مهدی خاکپور چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰

برای درمان باید نخست علت آن را پیدا کرد. اگر علت، جمع شدن سموم در تن است باید با امساک و تغییر رژیم غذایی، خود را معالجه کرد. اگر علت، فقدان غذای مورد نیاز تن است باید در صدد برآمد غذاهای مورد نیاز را به اعتدال خورد.

اگر علت، عواطف منفی است باید به وسیله تقویت عواطف مثبت، با آن مبارزه کرد و اگر علت، خستگی فوق العاده است پیداست باید از فعالیت فوق العاده خودداری نمود. بعضی مواد هستند که در تقویت اعصاب،نقش مهمی را بازی می کنند (مانند فسفات های آلی و چربی ها).

فسفات های آلی در این غذاها پیدا می شود: گلابی، تخم مرغ، یر، برنج، لوبیا، نخود، ماش، سیب زمینی، کلم، اسفناج، کاهو، نان، سیب، چربی ها،روغن زیتون، کره، خامه تازه، پنیر، مغز بادام.

اشخاصی که مبتلا به ضعف اعصاب هستند، غالباً به بی خوابی هم مبتلا هستند، لذا باید اینان با بی خوابی مبارزه کنند تا بتوانند اعصاب خود را از ضعف نجات دهند. آب و هوای دریا چون خواب آور و دافع اضطراب و نگرانی است، برای کسانی که مبتلا به ناراحتی اعصاب هستند مفید می باشد.

برای اشخاصی که به ضعف اعصاب مبتلا هستند، ورزش های سنگین، فوق العاده مضر است زیرا بیش از پیش موجب تحریک اعصابشان می گردد. ولی ورزش سبک ضروری است، زیرا به وسیله چنین ورزش هایی، می توان وضعیت عمومی تن و در نتیجه اعصاب را تقویت کرد. گردش در هوای آزاد و آب تنی و تفریح برای مبتلایان به ضعف اعصاب فوق العاده نافع است. کسی که به ضعف اعصاب مبتلاست، باید حتما ورزش کند، نهایت آنکه باید این ورزش با توان او متناسب باشد.

ماساژ، پرتو ملایم خورشید، گردش در فضای آزاد و آبتنی، برای تقویت اعصاب مفید است.

 

ضعف اعصاب و درمان آن با طب سنتی

 

شنا چون علاوه بر باز کردن مسامات، موجب می شود که بدن مستقیماً در معرض اشعه خورشید و فضای آزاد قرار گیرد، فوق العاده برای تقویت اعصاب مفید است.

عواطف منفی، نقش مهمی در ضعف اعصاب بازی می کند. فعالیت فوق العاده ای که منجر به خستگی می گردد، نیز مضر است. غالبا خودکار نیست که شخص را خسته می کند بلکه بیزاری از کار و اندوه و نگرانی موجب تولید خستگی می گردد. گروهی از کسانی که به ضعف اعصاب مبتلا هستند، به عادات بد معتاد می باشند. مثلا به باده خواری و یا شب زنده داری و تریاک خوری و سیگار کشی و غیره معتاد هستند.

برای رهایی از ضعف اعصاب فقط یک راه برای این گروه باز است و آن این است که مردانه با یک اراده تزلزل ناپذیر علیه عادات بد خود قیام کنند و آن ها را از بین ببرند.



شارژ سریع موبایل