور چهارشنبه ۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰

در زیر پوست غدد زیادی وجود دارند که ترشح داخلى آن ها هنوز کشف نشده ولی ترشح خارجی آن ها همان عرق کردن است.

همانطور که ادرار کردن برای انسان لازم است و چنانچه شخصی چند روز ادرار نکند مسموم شده و خواهد مرد، عرق کردن نیز برای انسان مفید است، زیرا با عرق مقدار زیادی از سموم بدن دفع می شود.

در عرق مقداری چربی است که پوست را نرم و همیشه جوان نگه میدارد. همچنین مقداری چربی است که در نتیجه ی تبخیر عرق، بدن ما زیر روپوشی از ترشی قرار میگیرد و این ترشی مانع نفوذ میکروب ها در بدن می گردد.

اگر هر روز صبح قبل از اینکه دوش بگیریم تن خود را با لیمو ماساژ دهیم مسامات(منفذها و سوراخهای کوچکی که در بدن واقع هستند و عرق و بخار از آنها خارج می گردد.) بدن تجدید حیات کرده و عمل تعریق به آسانی صورت می گیرد و در نتیجه سموم بسیاری از بدن ما خارج می شود.

 

تعریق و فواید آن از نظر طب سنتی

 

تمشک کار غده های مولد عرق را که تعداد آن تا دو میلیون است و در تمام سطح پوست بدن ما پراکنده شده اند به فعالیت می اندازد و ترشح عرق را زیاد می کند. بنابراین کسانی که عرق نمی کنند و یا به سختی عرق می کنند آب لیمو اگر در شربت عسل مخلوط گردد نوشابه شفابخشی است.

اشخاصی که دستشان نمدار و تر است علامت این است که کم خون می باشند، باید همیشه دست خود را با دمکرده ی برگ درخت گردو بشویند و پس از شستشو نیز به آن گرد لیکوپود که معروف به گرد نباتی است بزنند. این گرد ساده است و هیچ بویی ندارد.

زنبجبیل معرق است، 4 الی 8 گرم آن را در نیم لیتر آب به مدت ده دقیقه دم کرده، مصرف نمایید.

دمکرده گل شقایق درمورد امراضی که بدن احتیاج به عرق ریزی دارد مفید است. مصرف دمکرده یا جوشانده این گیاهان برای تعریق مفید است: پرسیاوشان، تاجریزی، بومادران، بادآورد، ریشه برگ باباآدم، بلسان، اکلیل کوهی.



شارژ سریع موبایل