سمیه قاسمی پنجشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰

سازمان گزارش جهانی مراقبت از وزن از سال 2014 لیستی از بهترین رژیم های غذایی تهیه کرده است در مورد بهترین روش های از دست دادن وزن که اولویت آن سادگی قوانین مربوط به رژیم های غذایی در مراقب از وزن می باشد و بر این اساس آنها را درجه بندی کرده است. در این لیست، اولویت به رژیم غذایی مراقبت از وزن داده شده که این رژیم مربوط به غذاهایی است که امتیازات کمتری دارند و این نوع غذا ها برای از دست دادن وزن بهترند.

 

* رژیم غذایی مراقبت از وزن چگونه کار می کند: یک دوره معینی برای این رژیم غذایی وجود دارد. بنابراین، حتی اگر شما وزن مورد نظر خود را از دست داده اید، با ادامه اجرای این رژیم غذایی، تثبیت وزنتان ادامه خواهد یافت. شما می توانید هر چیزی که می خواهید را با امتیازی که می گیرد بخورید. با این حال، نمره جنسیت و وزن خود را در نظر داشته باشید که بسته به قد و سن شما تعیین می شود. جداول مراقبت از وزن را از وب سایت رسمی http://www.weightwatchers.co می توانید ببینید و در یک لیست 40 هزار موردی از مواد غذایی، می توانید امتیازات مواد غذایی مصرفی را ببینید. این روش یک رژیم غذایی نیست، در واقع شما غذاهایی را می خورید که بالاترین نمره را گرفته اند و آنها را در اندازه های کوچک می خورید. میوه ها و سبزیجات نیز (0) امتیاز محسوب می شوند. این به این معنی است که شما می توانید هر اندازه از آنها را می خواهید، میل نمائید. البته باید توجه داشته باشید که آب میوه های آماده، میوه های خشک و سبزیجات نشاسته ای جزء لیست ما نمی باشند.

 

* رژیم غذایی مراقبت از وزن مصرف چه مواردی را آزاد می داند: نسبت 20-30 درصد از کالری روزانه خود را از غذاهای چرب می توانید دریافت کنید. رژیم غذایی مملو از پروتئین و میزان مصرف کربوهیدرات معقول باید مد نظر باشد. دوری از غذاهای فرآوری شده و دریافت بیشتر سبزیجات و میوه ها در رژیم غذایی روزانه توصیه می شود. مصرف روزانه 2 میلی گرم نمک مناسب تر می باشد در صورتی که مبتلا به بیماری فشار خون بالا، دیابت و یا نارسایی مزمن کلیوی هستید، بهتر است به کاهش مصرف نمک توجه بیشتری نمائید.

 

* رژیم غذایی مراقبت از وزن بر چه نکاتی تاکید دارد : جدول امتیازات خود را نادیده نگیرید.

 

* رژیم غذایی مراقبت از وزن مصرف چه مواردی را اکیدا ممنوع می نماید: امتیاز مصرف الکل بالاتر از همه چیز است. به عنوان مثال، برای یک آبجو کوچک 5 امتیاز وجود دارد. پس به نفعتان است از مصرف آن دوری نمائید.



شارژ سریع موبایل